Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
Google Analytics Not Provided Ne Demektir ? Google Analytics Not Provided Ne Demektir ?
not provided

İnternet sitelerinde arama motoru optimizasyonlarının sonuçlarını takip edebilmek ve hedeflerin tamamlanıp tamamlanmadığını öğrenebilmek amacı ile Google tarafından geliştirilmiş olan Google Analytics kullanılmaktadır. Bu uygulama sayesinde sitenizde bulunan online sayısı, hangi mecralardan e-ticaret sitelerinize giriş yapıldığı, verilen reklamlar sonucu sağlanan dönüşler gibi bir çok konu da bilgi sahibi olunabilmektedir. Ancak son zamanlarda artış gösteren ve bir çok kişinin bilmediği bir noktası bulunmaktadır.

Not provided

Google analytics’te sitenize arama motorlarından gelen kullanıcıları takip ediyorsanız not provided sonuçları ile mutlaka karşılaşmışsınızdır demektir. Not provided sayısı başta az olsa da ilerleyen zamanlarda artmaktadır. Yapılan arama motoru optimizasyon çalışmaları sonucu sitenize gelen kullanıcı sayısı her geçen gün artacaktır. Buna paralel olarak arama kelimeleri arasında yer alan not provided sayısı da artış gösterecektir.

Not provided sebebi nedir ?

Aslında bu konu ilk olarak 2011 yılında ortaya çıkmıştır. Google yöneticilerinin almış olduğu ortak karar ile birlikte, arama motorlarına google hesabı ile birlikte giriş yapan kullanıcıların yapmış olduğu aramalarda SSL şifreleme sistemleri kullanılmaya başlamıştır. Bu sistemler bilgilerin şifrelenerek transferini sağlayan güvenlik sistemleridir.

Bir hesap üzerinden yapılan aramaların üçüncü bir şahıs eline geçmemesi ve kullanıcıların güvenliği için kurulan bu sistem sonucunda, not provided alanı Goggle Analytics uygulamasına eklenmiştir. Daha önce mutlaka dikkat etmiş olanlar vardır. Google artık yapılan aratmalarda HTTPS yani güvenli hiper metin aktarımını kullanmaktadır. Sonuç olarak şu anda Google arama motorunda yapılan her türlü arama güvenlidir ve 3. bir şahısın eline geçemez.

Anahtar kelimeler referans olarak kullanılamayacak

Artık google anahtar kelimeleri webmaster ve site sahiplerine referans olarak kullandırmıyor. Sitenize ortalama arama motorundan 200 kullanıcı geliyorsa bunların yaklaşık 150’sinin hangi kelimeden geldiği görülemiyor. Yani Google Analytics kullanarak hangi kelimelerin daha yoğun aratıldığını ve hangi kelimelerde sitenizin yoğunluğunun daha fazla olduğunu göremiyorsunuz. Son olarak korkmayın. Not d olarak görünen her aratma, aslında sitenize gelen, sağlıklı bir şekilde interneti kullananlar olarak biliniyor. Çünkü gmail’i aktif olarak kullanıyorlar.

Siteme gelen kullanıcılar hangi kelimeden geliyor peki ?

Sitenize gelen kulalnıcıların hangi kelimelerden ne yoğunlukta geldiğini Google Analytics olmasa da webmaster tools aracılığı ile görebiliyorsunuz. Bu konu hakkında detaylı bilgi paylaşımını daha önce yazmış olduğumuz bir makale ile anlatmıştık. Siteme Hangi Kelimeden Kaç Kişi Giriş Yapmış Öğrenmek İstiyorum konu başlıklı makalemizi okuyarak detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Webmaster tools ve Google Analytics kurulu e-ticaret paketleri

Arama motorlarında üstün performans sağlayabilmek için Google uygulamaları aktif olarak kullanmalı ve aynı zamanda arama motoru optimizasyonu hakkında yeteri kadar bilgi sahibi olmanız gerekmektedir. Bu amaçla Neticaret e-ticaret paketlerini kullananlara özel olarak 3 saatlik SEO ve SEM eğitimleri verilmekte, ve e-ticaret siteleri bütün Google uygulamaları açık bir şekilde sizlere teslim edilmektedir.

Nasıl alabilirim

Arama motorlarında üstün performans göstermenizi sağlayacak olan Neticaret e-ticaret paketlerini kullanmadan önce deneyebilmek için, hemen alt kısımdan ücretsiz bir şekilde demo talebinde bulunabilirsiniz. Demo talepleriniz en kısa sürede işlenerek sizlere dönüş yapılacaktır.

demo

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle