Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticarette Rakip Analizi Yapmak İster misiniz ? E-ticarette Rakip Analizi Yapmak İster misiniz ?

analizTüketiciler satın alacakları ürünler için e-ticaret sitelerini tercih ediyor. Tercih oranları ise her geçen gün artış gösteriyor. Durum böyle olunca da işletmeler kendi sanal mağazalarını açarak internette satış yapmaya başlıyor. İnternette yapılan satışlarda ise ilk başlarda bazı zorluklar ile karşılaşılabiliyor. Bu zorlukların en büyük sebebi ise e-ticarette rekabet gücünün de artması. Rekabet arttıkça e-ticarete giriş yapan işletmeler kendilerini bir yarışın içerisinde buluyor.

Neticaret e-ticaret paketlerini kullanan işletmeler sahip oldukları ayrıcalıklar sayesinde bir adım öndeler. Ancak rakip analizlerini de kesinlikle yapılması gerekiyor. E-ticarete adım attığınızda mutlaka sizlerden önce bu sektöre giriş yapan ve internette sizin ürünlerinize benzer ürünlerin satışlarını yapan firmalar ile karşı karşıya kalacaksınız. Bu rekabeti ortamda sizlerin yapmadığı ancak rakiplerinizi sizden bir adım öne geçiren bazı çalışmalar olabilmektedir. Teknolojinin getirilerini sizlerden önce takip edebilirler. Bu durum ise avantaj sağlamalarına sebep olabilmektedir.

Bugünkü makalemizde sektörünüzde bulunan ve rakip olarak gördüğünüz işletmelerin hangi çalışmaları yaptıklarını, sizlerden önde oldukları alanları nasıl sağladıklarını ve aynı zamanda aranızda bulunan farkları bazı test araçları yardımı ile nasıl kontrol edebileceğinizden bahsedeceğiz. Rakiplerinizin yaptıkları çalışmaları kendi çalışmalarına ekleyerek ya da yaptıkları hataları yapmayarak kendi sektörünüzde liderler arasında yer alabilirsiniz.

1. Ahref.com site backlink sorgulama ve araştırma aracı

Ahrefs bir sitenin güncel bir şekilde sahip olduğu bağlantı sayılarını gösteren bir sitedir. Bu site sayesinde rakiplerinizin hangi sitelerden ne kadar bağlantıya sahip olduklarını gözlemleyebilirsiniz. Grafiksel bir şekilde raporlama yapan Ahrefs toplam baclink sayısını, referans gösteren site sayısını, dofollow ve nofollow link sayılarını, ülkelere göre alınan linklerin dağılımlarını, en yoğun olarak hangi kelimeye link alındığı gösteren bir araçtır. Bu aracı kullanarak rakiplerinizin bağlantı analizini yapabilirsiniz. https://ahrefs.com adresine giriş yaparak rakibinizin alan adını yazmanız ve ardından TRY IT FOR FREE butonuna basmanız yeterli olacaktır.

2. Alexa.com Türkiye ve dünya bazlı site analizi

Alexa almış olduğu bazı kriterler sayesinde (siteye gelen kullanıcı sayısı, siteye verilen bağlantı sayısı, arama motorları indeks sayıları gibi) sitenizin Türkiye ve dünya genelinde sıralamasını veren bir sitedir. Aynı zamanda sitelere yapılan girişleri tahmini olarak da gösteren bir araçtır. Sitelerin en çok hangi kelimelerden trafik sağladığını oranları ile birlikte verebilmektedir. E-ticaret sitenizin ve aynı zamanda rakiplerinizin en fazla hangi siteden trafik aldığını da gözlemleyebilirsiniz. Aynı zamanda sitelerin trafikleri hakkında bilgi sahibi de olabilmektesinizdir. http://www.alexa.com/ sitesine girş yaparak sistemi detaylı bir şekilde inceleyebilirsiniz. Enter a website or keyword alanına site alan adlarını yarak sonuçlara ulaşabilirsiniz.

3. Google Alerts sitelerin bahsedilme sayıları

Googel alerts dünyanın en büyük arama motoru konumunda olan Google tarafından geliştirilen ve sitelerin nerelerde bahsedildiklerine dair online sonuçlar verebilen bir araçtır. Keliem bazlı ve alan adı bazlı olmak üzere en çok bahsedilen ve kelimelerde hangi sitelerden ön plana çıktığını takip etme şansını yakalayabilirsiniz. Gmail üyeliği sayesinde bu aracın bütün özelliklerinden faydalanabilirsiniz. http://www.google.com/alerts sitesine giriş yaparak analizlerinizi yapamaya başlayabilirsiniz.

4. Adgoroo SEM Insight alınan reklam analizleri

Rakipleriniz hangi stelere ne kadar reklam veriyor öğrenebilirsiniz. Onların sahip oldukları reklam mecralarını takip ederek sizlerden farklı olarak verilen reklamlara ulaşabilir aynı zamanda toplam görüntülenme sayılarını da öğrenebilirsiniz. Reklam sektörüne henüz detaylı bir giriş yapmadıysanız incelemeleriniz sayesinde aradaki farkı daha hızlı bir şekilde kapatabilirsiniz. http://www.adgooroo.com/solutions/products-services/sem-insight/ adresine giriş yaptıktan sonra üye olarak istediğiniz işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.

5. Keyword Spy ile anahtar kelime analizi

Arama motorlarında yapılan çalışmalara arama motoru yani SEO adı verilmektedir. Bir site için yapılan SEO çalışmaları genel olarak istenilen kelimelerde daha üst sıralarda yer alma amacını gütmektedir. Webmaster tools ya da Google trends sayesinde hangi kelimelerin ne kadar arattırıldığını görebilirsiniz aynı zamanda sizin sektörünüzde yer alan firmalarında çalışma yaptıkları anahtar kelimeler hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. http://www.keywordspy.com/ adresine giriş yaparak yukarıda anlatılan bütün işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.

Yukarıda anlatılan araçların tek eksi tarafı hepsinin İngilizce dil özelliklerine sahip olmasıdır. Genel olarak verilen bilgiler aslında ne anlam ifade ediyor anlayabilmektesinizdir ancak yinede düşük derecede de olsa İngilizce bilen biri ile bu analizlerin yapılmasında fayda vardır.

E-ticaret bir adım önde başlamak ve özel seo eklentileri ile birlikte onlarca ayrıcalığa sahip olmak isteyen kullanıcılar için sürekli güncellenmekte olan e-ticaret paketleri geliştirilmektedir. Bu paketler sayesinde yukarıdaki analizleri de yaparak kısa bir sürede başarıya ulaşabilirsiniz. Neticaret profesyonel e-ticaret paketlerini test etmek için ücretsiz bir şekilde demo talebi göndermeniz yeterli olacaktır. 

İlginizi Çekebilecek Konular

SEO - Arama Motoru Optimizasyonu Nasıl Olmalı

E-ticaret uzmanından tavsiyeler

E-ticaret siteleri için doğal backlink (bağlantı) almanın yararları

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle