Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticaret'de Google Merchant Center Nasıl Kullanılır E-ticaret'de Google Merchant Center Nasıl Kullanılır

Geri dönüşüm oranı oldukça fazla ancak kullanımı da bir o kadar zor olan Google Merchant Center, ürünlerinizin görselleri, fiyatları, açıklamaları ve linkleri ile birlikte, Google arama motorunda görünmesini sağlayan bir reklam çeşididir. Google Merchant Center sayesinde satmakta olduğunuz ürünlerinizi alacak olan kullanıcılarınıza daha etkili bir şekilde yaklaşıma sahip olabilmektesinizdir.

Bu makalede başta sonra Google Merchant Center özelliğinin nasıl kullanılacağı anlatılacaktır. Google, adwords, merchant center ve türevleri hakkında bilgi sahibi dahi olmasanız sizlerde e-ticaret sitenize özel reklamlarınızı paylaşmaya başlayabileceksiniz.

Google Merchant Kullanabilmek İçin Gerekenler

- 1 adet gmail hesabınızın olması,

- Gmail hesabınıza bağlı bulunan bir adet Google Adwords hesabınızın olması,

- Gmail hesabınıza bağlı bulunan bir adet Google Merchant Center hesabınızın olması gerekmektedir.

Gmail ve Google Adwords Hesabınız Yok İse;

Daha önce yazmış olduğumuz makalelerde ilk iki maddenin nasıl gerçekleştirilebileceğine dair detaylı bilgiler vermiştik. Bu sebeple Gmail ve Google Adwords hesabı bulunmayanların ilk olarak “ E-ticaret Firmaları İçin Google Adwords Reklamı Nasıl Verilir “ konu başlıklı makaleyi okumalarını tavsiye ediyoruz. İlgili makalede sizlere anlatılanları uyguladıktan sonra bir adet gmail hesabı ve adwords hesabı ile bu sayfaya geri dönüş yapabilirsiniz.

1. Google Merchant Center Hesabı Açmak

www.google.com/merchants/ adresine giriş yaptıktan sonra sahip olduğunuz gmail adresinizi ve şifrenizi girerek Sign in ( Henüz Türkçeleştirilmediği için giriş yap butonu Sign in olarak görünmektedir) butonuna tıklayınız.  Karşınıza çıkan pencerede işletmenizin yerini Türkiye olarak işaretleyiniz. Mağazanızın adını giriniz. Web sitenizin adresini başında http://www ekleyerek yazınız. Yetişkinlere özel yani sadece belli bir kitleye hitap eden ve +18 ürünleriniz mevcut değil ise yetişkinlere uygun ürünler alanında bulunan boş alana tik işaretini tıklamayınız. Türkiye’de yetişkinlere uygun cinsel içerik, aile için güvenli olmayan içerik ve pronogrofi içeren görsel ve ürünlerin satış ve tanıtımına izin verilmediğini unutmayınız. Aşağıda bulunan şekildeki gibi ilgili alanları doğru bir şekilde doldurduğunuzu kontrol ettikten sonra hemen alt kısımda bulunan devam butonuna tıklayınız.

Devam butonuna tıkladıktan sonra şart ve koşulları kabul edeceğiniz bir alan gelecektir. Tıklayınız ve kabul ettikten sonra son butonuna tıklayınız.

Buraya kadar anlatılanlarda yapmış olduğunuz şeyler sadece Google Merchant Center hesabınızı oluşturmanızdır. Bu sebeple alt kısımda maddeler 1. Madden devamı olarak yazılacaklara dikkat etmenizi öneririz.

2. Web Site Adresini Doğrulama ve Hak Talebinde Bulunulması

1. maddede sizlerden istenenleri yaptıktan sonra Genel Ayarlar sayfasından web sitenizin adresini doğrulamanız ve aynı zamanda hak talebinde bulunmanız istenecektir. Dilerseniz aşağıda bulunan ekran görüntüsünden nasıl bir sayfa ile karşılaşacağınıza bakalım.

Yukarıdaki ekran görüntüsünde mavi ok işareti ile gösterilen Genel Ayarlar linkine tıklayınız. Dilerseniz sol kısımda bulunan Ayarlar alanına ve ardından Genel alanına tıklayabilirsiniz. Karşınıza sitenizin doğrulanmadığına ve hak talebinde bulunulmadığına dair iki farklı kırmızı renkte uyarı gelecektir. Bu uyarıların hemen altında bulunan web sitenizi web yönetici araçlarında doğrulayın linkine tıklayınız.

3. Web Yönetici Araçlarından Sitenin Doğrulanması

2. maddede anlatılanları yaptığınız takdirde karşınıza sitenizi doğrulayabileceğiniz ve yapmanız gerekenlerin bulunduğu bir alan gelecektir. HTML dosyayı indirip direk olarak FTP üzerinden sitenizin ana dizinine atabilir, size verilen HTML etiketini sitenize <head> tagından önce ekleyebilirsiniz. Önerilen yöntemi kullanarak Bu HTML doğrulama dosyasını indirin linkine tıklayınız. Ardından FTP üzerinden bu dosyayı sitenizin ana dizinine atınız. Ardından sol alt kısımda bulunan Doğrula butonuna tıklayınız. Eğer FTP girişinize izin yoksa altyapı sağlayıcınız ile görüşerek bu işlemin gerçekleştirilmesini sağlayabilirsiniz. Aşağıdaki ekran alıntılarında doğrulama sayfası için yapmanız gerekenler ve sitenizi doğruladığınızda karşınıza çıkan ekran gelecektir.

Son yapmanız gereken devam et butonuna tıklamak olacaktır. Bu işlemi gerçekleştirdikten sonra sadece alan adınızı doğruladığınızı görebilirsiniz. Şimdi ise yapmanız gereken hak talebinde bulunmaktır.

4. Hak Talebinde Bulunmak

Karşınıza çıkan sayfanın yani sadece alan adı doğrulanmış bir şekilde görünen sayfanızın en altında Ayarları Düzenle butonu göreceksiniz. Bu butona tıkladıktan sonra düzenleyebileceğiniz alanlar gelecektir. İsteğe bağlı olarak işletme adres ve iletişim bilgilerinizi girebilirsiniz. Hak talebinde bulunabilmek için ise Bu web sitesi için hak talebinde bulunmak istiyorum alanının hemen sol kısmında bulunan kutucuğu işaretleyiniz ve son olarak al kısımda bulunan Görüntü Dili olarak Türkçe’yi seçiniz. Artık tek yapmanız gereken Kaydet butonuna tıklamak olacaktır. Karşınıza hak talebinizi de doğruladığınıza dair bir sayfa gelecektir. Aşağıda bulunan ekran görüntüsünde ilgili sayfaya ulaşabilirsiniz.

Buraya kadar gmail hesabınızı aldınız, adwords hesabınızı oluşturdunuz, Google Merchant Center hesabınızı oluşturdunuz, sitenizi doğruladınız ve son olarak hak talebinde bulundunuz. Bu işlemleri gerçekleştirdikten sonra Veri Feed’i oluşturmanız gerekmektedir. Veri Feed’i ürünleriniz hakkında Google görsel, içerik, stok, fiyat ve diğer bilgilerin yer alacağı dosyalardan oluşmaktadır. .xml, .txt ve benzeri uzantılarla veri feedleri oluşturulabilmektedir. Bu makalede direk olarak Google E-tablolar yardımı ile veri feedlerinin nasıl oluşturulacağı gösterilecektir.

5. Veri Feed’i Oluşturmak

Google Merchant Center hesabınıza girdikten sonra sol kısımda bulunan Veri feed’leri alanına tıklayınız. Karşınıza çıkan pencerede hedef ülke olarak Türkiye’yi seçiniz. Veri feed’inize istediğiniz bir isim veriniz bu isimden sonra sonuna .xml yazınız. Bu alanda Türkçe karakterler kullanmayınız. Alt kısımda yazılı bulunan Feed'imi saklamak, düzenlemek ve yüklemek için Google E-Tablolar kullanmak istiyorum yazısının sol kısmında bulunan kutucuğa tik atınız ve ardından Değişiklikleri kaydet butonuna tıklayınız. Ekteki resimdeki örnekte olduğu gibi işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

6. E-tablo’nun Düzenlenmesi

Buraya kadar yapılan işlemlerin ardından Google’da .xml uzantılı veri feed oluşturduğunuzu göreceksiniz. Sayfada bulunan E-tabloyu düzenle linkine tıkladığınızda yeni bir sayfada XML formatında Excel görüntüsüne sahip bir sayfa açılacaktır. Bu sayfa içerisinde yer alan bütün yazıları siliniz. Ardından birazdan size vereceğimiz Ecxel dosyanızını indirin. Excel dosyanızı açtığınızda 1 adet Neticaret e-ticaret paketinin sisteme eklendiğini göreceksiniz. Burada bulunan bütün yazıları kopyalayınız ve kendi sayfanızda sildiğiniz alana ekleyiniz. Neticaret ile ilgili ürünü sildikten sonra kendi ürünlerinizi manuel bir şekilde alt alta eklemeye başlayabilirsiniz. Ürün id, başlık, açıklama, bağlantı, durum, fiyat, stok durumu, resim bağlantısı, ürün kategorisi, ürün türü ve markasını her ürününüz için tek tek girebilirsiniz. E-ticaret sitenizden bu özellikleri ayrıca otomatik olarak çekebilirsiniz ancak bunun için özel bir yazılımın ve xml entegrasyonunun kullanılması gerekmektedir. E-tablo düzenlendikten sonra otomatik olarak kaydedilmektedir. Google Merchant hesabınıza geliniz ve ardından Veri feedleri alanına tıklayınız. Yükleme yazısının altında Şimdi Yükle linki göreceksiniz. İlgili linke tıkladığınızda Veri Feed’iniz oluşturulacaktır.

Google Merchant Center Örnek Veri Feed

7. Adwords Hesabının Google Merchant Center Hesabına Bağlanması

Veri Feed’i oluşturulduktan sonra sol kısımda bulunan Ayarlar kısmına ve ardından Adwords bağlantısına tıklayınız. Adwords hesabı oluştura tıklayınız ve ardından saat dilimi ile para biriminizi seçiniz. Kaydet butonuna tıkladıktan sonra Adwords hesabınız Google Merchant Center hesabınıza bağlanacak ve ardından online olarak kampanya oluşturabileceğiniz buton gelecektir.

Alışveriş Kampanyası Oluştur Butonuna tıkladıktan sonra kampanya adınızı belirleyiniz. Ardından satış yapan ülkeyi Türkiye olarak seçiniz. Maks. TBM alanına 1 tıklama için verebileceğiniz ücreti yazınız ve son olarak günlük ayırabileceğiniz bütçeyi yazınız ve kaydet butonuna tıklayınız.

Yukarıda anlatılan 7 adımı eksiksiz gerçekleştirdiğinizde ürünlerinizi Google Merchant Center eklentisi kullanarak Google’da arama yapıldığında görselleri, fiyatları, açıklamaları ve sitenize verilmiş linki ile birlikte ücretli bir şekilde yayımlamaya başlayabilirsiniz.

8. Onay Süreci

Ürünlerinizin onaylanması 2 gün ile 2 hafta arasında bir süre alabilmektedir. Google Merchant Center ve Google Adwords hesabınızdan reklamlarınızın onaylanıp onaylanmadığını takip edebilirsiniz.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle