Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticaret Sitelerinde Ürün Görsellerinin SEO'ya Etkisi Nedir E-ticaret Sitelerinde Ürün Görsellerinin SEO'ya Etkisi Nedir

kaliteli ürün görseliE-ticaret siteleri için Google görsel arama trafiği büyük önem sarf etmektedir. Çünkü genel olarak alınacak olan ürünlerde ilk adım nasıl bir görünüşe sahip olduğudur. Görselleri hem sitede kalma sürelerini arttırabilmekte, hem görsel alanından yapılan aratmalarda siteye hit sağlamakta ve ürünü müşterilere sunmakta hem de eklendiği sayfaya katkı sağlayabilmektedir.

E-ticaret Sitelerinde Ürün Görsellerinin Arama Motoru Optimizasyonuna Katkısı

Arama motorları isteklerine uygun bir şekilde ve profesyonel olarak hazırlanmış olan görsellerin SEO’ya önemli derece katkısı bulunmaktadır. Google’un sunmuş olduğu direk görsel aratma alanından gelecek olan kullanıcı trafiğinin yanı sıra sayfalarda eklenecek olan resimlerin ana başlığa destekçi olması ve aynı zamanda dikkat çekici görsellerden dolayı sitede kalma sürelerinin artması arama motoru optimizasyonunuzu etkilemektedir. Şimdi maddeler ile e-ticaret sitelerine eklenen görsellerin öneminden bahsedelim.

1. Sitede Kalma Sürelerini Arttırması

E-ticaret sitelerinizde bulunan sayfalarda kalma süreleri ne kadar fazla olur ise o sayfaların arama motorları nezlinde değeri o kadar fazla olacaktır. Bir sayfanın değerini belirleyen en büyük kriterlerden bir tanesi budur. Kullanıcıların bilgilendirici ve dikkat çekici sayfalar olarak tanımlandıkları için arama motorlarında daha üst sıralarda yer alınmasına sebebiyet verecektir. Bir e-ticaret sitesinin ürün sayfalarında daha fazla kalınmasını sağlayan en büyük çalışma ise ürün görsellerinin çokluğu, kalitesi ve yakınlaştırılabilerek etkili bir şekilde incelenebilmesinden kaynaklanmaktadır. Bu sebeple ürün görsellerinizi düzenlerken bir daha düşünmeniz gerekir.

2. Google Görsellerinde Resimlerinizin Çıkması

Bu maddede kendinizi tüketicilerin yerine koyabilirsiniz. Bir ürün satın alacağınız zaman ilk olarak ne yaparsınız ? Özel olarak yapılan bir araştırma sonucu bu sorunun ilk üç cevabı sırası ile; fiyatlarını araştırırım, görsellerine bakarım ve özellikleri nelerdir incelerim olmuştur. Burada sizleri ilgilendiren konu bir ürün almadan önce o ürünün görsellerini incelemek isteyen tüketicilerdir. Ürün görsellerinizi başıkları ile birlikte (title) eklediğiniz zaman arama motorlarının görsel aramalarında çıkabilmektesinizdir. Bu sebeple her eklenen görselde tittle kullanmak önemlidir. Bunun yanı sıra listelenen görseller arasında en çok dikkat çekenler tıklanmaktadır ve bu tıklamalar sonucu e-ticaret sitelerine organik görsel trafiği sağlanmaktadır.

3. Resimli İçeriklerin Değeri

Bütün arama motorlarının ortak noktada buluştuğu algoritmalardan bir tanesi görsele sahip olan bir içeriğin görsele sahip olmayan ve sadece yazıdan oluşan bir içeriğe göre daha değerli olmasıdır. Bu sebeple her ürün sayfasında en az bir olmak üzere ürünü tam anlamı ile tanımlayabilen bir görselin kullanılması önemlidir.

Neticaret e-ticaret paketlerini kullanarak ürün görsellerinizi 360 derece fotoğraflar ile kaliteli ve çık bir görünüme sahip olmasını sağlayabilirsiniz. Ürünlerinizi özel bir şekilde slider oalrak gösterebilir ve yakınlaştırma özelliğini kullanabilirsiniz. Neticaret e-ticaret sistemlerini online, ücretsiz olarak test etmek için ücretsiz demo talebi göndermeniz yeterlidir. Sayfanın hemen sağ üst kısmında bulunan ücretsiz demıo talebi butonuna tıklayabilirsiniz.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle