Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
Sanal Mağaza Açmak İçin Ne Gerekli Sanal Mağaza Açmak İçin Ne Gerekli
dünya sanal mağaza

Sanal mağazalar, yerel mağazalarınızda bulunan ürünlerinizi, internet ortamında müşterilerinizle buluşturmanızı sağlayan sitelere verilen isimdir. Yani sıcak satışın yanında sahip olduğunuz internet sitesi üzerinden de sipariş almanızı ve ürün satmanızı sağlayan sistemlerdir. Sanal mağaza açmak ve açılan alışveriş siteniz üzerinden satış yapabilmek için ise bazı prosedürlere uymak, ve e-ticaret sektörüne uygun bir altyapı kullanmak gereklidir.

Bu makale aracılığı ile, sanal mağaza açmak için neler gereklidir sorusunun cevabı verilecek, ve ihtiyaç duyulan her şey tek tek anlatılacaktır. Sizlerde gerek cirolarınızı arttırmak gerekse de internetten ürünlerinizi aratarak satın almak isteyen müşterilerinize hizmet vermek istiyorsanız eğer aşağıda anlatılacak olan ve sanal mağaza açmak için gerekli olan şeyler maddeler halinde anlatılacaktır.

A. Hukuksal Gereksinimler

➤ İnternette ürün satışı yapılabilmesi için şirket sahibi olunması gerekir. Sebebi ise, satılan her ürünün faturalandırılması gerekliliğidir. Yani satışı yapılan her ürün ya da malzemenin vergisinin ödenmesi ve devlete beyanının yapılması gerekir. Şirket olarak şahıs, anonim, limited ve diğer şirket türleri fark etmeksizin internette ticaret yapılabilir.

➤ Kullanılacak olan e-ticaret yazılım altyapısının e-ticaret hukukuna uygun bir şekilde geliştirilmiş olması gerekir. Örnek vermek gerekirse, ileri teknoloji güvenlik önlemlerinin alınmış olması, üyelik, gizlilik, mesafeli satış sözleşmelerinin olması, kredi kartı ile satış yapılıyorsa ödeme sayfalarının şifrelenmiş olması gibi.

➤ Kredi kartı ile satış yapılacaksa eğer bankalara şirket bilgileri ve güvenilir e-ticaret altyapınız ile birlikte başvuru yapmanız ve yapılan başvuru sonucu alınan sanal poslarınızın sitenize entegre edilebiliyor olması gerekir.

Hukuksal gereksinimler altında bu 3 maddeyi sayabiliriz. Yani şirket sahibi iseniz, e-ticaret hukukuna uygun bir e-ticaret siteniz varsa, güvenli ve entegrasyonlara uygun bir sanal mağazanız mevcut ise sanal mağaza açarak internette ticaret yapabilmek için hazırsınızdır demektir. Ancak yukarıdaki 3 madde sadece hazırlık aşamanız içindir. Şimdi dilerseniz internette satış yapabilmek için neler gerekli olduğundan bahsedelim.

B. İnternette Satış Yapabilmek İçin Gereksinimler

✔ Profesyonel bir e-ticaret alt yapısı kullanıyor olmalısınız. Sizlerde kendi sanal mağazanızı oluşturmak için bir yazılım yaptırabilirsiniz ancak bunun için yıllarca uğraşmanız ve ciddi bir bütçe ayırmanız gerekebilir. Güvenlik, entegrasyon, sunucu hizmetleri, tasarım, teknik destek için tek tek ekiplerle çalışmanız gerekecektir. Bu sebeple alan adı, hosting, tasarım, donanım, teknik destek, güvenlik, entegrasyon, eğitim, yönetim paneli ve e-ticaret yapılabilmesi için sahip olunması gereken bütün özelliklere sahip bir e-ticaret altyapısının tercih edilmesi gereklidir.

Neticaret e-ticaret paketleri bir alışveriş sitesinde sahip olunması gereken bütün gereksinimleri sizlere tek bir paket içerisinde sunmaktadır. Uluslar arası güvenlik önlemleri ile donatılmakta ve 1000'in üzerinde firmanın istekleri ve teknolojiye uygun bir şekilde sürekli geliştirilmektedir. Sadece 1 iş günü içerisinde sanal mağazanız satışa hazır hale getirilir. Havale, EFT ve kargoya kapıda ödeme sistemleriniz otomatik olarak tanımlanmış durumda ve istenilen her entegrasyon (ödeme sistemi, kargo takibi, ürün listeleme siteleri ve benzeri) sitenize uygulanabilmektedir.

Neticaret e-ticaret paketlerinin sahip olduğu diğer bütün özellikler için e-ticaret paketleri sayfasını ziyaret edebilir, Neticaret e-ticaret paketlerini ücretsiz ve detaylı bir şekilde e-ticaret uzmanlarımız aracılığı ile online olarak inceleyebilmek için ise ücretsiz demo talebi sayfamızı ziyaret edebilir ve sizlerden istenen kısa bilgileri doldurabilirsiniz.

C. E-ticaret Sitesi Açtıktan Sonra Neler Gerekli

➤ Kreid kartı ile ödeme yapabilmek için bankalara sanal pos başvurusu yapmanız ya da alternatif ödeme sistemlerine (Paynet, Payu, Paypal, İpara ve benzeri) başvuruda bulunmanız gerekir. Yapılan başvurular kabul edildiğinde Neticaret e-ticaret paketlerinin sahip olduğu özel yazılımlar sayesinde aynı gün içerisinde entegrasyon yapılır.

➤ Havale/EFT ile ödeme almak istiyorsanız eğer yine istediğiniz bankaya giderek şirket banka hesabı açtırmanız gerekir. Müşterilerinize, ödeme yapacakları zaman, bu hesap bilgilerini sitenize ekler ya da gönderirsiniz.

➤ Kargo firmaları çalışmanız gereken firmalardır. Bu sebeple ürünlerinizi müşterilerinize teslim edebilmeniz için herhangi bir kargo firması ile anlaşmanız gerekir. Neticaret e-ticaret paketlerini kullanan firmalar, UPS kargo ile uygun fiyatlarda gönderim yapabilmektedirler. Aynı zamanda yönetim paneli üzerinden online kargo takibi de yapılabilmektedir.

➤ Neticaret'den anahtar teslim bir şekilde alınan e-ticaret paketinin ardından ödeme sistemleri ve lojistik hizmetlerine başlandıktan sonra artık sistemin yönetim paneli e-ticaret uzmanlarından profesyonel bir şekilde öğrenilir. Bu noktadan sonra yapılması gereken şey ise ürünleri görselleri, fiyatları, açıklamaları, stok bilgileri ve diğer önemli notları ile birlikte siteye eklemektir.

D. Sanal Mağaza Reklamlarının Yapılması

Son olarak yapılması gereken şey ise siteniz için gerek bütçe ayırarak gerekse de doğal çalışmalar ile reklam ve tanıtım çalışmalarını yapmaktır. Özellikle arama motoru optimizasyonu, arama motoru reklamcılığı ve sosyal medya optimizasyonu üzerine ücretli ve ücretsiz çalışmaların yapılması ve ürünlerin internette alıcısı olan müşterilerine aktarılabilmesi gerekir.

Sanal mağaza açmak için neler gerekli olduğu hakkında aklınıza takılan herhangi bir soru olursa 0 212 256 60 00'ı arayarak Neticaret e-ticaret uzmanlarından ücretsiz bir şekilde destek alabilirsiniz.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle