Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
Google'da En Çok Aratılan Kelimeleri Nasıl Bulurum Google'da En Çok Aratılan Kelimeleri Nasıl Bulurum
google arama

E-ticaret site sahiplerinin en çok merak ettikleri konular arasında satmakta olduğu ürünler üzerine arama motorlarında en çok yapılan aramaların neler olduğunu öğrenmektir. Yani kullanıcıların hangi kelimeleri aratarak sitelerine giriş yaptıkları ya da yapacaklarıdır. Aslında bu konu her e-ticaret sitesinin analiz etmesi gereken ve gerekli çalışmalar yapıldığında satışları arttırıcı etkiye sahip olan bir çalışmadır.

Arama motorlarında kullanıcıların arama davranışları bilinirse eğer, site bazlı çalışmalar bu arama davranışlarına göre yapılır. Bu sayede başta Google olmak üzere Yandex, Bing, Yahoo gibi arama motorlarından gelen kullanıcı sayıları ve buna paralel olarak potansiyel müşteri sayısı arttırılabilir.

Google Eskiden Bu Kelimeleri Paylaşırdı

Google, kendi arama motorunda aratılan kelimelerin ve türevlerinin aylık arama sayılarını açık bir şekilde paylaşırdı. Ancak şu anda bu kelimelere ulaşabilmeniz için bir Google Adwords hesabınızın olması gerekiyor. Telaşlanmayın. Google Adwords hesabı oluşturmak ücretsizdir. E-ticaret'de Google Adwords Reklamları konu başlıklı adwords uzmanımız tarafından yazılan makaleyi okuyarak sizlerde kolayca bir adwords hesabı açabilirsiniz. İlgili makaleyi okuyup adwords hesabınızı oluşturduktan sonra bu makaleyi okumaya devam edebilirsiniz.

Google'da En Çok Aratılan Kelimeleri Bulma

1. Adım: Adwords hesabınıza giriş yapınız. Ardından sağ üst kısımda bulunan Araçlar alanına tıklayınız. Bu tıklamanın ardından karşınıza aşağıdaki gibi bir menü gelecektir. Bu menüden "Anahtar Kelime Planlayıcı" sekmesine tıklayınız.

anahtar kelime planlayıcı

2. Adım: Yeni bir sayfa açılacaktır. Açılan yeni sayfada "Yeni anahtar kelime ve reklam grubu fikirleri arayın" alanına tıklayın. Burya tıkladığınızda bazı bilgilerin istendiği bir başka alan çıkacaktır.

anahtar kelime aracı

3. Adım: Sırası ile karşınıza çıkan bu alandan ürününüz ve hizmetiniz, internet sitenizin adresi ve ürün kategori alanlarını doldurunuz. Örnek olarak www.neticaret.com.tr e-ticaret ürünleri ile ilgili hizzmet vermektedir. Bu sebeple Bu sebeple hizmet alanına e-ticaret yazılmış, internet sayfası www.neticaret.com.tr olarak doldurulmuş ve sektör olarak da Yazılımlar seçilmiştir.

anahtar kelime google

4. Adım: Yukarıda anlatılan 3 adımı yerine getirdikten sonra ise Google tarafından paylaşılan kelime arama hacimleri karşınıza gelecektir. Reklam grubu fikirleri alanından sektörünüze en yakın olanı seçtiğinizde (verilen örnekte E-ticaret seçilmiştir) bütün alakalı kelimeler karşınıza çıkacaktır. Bu sayfada alakalı kelimelerden ortlama aylık arama hacimlerini, ve rekabet oranlarını takip edebilirsiniz.

anahtar kelimeler e-ticaret

kelime aracı planlama

Google'da En Çok Aratılan Kelimeleri Bulmak Neden Önemli ?

Google'da sektörünüz ile ilgili en çok aratılan kelimeleri bulmanız kadar değerli bir çalışma başlangıcı yoktur. Sadece ana kelimeler üzerine değil aynı zamanda ana kelimeler ile alakalı kelimeler üzerine yapılacak olan SEO çalışmaları ile birlikte arama motorlarından gelen kullanıcı sayılarını oldukça hızlı bir şekilde istediğiniz sayılara ulaştırabilirsiniz. E-ticaret ürün sayfalarınızda yapmanız gereken çalışmalar SEO, SEM ve SMO uzmanları tarafından detaylı bir şekilde anlatılmıştır. E-ticaret Ürün Sayfalarında SEO konu başlıklı makalemizi okuduğunuz taktirde sizlerde istenilen anahtar kelime üzerine yapılması gereken çalışmalar hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle