Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticaret Tasarımlarınız Satışlarınızı Ne Kadar Etkiliyor E-ticaret Tasarımlarınız Satışlarınızı Ne Kadar Etkiliyor
grafik tasarım

Şık ve kaliteli olan görseller her daim ilgi çekerler. Profesyonel bir makine ile çekilmiş fotoğraf ile cep telefonu ile kaydedilmiş bir fotoğraf arasında dağlar kadar fark vardır. İlgi her zaman profesyonel makine ile çekilmiş fotoğraf üzerine olur. Bu örnek çoğaltılabilir. Bir mobilya satın almaya gittiğinizde iki şeye dikkat edersiniz. Bunlardan ilki konforu ikincisi ise konunun başında belirttiğimiz gibi tasarımıdır. Ne kadar konforlu olursa olsun mobilya tasarımı hoşuna gitmez ise satın almazsınız.

Bu durum e-ticaret sitelerinde de aynıdır. Tasarımı kaliteli ve şık olan bir e-ticaret sitesinin kendini pazarlama oranı oldukça fazladır. Bunun birçok sebebi vardır. İlk sebep tasarımın kaliteli ve profesyonel olması siteye giriş yapan kullanıcılara güven vermesidir. Bir e-ticaret sitesi müşterilerinin güvenini ne kadar fazla kazanıyorsa o denli satışlarda da fazla olur. İkinci sebep ise sitede kalma sürelerinin artmasından kaynaklanmaktadır. Kaliteli bir tasarıma sahip olan e-ticaret sitesinde ziyaretçilerin hemen çıkma oranları düşük sitede kalma süreleri ise fazladır. Sitede kalma süresinin fazla olması ve hemen çıkma oranlarının düşürülmesi arama motorlarının oldukça yakından ilgilendiği ve sıralamalarda önem sarf ettikleri bir durumdur. Üçüncü sebep ise ürün görsellerinin daha etkili bir şekilde aktarılabilmesidir. İnsanlar alacakları ürünü yakından incelemek isterler ve inceleme şansı da ancak siteye eklenen ürün fotoğraflarının kalitesi ve yerleştirilme şekli ile alakalıdır. Eğer satılacak olan ürünün görselleri o ürünü tam anlamı ile müşterilere tanıtılıyorsa akıllarda soru işaretleri kalmadan ürün alımı gerçekleşecektir.

Buraya kadar e-ticaret tasarımlarının satışları hangi sebeplerden dolayı arttıracağından bahsettik. Şimdi isterseniz bu konuları daha detaylı bir şekilde sizlere başlıklar altında aktaralım. Son olarak da idealinizde olan ya da sürekli hayaliniz kurduğunu e-ticaret tasarımınızı nasıl ve hangi ücrete yaptırabileceğinizden bahsedeceğiz.

1. Müşterilerin güvenini kazanmak

Daha önce yaşanmış olan ve maalesef hala yaşanmakta olan e-ticaret dolandırıcılığından dolayı tüketiciler bir siteden ürün satın almadan önce tereddüt içerisinde kalmaktadırlar. Bu tereddütü ortadan kaldırmanın çözümü ise site tasarımınızın şıklığı ve aynı zamanda iletişim bilgilerinizi paylaşarak müşterilerinize tam destek vermekten geçmektedir. Potansiyel müşteri adayları logonuzda dahil olmak üzere site tasarımınızı genel bir gözden geçirirler. İletişim alanları, ürünlerin yansıtılışı, detay özellikleri, online destek alanları başta olmak üzere her ayrıntı siteye olan güven duygusunun oranlarını belirlemektedir. Profesyonel ve kaliteli bir tasarım işte tam bu noktada araya girmekte ve müşterinin “Acaba bu siteden ürün alsam mı almasam mı?” sorusunu yani kararsızlığını olumlu yönde etkilemektedir. Ve tabi bu duruma paralel olarak satışlarda da artışlar gözlenir.

2. Arama motorlarında sıralamaların etkilenmesi

E-ticaret sitelerinin arama motorlarındaki sıralamasını etkileyen en önemli faktörlerden bir tanesi sitede kalma süreleri ve aynı zamanda hemen çıkma oranlarıdır. Bir sayfada ne kadar fazla süre kalınıyorsa o sayfanın arama motorlarındaki sıralaması da o denli artacaktır. Aynı zamanda hemen çıkma oranları ne kadar düşük olursa site genelindeki sıralamalarda da artışlar gözlenecektir. Şık ve kaliteli tasarımlara sahip olan e-ticaret sitelerinde hemen çıkma oranlarının oldukça düşük ve aynı zamanda sitede kalma sürelerinin de çok fazla olduğu tespit edilmiştir. Bu duruma paralel olarak da siteye gelen kullanıcı trafiğinde artışlar gözlenmiştir. Bilinmesi gereken bir şey daha vardır. Arama motoru optimizasyonunun da siteye gelen kullanıcı trafiğinin sayısı da sıralamaları etkilemektedir. Sonu olarak profesyonel tasarıma sahip olan bir e-ticaret sitesinin arama motorlarında üstün performans sağlaması oldukça kolay olacaktır.

3. Görsellerin ürün tam olarak anlatması

Bu madde de kendinizi bir tüketici yerine koyabilirsiniz. Bir siteye giriş yaptınız ve bir ürün alacaksınız. Ürünün özellikleri çok güzel bir şekilde yazılmış, açıklayıcısı metinler girilmiş kısacası tüm teknik bilgiler hakkında bilgi sahibi olunmuş olsun. Hatta bunun üzerinde onlarca müşteri yorumu da yazılmış olsun. Peki bütün bu bilgilendirici alanlar varken ilk dikkat ettiğiniz yer neresidir ? Tabi ki görseller. Bu ilk dikkat etme durumu ürün fiyatı ile zaman zaman yer değiştirebilmektedir. Ürün fotoğrafına bakılmasının en büyük sebebi ise görsel olarak o ürünü gözlemleme ve kullanışlı olup olmayacağını anlama isteğindedir. Bir e-ticaret sitesi tasarımında ürün görselleri için yapılan alan ve ürün fotoğrafları ne kadar kaliteli ise satışlarda da o denli artışlar gözlenecektir.

Negrafik Ekibi ve E-ticaret Tasarım Fiyatları

Neticaret Negrafik e-ticaret tasarım ekibi ile birlikte profesyonel tasarımlar geliştirmektedir. E-ticarette her geçen süre kendi bünyelerine yeni bir e-ticaret tasarım referansı daha katmaktadırlar. Sizlerde profesyonel bir sanal mağaza tasarımına sahip olmak isterseniz ve hayalinizdeki tasarımı gerçeğe dökme düşünceniz var ise Negrafik ekibi ile görüşerek hayallerinizi gerçeğe dönüştürebilirsiniz. Negrafik ekibinin referanslarından bazılarına ve e-ticaret tasarım ücretlerine http://www.neticaret.com.tr/eticaret-tasarim sayfasından ulaşabilirsiniz.

Eticaret Tasarım Ekibi: Negrafik

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle