Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
Google universal analytics nedir kurulumu nasıl yapılır Google universal analytics nedir kurulumu nasıl yapılır

universal analytcsGoogle, Google Analytics’den alınan verilerin toplanması ve aynı zamanda işlenmesi sırasında iyileştirmelere gidiyor. İyileştirmenin yeni adı ise Universal Analytics. Veri kayıpları yaşanmadan ve hesap ayarlamaları değiştirilmeden bu geçiş sağlanabilecek. Universal Analytcs mülklerine geçiş yapmak isteyenler, Universal Analytcs Yeni Sürüme Geçiş Merkezi’ni kullanarak bu işlemi gerçekleştirebilecekler.

Kısacası Universal Analytics yeni nesilde kullanılacak olan Google Analytcs.  İlk olarak 22 Mart’ta beta sürümü yayınlanmıştı. Şu anda ise isteyenler bu sisteme geçişi sağlayabiliyorlar. Google Analytcs’de olduğu gibi Universal Analytics kullanmak içinde herhangi bir ücret talep edilmiyor. Beta sürümü sorunsuz bir şekilde çalışan Unversal Analytcs’ye ise tüm Google Analytcs kullanıcılarının otomatik olarak geçişi sağlanacak. Dilerseniz otomatik işlemi beklemeden - sistemi tanıyan ilkler arasına girebilmek için - manuel bir geçiş sağlayabilirsiniz.

Kimlerin Universal Analytcs’ye Geçmesi Tavsiye Edilmemektedir

Google :Universal Analytics şu anda dc.js JavaScript'i ve ilgili özellikleri (Yeniden Pazarlama, Google Görüntülü Reklam Ağı Gösterim Raporlaması, DoubleClick Kampanya Yöneticisi Entegrasyonu veya Google Analytics Demografi ve İlgi Alanı Raporları) desteklememektedir. Bu özelliklerden herhangi birini kullanıyorsanız, Universal Analytics'e dc.js desteklenmeye başladıktan sonra geçiş yapın.”

Universal Analytics’e Genel Bakış

Universal Analytcs bir çok farklı platformdan toplayacağı verileri sağlıklı bir şekilde kullanıcılarına sunmak için tasarlanmış durumda. Masaüstü bilgisayarlar, cep telefonları, tablet bilgisayarlar ve notebook kullanarak sitelere giriş yapan kullanıcılar hakkında daha verimli veriler toplamak amacı ile yola çıkmış durumda. Örnek olarak bir siteye aynı ip adresinden üç farklı cihazın giriş yapması 3 tekil kullanıcı girişinin olduğunu göstermekteydi. Yani sizlerin cep telefonu, bilgisayar ve tablet bigisayarlardan ayrı ayrı girişleriniz 3 ayrı kullanıcı olarak sayılmaktaydı. Universal analytcs bu durumun önüne geçiyor. Bununla birlikte Universal Analytcs bir çok avantajlı yönü ile de dikkatleri üstüne çekiyor.

Universal Analytics’ye Geçmenin Avantajları Neler

Yeni nesil analytcs sistemi ile daha çok veriye daha fazla iyileştirilmiş bir şekilde ulaşma imkanınız bulunmakta. Analiz araçlarının artması sayesinde, sitenizden alacağınız verileri daha iyi yorumlama şansını sahip olabilmektesinizdir.

Universal Analytics sayesinde bütün dijital cihazlardan sitelerinize yapılan girişler izlenebilecek. Bu sistem sayesinde yeni veriler daha rahat bir şekilde toplanabilecek ve izleme kodları daha kolay bir şekilde uygulanıp yönetilebilecek. Aynı zamanda IOS, Android ve bilgisayarlardan yapılan girişeler daha sağlıklı bir şekilde takip edilebilecek. Bu sayede özel parametreler oluşturulabilecek ve özel bir şekilde benzersiz veriler toplanabilecek. Bilindiği üzere Google Analytcs otomatik olarak ürün ve içerik bilgilerini toplayamamaktaydı. Universal Analytcs sayesinde istenilen ürün, içerik vb. özel parametreler verilerek takip edilebilecek.

İşte Universal ve Klasik Analytics Arasındaki Farklar

google universal analytcs

Universal Analytcs Geçiş Bilgi Forumu

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle