Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
Müşterilerinizin E-mail Marketing ile Yeniden Alışveriş Yapması Müşterilerinizin E-mail Marketing ile Yeniden Alışveriş Yapması

e-mail marketingE-mail marketing hizmeti sitenize üye olan kullanıcılara toplu bir şekilde mail gönderebilmenizi sağlayan bir çalışmadır. Kampanya veya indirime girmiş olan ürünleriniz ile birlikte hazırlamış olduğunuz özel bültenleri mail marketing hizmeti ile birlikte bütün müşterilerinize gönderme ayrıcalığınız bulunmaktadır. Peki müşterilerinizin e-mail marketing hizmeti ile tekrar alışveriş yapmalarını nasıl sağlayabilirsiniz ?

E-mail marketing hizmetini en etkili bir şekilde nasıl kullanacağınızı anlatmadan önce sahip olduğunuz e-ticaret altyapısında e-mail marketing hizmetini kullanabiliyor olmanız gerekmektedir. Yani yönetim paneliniz üzerinden toplu mail gönderimi yapabilmelisinizdir. Neticaret e-ticaret paketlerini kullanan işletmeler her ay düzenli olarak müşterilerine toplu mail gönderimi yapabilmektedirler. Detaylı bilgi için Ücretsiz Toplu Mail Gönderimi konu başlıklı makalemizi okuyabilirsiniz. 

Toplu Mail Gönderiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

E-mail marketing hizmetini kullanırken dikkat etmeniz gereken konuları kısaca özetlemek gerekirse; kısa ve net olmanız, gönderilen mail başlığına dikkat etmeniz, kullanıcı isteklerini önemsemenizdir. E-ticaret sitelerinde e-posta pazarlama stratejisi konu başlıklı makalemizde e-posta pazarlama uzmanları tarafından bu konu detaylı bir şekilde anlatılmıştır. 

Müşterilerinizin E-mail Marketing ile Yeniden Alışveriş Yapmaları İçin

Gönderilen toplu maillere müşterilerinizin dönüş yaparak bu dönüşü alışveriş ile tamamlayabilmeleri için bazı ayrıcalıkları onlara sunabilmeniz önemlidir. Kampanya ve indirim yoluna giderek yapılacak olan ayrıcalıklar sayesinde, daha önce sitenize üye olan ancak beğendiği ürünü satın almayan üyelerinize ulaşmakla birlikte, potansiyel müşteri adaylarınıza da ayrıcalıklarınızı sunmuş olursunuz. Yapılması faydalı olacak çalışmaları maddelendirmek gerekirse;

İndirim Kuponlarının Gönderilmesi

İndirim kuponları her zaman tüketicilerin ilgisini çeken bir ayrıcalıktır. E-ticaret sitenizde tüketiciler ve üyeleriniz tarafından beğenilmiş olan ancak alınmamış olan ürünlerinize hitap eden indirim şeki kampanyalarınız, daha önce beğenilmiş olan bu ürünlerin satın alınmasında en büyük rolü oynayabilmektedir. E-ticaret sitenize giriş yaparak üye olan ancak ürün satın almayan kullanıcılarınızın belirlenmesi ve onlara beğenmiş ya da gezinmiş olduğu ürünler ile ilgili göndermiş olduğunuz toplu mailler ilgi çekici olacak ve geri dönüş sağlayacaktır.

Müşterilerinizin Alışveriş Zamanlarına Dikkat

Sitenize üye olarak alışveriş yapan müşterilerinizin ne zaman ürün aldığına dair verileriniz oldukça büyük ödem taşımaktadır. Her sektörde bazı ürünlerin belirli zaman periyotlarında alınması gerekmektedir. Bu periyotları takip ederek, tam zamanında mail gönderimlerinin yapılması, ürün değişikliği ya da yenilemesi yapacak olan müşterinizin tekrar sizlerin sitenizden alışveriş yapmasını sağlayabilmektedir. Örnek olarak otomotiv yedek parça sektöründe ürün satışı yapıyorsunuz. En çok satılan ürünlerinizin araba, motorsiklet vb. araçların lastikleri olduğu büyük olasılığa sahiptir. Eğer müşterilerinizin ne zaman lastik aldığının stratejisini iyi belirleyebilirseniz, kış ve yaz lastiği alma dönemlerinin kayıtlarına ulaşabilirseniz onlara tekrar ulaşarak yine siteniz üzerinden alışveriş yapmalarını sağlamanız oldukça kolaydır.

Özel Günlere Ağırlık Verin

E-ticaret siteleri üzerinden en fazla alışveriş yapılan dönemler babalar günü, anneler günü, sevgililer günü, bayramlar öncesi, sevgililer günü ve diğer önemli ve özel günlerdir. Bu günlerden 2 hafta öncesinden toplu mail gönderimlerinize ağırlık vermeniz ve potansiyel ürün alma özelliğinde olan müşterilerinize bu özel günleri hatırlatmakla beraber kampanyalarınızın tanıtımını sağlamanız önemlidir. Ürünlerinizde yapacağınız indirimler ve kampanyalar bu özel günlerde satışlarınızın arttırılmasına önemli katkıya sahip olacaktır.

Sosyal Medya Kullanımı

Başta Facebook, Google Plus, Instagram ve Twitter olmak üzere sosyal medya siteleri en yoğun kullanılan ve milyonlarca kişinin giriş yaptığı sitelerdir. Bu siteler dijital pazarlama yapabilmeniz için sizlere yardımcı olacak en önemli kanallardan bir tanesidir. E-ticaret sitenize özel olarak açacağınız sosyal medya sayfaları için etkili çalışmalar yapmanız hem ürün satışlarınıza hem de arama motoru optimizasyonunuza yani arama motorlarından gelecek kullanıcı sayılarını belirleyen çalışmalarınıza etki etmektedir. Toplu mail gönderimi yaparak sayfa tanıtımları yapmanız, sayfanızı beğenenlere ve arkadaş çevresine sayfalarınızı tanıtanlara özel sunacağınız indirimler satışlarınızı artırıcı faktörler arasında yer almaktadır.

Örnek olarak bir Facebook sayfanız var. Müşterilerinize toplu mail gönderimi yaparak sayfanızı beğenenlere özel indirimler uygulanacağını ve aynı zamanda sayfanıza arkadaşlarını davet edenlere özel puan ve TL aktarımları yapılacağını anlatmanız daha çok kitleye daha kısa sürede ulaşmanızı sağlayacak olan bir çalışmadır. Tabi böyle bir sistemi kullanabilmeniz için Davet et TL – Puan kaza, geri zaman sayacı, kampanya fırsat sistemi ve Facebook modüllerinin e-ticaret sisteminizde kullanılabilir olması gerekir.

Kampanya Fırsat Sistemli E-ticaret Paketleri ve Ücretiz Demo Talebi

Neticaret e-ticaret paketlerini kullanan işletmeler yönetim panelleri üzerinden toplu mail gönderimi yapabilmektedirler. Sadece 1 kaç tık ile sitenize üye olan kullanıcılara istediğiniz maili gönderme şansınız bulunmaktadır. Bununla birlikte Neticaret e-ticaret paketleri özel olarak fırsat sistemleri ile birlikte kurulabilmektedir. E-ticarette Private Shopping Fırsat Sitesi Yazılımları konu başlıklı makalemizi okuyarak bu konu hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz. Aynı zamanda sayfanın sağ üst kısmında bulunan Ücretsiz Demo Talebi butonuna tıklayıp sizlerden istenen kısa bilgileri doldurduktan sonra  Neticaret e-ticaret sistemlerini ücretsiz test edebilirsiniz.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle