Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
Yeni E-ticaret Siteleri İçin En Önemli 5 Öneri Yeni E-ticaret Siteleri İçin En Önemli 5 Öneri

e-ticaret ürünleriE-ticaret sitesi açanlar, sanal mağaza kurulumları yapıldıktan sonra ürünlerini sitelerine eklemeye başlarlar. Online ödeme sistemleri kurulmuş ve ürünler satışa hazır hale getirilmiştir. Ürün eklendikçe sitenin popülaritesi arama motorlarında artmaya başlar. Bu sayede açılan siteye belirli bir kullanıcı trafiği sağlanmaya başlanır.

Ürün eklemelerine devam edildikçe kullanıcı sayısı artacaktır. Bunun sebebi ise arama motorlarının doğal içeriğe önem vermelerinden kaynaklanmaktadır. Ancak bu artış belirli seviyelere kadar yükselebilir. Anlatılan periyot içerisinde ürün satışları da yapılmaya başlanır. Arama motorlarından ihtiyacı olan ürünleri aratan tüketiciler e-ticaret sitesini ziyaret ederek, ürün özelliklerini beğendikleri takdirde satın alırlar.

İlk günlerin vermiş olduğu heves ve azim ile günde 5 belki de 10 ürün eklemesi yapılmakta ve bu çalışma eklenecek ürünler bitesiye kadar devam etmektedir. Bu periyotlar içerisinde site sürekli günceldir ve kullanıcı trafiğinin asıl sebebi de budur. Ancak belirli bir süre sonra eklenecek olan ürün sayısı azalacaktır. Yeni çıkan ürünlerin sayısının az olması ya da hiç olmaması siteye gelen kullanıcı trafiğinin ve bu duruma paralel olarak da satışların azalmasına sebep olacaktır. E-ticaret siteleri açıldıktan sonra yaşanan en büyük soruna gelince; sitelerini bu konuma kadar getiren işletmelerin birden ürün satışı yaptıkları sitelerine ilgiyi kesmesi ve siteye gelecek olan kullanıcı trafiğini arttırabilmek için hangi çalışmalar yapılması gerektiğini araştırmamaktır.

E-ticaret sitenize gelen kullanıcı sayısını arttırarak cirolarınızı katlayabilmeniz için bazı stratejik çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Ürün eklemelerinizi toplu bir şekilde ya da manuel olarak tamamladıktan sonra belirli bir sayıda kullanıcı trafiği sağladığınız için sitenize olan ilgiyi kesmemeli, aksine hem arama motorlarının önemsediği hem de ürünlerinizin tanıtımlarını yaparak satışlarınızı arttırabileceğiniz çalışmaları araştırmanız ve sitenize uygulamanız gerekmektedir.

Yeni E-ticaret Siteleri Hangi Çalışmaları Yapmalıdır

E-ticaret sitenizi yeni açtıysanız eğer yapabileceğiniz bir çok çalışma bulunmaktadır. Bu çalışmaların her biri sitenize gelecek olan trafiği arttırmakla beraber siteniz üzerinden yapılan satışlar ile cirolarınızda da artışlar görmenize sebebiyet verecektir. Bu makale e-ticaret, dijital pazarlama, sosyal medya ve seo uzmanları tarafından yazılmış olan profesyonel makaleleri bir araya getiren ve sitelerinizde yapmanız gereken çalışmaların bağlantılarından oluşmaktadır. Aşağıda bulunan konu başlıklarına tıklayarak öğrenmek istediğiniz makaleyi okuyabilir ve sitenizde uygulamaya başlayabilirsiniz.

E-ticaret Sitelerinde Ürün Eklerken Nelere Dikkat Edilmelidir: E-ticaret sitenize ürün eklerken dikkat etmeniz gereken bazı ayrıntılar bulunmaktadır. İstatistiklere bakıldığında bu ayrıntıların %10-15 civarında geri dönüşüm oranlarını (siteye gelen kullanıcılar/yapılan satış) değiştirdiği gözlenmiştir.

E-ticaret Sitenizin Sunumu Cirolarınızı Etkiliyor: Günlük hayatta gerçekleşen ticarette olduğu gibi ürün ve açtığınız sanal mağazanızın sunum şekli satışlarınızı doğrudan etkileyen faktörler arasındadır. Profesyonel ve kaliteli tasarımlar, ürünlerin özelliklerinin net ve anlaşılır olması, videolu kullanımlar sayesinde sitenize olan ilgi artmaktadır.

google seo

E-ticaret Sitelerinde Seo Çalışması Nasıl Yapılmalıdır: SEO bir diğer bilinen adı ile arama motoru optimizasyonu sitelerin olmazsa olmazları arasında yer alan çalışmalardır. Arama motorlarında daha üst sıralarda yer alabilmek için arama motorları istekleri doğrultusunda SEO çalışmalarının yapılması gerekir.

E-ticaret Siteleriniz İçin Sosyal Medya Optimizasyon Çalışmaları: Sosyal medya arama motoru çalışmalarından sonra en çok önem verilmesi gereken trafik kanalıdır. Özellikle son zamanlarda sosyal paylaşım sitelerine olan düşkünlük bu önemi arttırıcı etkiye sahiptir.

E-ticaret Firmaları İçin Google Adwords Reklamı Nasıl Verilir: Google Türkiye’de en çok tercih edilen arama motorudur. Google Adwords özelliği sayesinde hem arama sayfasında hem de yayıncı sitelerinde belirli bir bütçe ayırmanızı isteyerek reklam çalışması yapmanıza olanak vermektedir.

Yukarıda bulunan 5 ana başlığa tıkladığınızda o konu hakkında detaylı bir şekilde yazılmış olan makalelere yönlendirileceksiniz. Bu çalışmaları planlı bir şekilde sitenize uyguladığınız taktirde kısa süre içerisinde kullanıcı trafiğinizi arttırabilir ve e-ticaret siteniz üzerinden yapılan satışlar sayesinde cirolarınızı katlayarak markalaşabilirsiniz.

Neticaret e-ticaret paketlerini kullanarak arama motoru optimizasyonu, arama motoru reklamcılığı, sosyal medya ve dijital pazarlama ile ilgili aklınıza takılan bütün soruları uzmanlarından eğitimler vasıtası ile öğrenebilir ve sanal mağazanızı daha etkin bir şekilde yöneterek satışlarınızı arttırabilirsiniz.

Neticaret e-ticaret paketlerini online olarak test etmek isterseniz eğer ücretsiz demo talebi göndermeniz yeterli olacaktır. E-ticaret uzmanları sizlerle iletişime geçerek yönetim paneli özellikleri ve aynı zamanda yönetim paneli üzerinden nasıl değişiklik yapabileceğinizi ve bu değişikliklerin e-ticaret sitelerine nasıl uygulandığını canlı olarak denemenizi sağlamaktadır. Demo talebi için aşağıda bulunan butona tıklamanız ve ardından sizlerden istenen kısa bilgileri doldurmanız yeterlidir. 

demo

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle