Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticaret'de Google Penguen 3.0 Güncellemesi E-ticaret'de Google Penguen 3.0 Güncellemesi
google binası

Google 2 hafta önce başlattığı Penguen 3.0 güncellemesi üzerine çalışmalarına devam ettiriyor. E-ticaret siteleri de dahil olmak üzere bu süreç içerisinde bir çok site spam siteler (Google tarafından engellenen) siteler arasına girmiş durumda. Site engellemelerinin yanı sıra bir çok sitenin de çalışma yaptığı kelimelerinde sıra değişiklikleri gözleniyor. Peki Yandex, Bing, Yahoo ve diğer arama motorlarından farklı bir algoritmaya sahip olan Google site sahiplerinden ne istiyor ?

Yukarıda sorulan soruyu cevaplayabilmek için Türkiye'nin önde gelen SEO uzmanlarına sorular sorulmuş, kısa görüşmeler yapılmış ve internette yapılan paylaşımlardan yararlanılmıştır. Bununla birlikte 25 farklı sitede güncelleme zamanı itibari ile özel çalışmalar yapılmış ve alınan sonuçlar anlık olarak kayıt edilmiştir. Şimdi dilerseniz Google Penguen 3.0 güncellemesi sonrası arama motoru Google'un özellikle e-ticaret site sahiplerinden neler istediğine bir bakalım.

Google Penguen 3.0 Günellemesi ile Gelen Yararlı Çalışmalar

Google Penguen 3.0 güncellemesi ile birlikte artık sosyal medya daha fazla önem kazanmış durumda. Bununla birlikte Google'un hiç bir zaman vazgeçemediği güncel ve bilgilendirici içeriklerin yazılması siteler için artı bir değer. Sitede kalma süreleri, sayfaların önemli sitelerde paylaşılması ve doğal yollarla alınan tanıtımların da kelime sıralamalarının değişimlerinde

Sosyal Medyaya Gerektiğinden Daha Fazla Önem Verin

Sosyal medyaya önem vermeniz gerekiyor. Özellikle sosyal paylaşım siteleri ön plana çıkıyor. Google için en değerli sosyal medya sitelerini Google Plus, Facebook, Twitter, Linked In, Instagram ve Tumblr olarak sayabiliriz. Bu sitelerde yapılan paylaşımlarınız içerisinde kaliteli, size özgü görsellerin olması, hashtag kullanılması, paylaşılan link ile ilgili kısa açıklamaların bulunması oldukça etkili.

Güncel, Bilgi Verici ve Doğal İçerik Ekleyin

E-ticaret sitelerinde içerik olarak sadece ürünlerin girişi yapılıyor düşüncesi yaygın olabilir. Ancak bir e-ticaret sitesi blog sayfası olmadan istenen başarıya tam anlamı ile ulaşamaz. Çünkü Google güncel ve bilgi verici içeriklerin bir sitede yayınlanmasına özen göstermektedir. E-ticaret sitelerinde başta girilen yüzlerce ürün zamanla haftada bir ikiye düşebilir hatta ürün eklemesi bitti ise hiç giriş de yapılmayabilir. Bu sebeple siteler blog sayfalarında ürünleriniz ile ilgili yazılan içeriklerle güncel tutulmalıdır. Bu içeriklerde nelere dikkat edilmelidir ?

- Girilen her içeriğin tamamı size ait olmalıdır. Kesinlikle kopya içerik sitenizin blog sayfasında yer almamalıdır.

- İçeriklere en az bir en ideal ise 2 resim eklenmelidir. Resimlerde konu ile ilgili alt tagların bulunması görsel aramalarda da çıkmanızı sağlayarak sitenize kullanıcı trafiği sağlayacaktır. Bununla birlikte içerikler içerisinde kullanıcıyı bilgilendirici ve aynı zamanda sayfada tutucu videoların olması da ayrı bir önem taşımaktadır.

- Kelime sayısı olarak bir üst sınır yoktur ama alt sınır olarak 250 kelime belirlenebilir.

- Girilen içeriklerde yorum alanları olmalı ve aynı zamanda sosyal medyada paylaşılabilmesi için sosyal paylaşım ikonlarına yer verilmelidir.

google binası

Ürünlerinizin İçeriklerini Güncel Tutun

Bir ürünün içeriği nasıl güncel tutulabilir ki diye bir soru sorabilirsiniz. Bu sorunun cevabı oldukça basittir. Yorum ve tartışma alanları. Eğer ürünlerinizin yorum alanları mevcut ise ve sizlerde bu yorum alanlarını dikkat çekici bir şekilde müşterilerinize sunuyorsanız, zamanla ürünlerinize yorumlar gelmeye başlayacaktır. Yazılan her yorum ilgili ürünün güncel bir şekilde içerik kazanmasını sağlar. Kazanılan her artı içerikte Google botlarının ürün sayfanızı ziyaret ederek sizlere bir artı vermesini sağlayacaktır.

Bütçe Ayırarak Sitenize Trafik Sağlayın

Sitenize bütçe ayırarak trafik sağlamanın en en etkili ve geri dönüşümü fazla olan yolu Google Adwords ve Facebook reklamlarıdır. Google Adwords çalışmalarını kendinizde yapabilirsiniz ancak bir adwords uzmanı ya da firması ile çalışmanız önerilmektedir. Bununla birlikte E-ticaret Sitelerinde Google Adwords Reklamı Nasıl Verilir konu başlıklı makale ile sizlerde arama motoru Google'dan reklam almaya başlayabilirsiniz. Facebook'tan ise reklam almak oldukça basittir. Facebook sayfanızda paylaştığınız bir içeriğin daha fazla kitleye ulaşmasını istiyorsanız, paylaşımınız altında mavi buton ile çıkan Gönderiyi Öne Çıkar butonuna tıklamanız ve ardından hedef kitle, konum, bütçe ve süre seçmeniz, son olarak ise kredi kartı ile ödeme yapmanız yeterli olmaktadır.

Google Adwords ve Facebook reklamları dışında bütçe ayırabileceğiniz en mantıklı alanlar Youtube Reklamları ve Affiliate Marketing fimaları olarak gösterilebilir. Bu iki konu hakkında e-ticaret ve sosyal medya uzmanlarımız daha önce yararlı iki makale paylaşmışlardı. Aşağıda bulunan linklerden bu makalelere ulaşabilirsiniz.

Youtube'a Videolu Reklam Nasıl Verilir

Satış ve pazarlama ortaklığı affiliate marketing nedir ?

Google Panguen 3.0 Güncellemesi Özet

Kısaca Google Panguen 3.0 güncellemesini özetlemek gerekirse sitelere girilen doğal, bilgilendirici içerikler, sosyal medyada daha aktif bir şekilde yer almak, ürünlerin içeriklerinin güncel tutulması, sitede kalma sürelerinin arttırılması ve bütçe ayrılarak siteye sağlanan trafikler direk olarak Google nezlinde ve arama motorlarında daha üst sıralarda yer almanızı sağlayan faktörler arasında yer almaktadır.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle