Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticaret sitelerine ürün eklerken nelere dikkat edilmelidir E-ticaret sitelerine ürün eklerken nelere dikkat edilmelidir

e-ticaret ürünE-ticaret sitelerinize ürün eklerken aşağıda madde madde anlatılacak olan konular doğru ve stratejik bir şekilde uygulanması, hem arama motoru optimizasyon performansınızı hem de geri dönüşüm oranlarınızı arttırıcı etkiye sahiptirler. Alt başlıklar altında sanala mağazalarınıza ürün eklerken dikkat etmeniz gereken çalışmalar anlatılacaktır.

Genel olarak bahsedilecek olan konular ürün içeri girerken nelere dikkat edilmesi gerektiği, video kanallarının kullanılmasının ve ürünler için özel tanıtım videoları çekilmesinin sağlayacağı yararlar ve görsellerde ve ürün yorum alanları olmasının rama motoru optimizasyonunuzu ve geri dönüşüm oranlarınızı nasıl etkileyeceğidir.

Ürün içeriği girerken dikkat edilmeli

E-ticaret sitenize iki türlü içerik eklemesi yapılabilmektedir. Bunlardan ilki tek tek kendi yönetim paneliniz üzerinden manuel bir şekilde ekleme diğeri ise xml ürün entegrasyonu özelliğinin kullandığınız yazılımda olması ile birlikte toplu bir şekilde tedarikçi firmaların ürünlerini eklenmesi. Eğer manuel bir şekilde sitelerinize ürün eklemesi yapıyorsanız içeriğinizin kelime sayısına, içerik içerisinde ürün başlığının geçmesine ve aynı zamanda müşterilerinizin ürün hakkında detaylı bir şekilde bilgi sahibi olabilmesine dikkat etmeniz gerekmektedir.

İçerik kelime sayınızın 300 kelime ve üzeri olmasına (bu sayı ürün hakkında detaylı bilgi yok ise 200 ve üzeri olabilir) dikkat edilmelidir. Ürün başlığınız yani ürün adınızın en az 2-3 kez içerik içerisinde geçmesi önemlidir. Bunlarla birlikte müşterilerinizin arama motorlarına soracakları ve yazacakları soruların cevaplarını verirmişçesine cümlelerin kullanılması direk olarak sizin sitenizi bulmasına sebep olacaktır.

Video kanallarının kullanılması

Tüketiciler ürün satın almadan önce ilk olarak ilgilendikleri ürünün sahip olduğu özelliklere yani sizlerin yazacağı içerikleri bakarlar. Ardından görsel incelenir. Bu anda sonra telefon üzerinden destek alınabilir. Ancak sizin sitenizi ayrıcalıklı kılacak şey ürününüzü tam anlamı ile tanıtan kalitesinin yüksek olduğu videolardır. Eğer ürününüz hakkında tanıtım videoları çekerek sitenize ekleme yaparsanız hem sitede kalma süreleri artacaktır hem de eklemiş olduğunuz video sayesinde tüketicinin aklında bütün sorular cevaplanacak, tereddütler ise ortadan kalkacaktır.

Hazırlanan videoların Youtube, İzlesene ve Dailymotion gibi Türkiye’de en çok tercih edilen sitelere eklenmesi bu siteler üzerinden arama yaparak sitenize yönlenecek olan kullanıcı sayısının da artmasına sebebiyet verecektir. Bununla birlikte en çok tercih edilen video sitelerine eklenen videoların üzerinde yapılacak olan stratejik çalışmalar (Video başlığı ve etiketlerin ürünle alakalı olması) arama motorlarında ilgili videoların üst sıralarda çıkmasını sağlayacaktır.

Kullanılan görsellere dikkat edilmesi

Bir önceki başlık altında içeriklerden sonra tüketicilerin dikkat ettikleri şeyin görseller olduğunu söylemiştir. Sitenize ekleyeceğiniz görsellerin kalitesi ve tittle (başlık) alanlarının oluşturulması hem arama motoru optimizasyonu hem de geri dönüşüm oranları açısından oldukça önemlidir. Tüketici psikolojisine bakıldığında, ürün alınmadan önce kaliteli görsellere sahip ve hatta 360 derece fotograf ile sergilenen ürünlerin daha fazla geri dönüşüm oranlarına sahip olduğu tespit edilmiştir. Ürün görselleri sitenin kalitesini gösterdiği gibi ürün hakkında tam bilgi alınabilmesini sağlayarak tüketicilerin alma isteğini arttırmasıdır.

Ürün görsellerinde başlık (tittle) etiketinin kullanılması ise arama motorlarında yapılacak olan görsel aramalarından gelecek olan trafiğin arttırılmasıdır. Tüketiciler direk olarak ürünün bulunduğu siteleri araştırmanın yanında ürün görsellerini de araştırmaktadır. Kaliteli ve aynı zamanda başlık etiketine sahip olan ürün görselleri sitenize gelecek olan ve ürün araştırması yapan kullanıcı sayısını arttırıcı etkiye sahiptir.

Yorum alanları ve soysa medya kullanımı

Eklediğiniz ürünlerde yorum alanlarının olması ve potansiyel müşterilerinizi bu alanlara yorum yazmaya teşvik eden çalışmalar yapmanız, ilgili ürünün arama sıralamalarında daha üst sıralarda yer almasına sebebiyet verecek bir çalışmalardır. Ürün yorumlarının okunurken ilgili sayfada kalma süresinin artması hem de içerik sayısının arttırılması, sayfanızın, arama motoru optimizasyonun üstün performans sağlamasına sebep olacaktır.

Yorum alanlarının yanı sıra ürünlerinizin sosyal medya sayfalarında paylaşılması da önemlidir. Daha fazla kitleye ulaşılabilmesinin yanı sıra sosyal medya kanalının son yıllarda arama motoru optimizasyonunda sahip olduğu değer bu önemi arttıran faktörler arasındadır. Ürün altında bulunan sosyal medya ikonları aracılığı ile paylaşım yapılabilmesi ve beğeni butonlarının olması sitenize ve aynı zamanda ürününüzün sıralamalarına etkisi olacak bir eklentidir. Aynı zamanda sosyal paylaşım iconlarının kullanılması ürün tanıtımını arttırıcı etkiye sahiptir.

Sonuç olarak

Sonuç olarak e-ticaret sitelerine ürün eklemek hem satışları arttırıcı hem de kullanıcı trafiğini arttırıcı etkiye sahiptir. Bu etkinin sebebi yukarıda detayları ile anlatılmıştır. Uygulandığı taktirde kısa süre içerisinde geri dönüşler alınacaktır.

Neticaret e-ticaret paketleri ile sahip olacağınız siteleriniz yorum alanları ve özel sosyal paylaşım butonları ile birlikte özel bir alan içerisinde ürünlerinizin sunulmasına izin vermektedir. 360 derece görsel kullanımı yapılabildiği gibi çoklu ürün görseli ekleme şansınızda bulunmaktadır. İstenirse ürün altında video alanları oluşturulabilmekte ve ekleme yapılabilmektedir. Bütün bunların yanı sıra arama motorlarının istekleri doğrultusunda ürün ekleyebilmeniz özel olarak SEO eklentisi oluşturulmuştur.  İleri teknoloji profesyonel e-ticaret paketlerini test etmek için aşağıda bulunan Ücretsiz Demo Talebi butonuna tıkladıktan sonra istenen bilgileri doldurmanız yeterli olacaktır.

demo

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle