Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
KOBİ'ler E-ticaret Web Sitesi Açarak İşlerini Nasıl Büyütüyorlar KOBİ'ler E-ticaret Web Sitesi Açarak İşlerini Nasıl Büyütüyorlar
e-ticaret kobi

Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler'e KOBİ adı verilmektedir. 250'den az işçisi olan ve yıllık bilançosu 40 milyonu aşmayan işletmelere KOBİ olarak adlandırılmaktadır. Teknolojinin gelişmesi ile birlikte KOBİ'ler işlerini yerel mağazaların yanı sıra sanal mağazalara taşımaktadırlar. Bu sayede bir çok işletme KOBİ olmaktan çıkmıştır. 

Özellikle 2010 yılından itibaren gelişen e-ticaret sitemleri ve müşterilerin internetten alışverişe yönlenmesi küçük işletmelere büyük yararlar sunmakla beraber internetten satış yapmanın ayrıcalıkları ile tanışmalarını sağlamıştır. Hatta bir çok işletme yerel mağazalarını kapatarak, sahip oldukları bir depoda bulunan ya da tedarikçi firmalardan aldıkları ürünleri kendi e-ticaret siteleri üzerinden satışa sunmaya başlamışlardır. Peki KOBİ'ler e-ticaret sistemlerini kullanarak açtıkları web siteleri üzerinden işlerini nasıl büyütüyorlar ?

E-ticaret Sitesi Kurmak

Ürünlerinizi yerel mağazalarının yanı sıra internet üzerinden de satışa sunmak isteyen KOBİ'lerin yaptığı ilk iş bir sanal mağaza kurmak oluyor. Sanal mağaza kurabilmek için ise ileri derece güvenlik önlemleri ile donatılmış ve anahtar teslim açılan e-Ticaret paketlerini kullanıyorlar. Bu paketler içerisinde online sipariş alınarak satış yapılabilmesi için gerekli olan alan adı, tasarım, e-ticaret yazılımı, güvenlik önlemleri, entegrasyonlar, eğitimler kısacası tek bir çatı altında bütün ayrıcalıklar müşterilere sunuluyor. E-ticaret sitesi kurduktan sonra ise ödeme sistemlerinin entegrasyonları sağlanıyor. Sistem online bir şekilde satış yapabilecek hale getiriliyor.

E-ticaret Sitelerine Ürünleri Eklemek

Satış konusunda sorunsuz ve e-ticaret kanununa uygun bir şekilde açılan sitelere yerel mağazalarda bulunan ürünler görselleri, açıklamaları, detay özellikleri, fiyat ve diğer bilgileri ile birlikte ekleniyor. Siteye ürün eklerken dikkat çekici görseller kullanılıyor, kullanıcılara yönelik başlıklar veriliyor, site istenildiği zaman markayı ön plana çıkartabilecek şekilde dizayn ediliyor.

KOBİ'lerin Web Sitelerine Kullanıcı Nasıl Sağlanıyor.

E-ticaret sitesine ürünler eklenmeye başladıktan sonra  arama motorları (Google, Yandex, Bing, Yahoo) sanal mağazada bulunan ürünleri kendi sitelerinde indexleyerek göstermeye başlıyor. Siteye eklenen ürünlerle ilgili arama motorlarında arama yapan potansiyel kullanıcılar geliyor. Beğendikleri ürünü satın almak için atın butonuna basıyor ve ardından KOBİ'nin sunmuş olduğu tahsilat seçeneklerinden bir tanesini seçerek ödemesini gerçekleştiriyor. Bu noktadan sonra ise KOBİ ilgili kişi ile iletişime geçilmesi gerekiyor ise (Havale/EFT yapanlar için kontrol mekanizması) iletişime geçiyor ve ürünü kargolayarak müşteriye gönderiyor.

KOBİ'ler E-ticaret Web Sitesi Açarak  İşlerini Nasıl Büyütüyor

Yukarıdaki sorunun cevabını günümüz koşullarına ve insanların hayat tarzına baktığımızda söylemek aslında çok kolay. İnsanlar artık alışverişlerini internetten yapıyor. E-ticaret hacmi her geçen gün büyümeye devam ediyor. E-ticaret sitelerinin gerek sunmuş olduğu ayrıcalıklar, gerekse yapmış olduğu kampanyalar sonucu tek ve en doğru alışveriş yeri olarak görülmeye başlıyorlar. Bunun sonucu olarak da başta yoğun olan insanlar olmak üzere fırsatları kaçırmak istemeyen tüketiciler internet üzerinden alışveriş yapıyorlar.

KOBİ'ler ise e-ticaret sitesi açtıktan sonra gerek doğal yollar ile yani ücret ödemeden gerekse de belirli bir bütçe ayırarak ürünlerinin tanıtım ve reklamlarını yapıyorlar. Yapılan bu çalışmalar sonucu siteye gelen kullanıcıların aldıkları ürünler sayesinde cirolar, yerel mağazalardan kat ve kat daha fazla olabiliyor. Hatta yapılan cirolar sonucu bir çok işletme yerel mağazasını bırakarak internet mağazasına dönüş yapıyor.

Peki Yapılan Bu Çalışmalar Neler ?

E-ticaret sitesi açan KOBİ'lerin ilk adresi sosyal paylaşım siteleri. Bildiğiniz üzere son yıllarda Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal paylaşım sitelerinde milyonlarca kullanıcı vakit geçiriyor. E-ticaret site sahipleri sosyal paylaşım siteleri üzerinden aldıkları hesaplarda ürün paylaşımlarını yapıyorlar. Kampanyalar ve çekilişler düzenleyerek yapmış oldukları paylaşımların viral yollar ile diğer kullanıcılara iletilmesini sağlıyorlar. Bir süre sonra ciddi bir takipçi sayısına ulaşarak yeni ürünlerini potansiyel ürün alıcısı olan kullanıcılara tanıtıyorlar. Bununla birlikte Facebook gibi sayfalara haftalık, aylık belirli bütçeler ayırarak reklam almaktalar ve aylık olarak yüz binlerce kişiye reklamlarını gösterebilmektedirler.

Sosyal medya çalışmalarının yanı sıra arama motoru optimizasyonu yani SEO konusu üzerine çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmaların amacı Google, Yandex gibi sitelerde arama yapan kullanıcılara en ön sırada ulaşabilmektir. Örnek vermek gerekirse Google'a Iphone 6 satın almak istiyorum yazdığında bir kullanıcı KOBİ'nin açmış olduğu site ilk sıralarda çıkabilmektedir. Bu örnekler tabi ki çoğaltılabilir. E-ticaret sitelerinin satışlarını arttırabilmek için yapmış oldukları çalışmalara E-ticaret Sitenizde Satışları Arttırmanın Yolları konu başlıklı e-ticaret uzmanları tarafından yazılmış olan makale aracılığı ile ulaşabilirsiniz.

KOBİ'ler İçin Özel E-ticaret Yazılım Paketi

Neticaret e-ticaret paketleri 2001 yılından beri Türkiye'nin e-ticaret sağlayıcısı olmuş ve KOBİ'lere özel anahtar teslim e-ticaret siteleri geliştirmektedir. Sadece 1 iş günü içerisinde sanal mağaza kurulumları yapılarak internet üzerinden satış yapmanız sağlanabilmektedir. Bununla birlikte sistemin daha yakından tanınabilmesi için e-ticaret uzmanları ile iletişime geçerek ücretsiz bir şekilde sistemi test etme şansınız bulunmaktadır. Sizlerde Neticaret elektronik ticaret sistemlerini online test etmek isterseniz Ücretsiz Demo Talebi 'nde bulunabilirsiniz.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle