Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
Google Merchant Center - Ürün Listeleme Reklamları Hesap Yönetimi Google Merchant Center - Ürün Listeleme Reklamları Hesap Yönetimi

google merchant centerGoogle Merchant Center yani ürün listeme reklamları, sanal mağazanızda satmak olduğunuz ürünleri, bilgileri, fiyatları, başlıkları, linkleri ve görselleri ile birlikte arama motorlarında listeletmenizi sağlayan Google reklamlarıdır. Yani, ürün satın almak isteyen müşteriler Google’da aratma yaptıklarında, ürünlerinizin ön planda özellikleri ile birlikte görmelerini sağlayan reklamlardır. Ürün listeleme reklamları alındıktan sonra özel bir kutucuk içerisinde ilk sayfada reklamlarınız çıkmaya başlamaktadır.

Ürün Listeleme Reklamları Kullanabilmek İçin

Ürün listeleme reklamlarını kullanabilmeniz için bir adet Adwords hesabı ve bir ader Google Merchant hesabınızın olması gerekmektedir. Bu iki hesap alındıktan sonra birbirleri ile bağlanması gerekir. Adwords hesabınız sayesinde kampanya ve reklam yönetimleri yapılmakta Google Merchant Center hesabı kullanılarak da ürün bilgileri, özellikleri ve aynı zamanda görselleri ayarlanabilmektedir. Bu iki hesabın birbirine bağlanmasının ardından Google arama motorundan özel alanlara sahip olan reklamlarınızı almaya başlayabilirsiniz.

Ürün Listeleme Reklamları Ne Kadar Yararlı ?

Ürün listeleme reklamları daha fazla tıklama ve dönüşüm oranlarına sahip olan ve direk olarak görseller sayesinde ürünlerin tanıtımını yapan reklamlardır. Bu sayede daha fazla kullanıcıya daha hızlı bir şekilde ulaşılabilmektedir. Aynı zamanda kolay bir yönetim paneline sahiptir. Google arama reklamlarından farkı ise aynı anda birden fazla ürününüzün görünebilme olasılığıdır.

Ürün Listeleme Reklamları Nasıl Çalışır ?

Google Merchant Center kullanarak ürün listeleme reklamları alanında çıkabilmeniz için bir ürün Feed’i oluşturmanız ya da sahip olmanız gerekir. Ürün Feed’i, Google’un, satılacak olan ürünlerin bilgilerini bir araya getirebilmesi için gerekli olan dosyadır. Bu dosya içerisinde reklamını vermek istediğiniz ürünler mevcuttur. Google Merchant Center sayesinde ürün Feed’inizi sisteme ekleyebilmektesinizdir. İlerleyen başlıklar hakkında bu konu üzerine daha fazla değinilecektir.

Ürün Listeleme Reklamları Kaça Ayrılır

Ürün listeleme reklamlarınızı iki farklı şekilde yönetme imkanınız bulunmaktadır. Dilerseniz alışveriş kampanyaları oluşturabilir, dilerseniz de normal ürün listeleme reklamı kampanyaları oluşturarak e-ticaret sitenizde bulunan sitelerinizin görselleri ile birlikte arama motoru Google’da yayınlanmasını sağlayabilirsiniz.

Özetle Anlatmak Gerekirse

Buraya kadar yazmış olduğumuz bilgileri kısa bir şekilde özetleyelim. Ürün listeleme reklamları arama motoru Google’da aratma yapıldığında direk olarak görselleri ve diğer bilgileri ile tüketicilerin karşısına çıkan reklamlardır. Görsel ya da bilgileri tıklandığı anda ürünün sayfasına gidilmesi sağlanır. Bu sistemi kullanabilmeniz için Google Adwords ve Google Merchant Center hesabınızın olması ve bu hesapların birbirine bağlanması gerekir. Ürün listeleme reklamlarının kullanılabilmesi için Ürün envanterinizin, ürün veri feedlerinizin olması gerekir. Google Merchant Center hesabınıza bu verilerin eklenmesi ve Adwords hesabınızın üzerinden kampanyaların oluşturulması gerekmektedir.

Adım Adım Ürün Listeleme Reklamlarının Oluşturuması

Google Merchant hesabınızı oluşturun. E-ticaret sitenizin URL’sinin doğrulanmasını sağlayın. Ürün veri Feed’inizi oluşturun. Ürün veri Feed’ini Google Merchant Center’a ekleyin. Ve son olarak Adwords hesabınızla bağlayarak reklamlarınızı yayınlamaya başlayın.

Google Adwords hesabı alabilmek için "E-ticaret Firmaları İçin Google Adwords Reklamı Nasıl Verilir" konu başlıklı makalemizi okuyabilirsiniz. Adwords hesabı açtıktan sonra www.google.com/merchants adresine giriş yapınız. Aşağıda bulunan resimdeki gibi bilgilerinizin girilmesinin isteneceği alan gelecektir. Burada mağaza bilgilerinizin, sitenizin adresinin ve Bu alanı eksiksiz bir şekilde doldurarak bir sonraki adıma geçiniz. Bu adımda da onay alanına tik atarak Google adwords hesabınızı aldığınız mail adresi ile Google Merchants Center hesabınızı oluşturabileceksiniz. Karşınıza e-ticaret sitenizin size ait olduğunu onaylamanız için bir uyarı çıkacaktır. Genel ayarlar linkine tıkladıktan sonra Bu URL’yi tıkla alanına tıkladığınızda bir dosya indirerek sitenize eklemeniz istenecektir. Bu dosyayı FTP veya yönetim paneli üzerinden sitenize ekleyerek hesabınızı onaylamanız yeterli olacaktır. Aynı sayfada bulunan diğer açıklama, adres gibi diğer bilgileri de doldurmanız gerekecektir.

 

google merchant

Youtube Eğitim Seminerleri kanalı üzerinden paylaşılan aşağıdaki video sayesinde yukarıda anlatılan bütün bilgileri görsel video üzerinden izleyebilir ve sizlerde ürünlerinizin görüntülü bir şekilde Google’da yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. SEO ve SEM eğitimlerinin verildiği, arama motoru optimizasyonu ile tam uyumlu Neticaret e-ticaret paketlerini inceleyebilmek için sağ üst kısımda bulunan Ücretsiz Demo talebi formuna tıklayabilirsiniz.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle