Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
Elektronik Ticarette Yapılan Önemli SEO Hataları Elektronik Ticarette Yapılan Önemli SEO Hataları

Türkiye’de bulunan arama motorlarında (Google, Yandex, Bing, Yahoo gibi) her gün milyonlarca kelime aranmaktadır. Bu aratmaların en büyük sebepleri istenilen bir bilgiye ya da siteye ulaşma amacıdır. Sitelere sağlanan kullanıcı trafiklerinin de en sağlıklı ve en önemli olanları arama motorlarındandır. Arama motorlarının sonuçlarında daha üst sıralarda yer alabilmek için yapılan çalışmalara ise SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) adı verilmektedir. Sitelere trafik sağlamak için e-ticaret yapan işletmelerin en çok tercih ettiği kanallardan bir tanesi SEO’dur. Doğru stratejiler uygulanarak yapılmakta olan SEO çalışmaları kullanıcı trafiğini arttırmakla beraber direk olarak satışların da artmasına sebep olan faktörlerden bir tanesi.

seo sem sosyal medyaArama motorları algoritmalarını değiştiriyor

SEO çalışmalarında bilinmesi gereken önemli bir konu var. Arama motorları sürekli olarak kendilerini güncelliyor. Yani web sitelerinde anti seo olarak bilinen çalışmalar yapıldığı taktirde arama motorları algoritmalarında değişiklik yapıyor. Bir çok elektronik ticaret sitesi bu değişiklikleri takip etmedikleri ya da profesyonel bir SEO uzmanı ile çalışmadıkları için sıralamalarında düşmeler ile karşılaşıyor. Belki de yıllar boyunca yapılan onca çalışma bir anda sitenin arama motorları dizinlerinde kaybolması ile boşa gidiyor.

Özetle makale içeriğinde neler anlatılacağı

Bu makalemizde e-ticaret sektörüne yeni giriş yapacak olanlar ve e-ticarette arama motoru optimizasyonunda başarısızlığa ulaşanlar için yaptıkları hatalardan bahsedilecek ve aynı zamanda hangi stratejileri takip etmeleri gerektiğinden bahsedilecektir. Sayfa sonunda daha önce yazılmış olan E-TİCARET’te SEO makalelerinin linkleri paylaşılarak daha detaylı bir şekilde çalışma yapılabilmesi sağlanacaktır. E-ticaret sitelerini önemsiyorsanız ve arama motorlarından gelecek olan dönüşüm oranlarınızı arttırmak istiyorsanız dikkatli bir şekilde okumaya devam edebilirsiniz.

E-ticarete Başladıktan Sonra Neler Yaptınız Kısa Bir Özet

İşletmenizde bulunan ürünleri internette satışa sunmak için bir e-ticaret sitesi açtınız. Ardından teker teker ya da xml ürün entegrasyonu özelliği sayesinde bütün ürünlerinizi sitenize eklediniz. Daha sonra kullanıcı gelsin diye beklediniz. Bir süre yeni eklenen ürünler sayesinde ve sitelerinizin güncelliğinden kaynaklı olarak kullanıcı trafiğiniz arttı. Arama motorlarında belki üst sıralarda belki ikinci sayfada yer aldınız ancak sitenize gelen kullanıcılar sayesinde satış yapmaya başladınız. Ardından reklam sektörü ve sosyal medya adım atarak satışlarınızı arttırmaya başladınız. Daha sonra siteniz içerisinde bir blog ya da haber sayfası oluşturarak sürekli paylaşımlarda bulundunuz ve ürünlerinizi tanıtarak sitenizin güncel kalmasını sağladınız. Haber ve blog yazılarınıza gelen kullanıcı trafiği günden güne artmaya başladı. Sitenize benzer paravan blog sitelerinden banner reklamlar alarak ürünlerinizi orada da tanıtmaya başladınız ve bu sayede aynı zamanda doğal bir şekilde bağlantı satın almış oldunuz. Sosyal medyayı çok yakından takip etmeye başlayarak sürekli paylaşımlarda bulundunuz. Google PLus+, facebook, twitter, haber blogları, forum sitelerinde makaleler yazarak sitelerinize kullanıcılar sağladınız ve aynı zamanda doğal bir şekilde reklamlarınızı yaptınız. Facebook beğeni sayınızı ve twitter takipçi sayınızı on binlerin üzerine çıkartarak buralarda yapılan paylaşımlar sayesinde sitelerinize her gün binlerce kullanıcı trafiği gelmesini sağladınız. Ardından arama motoru reklamcılığı ile tanıştınız. Google ve yandex arama motorlarından ücretli reklam satın alarak hem aram dizininde hem de bu sitelere yayıncı olan siteler de reklamlarınız çıkmaya başladı. Zaten doğal yollar sitenize kullanıcılar geliyordu. Üstüne sosyal medya trafiğinizi arttırdınız. Ardından arama motorlarından gelen trafikler ayırdığınız bütçeler sayesinde iyice artmaya başladı. Kullanıcı trafiği arttıkça sitenizin arama motorlarında sıralamaları da artmaya başladı. Tek sorununuz sitede kalma sürelerinin az olması ya da hemen çıkma oranlarının fazla olmasıydı. Profesyonel bir e-ticaret sitesi tasarımı yaptırarak bununda önüne geçtiniz. Mail marketing yani toplu mail gönderimi hizmeti ile tanıştınız. Bir anda yüz binlerce potansiyel müşterinize ürünlerinizin tanıtımını yapabileceğiniz mailler atmaya başladınız. Bütün bu çalışmaların ardından satışlarınız ve paralel olarak cirolarınızda artışlar gözlendi. Profesyonel bir SEO uzmanı ile çalışarak sürekli bir şekilde arama motorlarının güncellemelerini takip etmesini sağladınız ve yapılan seo analizleri ile birlikte sitelerinizin arama motorlarında daha yüksek yerlere gelmesini sağladınız. Seo uzmanınız ile birlikte paralel bir şekilde çalışması için profesyonel bir sosyal medya uzmanı ile çalışmaya başladınız. Sosyal paylaşım siteleri başta olmak üzere bütün sosyal medya da firmanızın adını duyurmaya başladınız. Geliriniz arttıkça bir SEM yani arama motoru reklamcılığı uzmanı ile tanışarak bu sektörde de profesyonel bir şekilde çalışmaya başladınız. Yapılan bütün bu çalışmalar sizlerin birçok site ve kullanıcı tarafından beğenilmenize ve aynı zamanda sitenize bağlantılar verilerek paylaşılmanıza sebep oldu. Bu durum şirketinizi büyütmeye başladı ve artık yukarıdaki yapılan çalışmalar için daha fazla bütçeler ayırabildiniz.

Yapmanız gereken çalışmalar aslında bir önceki paragrafta anlatıldı. Yapmadıklarınız ya da bilmediğiniz için sitenize uygulamadığınız çalışmalar ise e-ticaret sitelerinin hatalarıydı.

Yukarıda hayali bir şekilde yapmanız gereken çalışmalardan bahsedilmiştir. Aralarından yapmadım ya da bir üst seviyeye geçemediğim dediğiniz varsa aşağıda bulunan linklerden bilgi sahibi olmadığınız konuyu dikkatli bir şekilde okumanızı tavsiye ederiz. E-ticarete yeni başlayacak olan işletmeler yukarıda anlatılan yolları bir bir takip ettiklerinde başarıya ulaşacaklardır. E-ticarete başlamış ancak yukarıdaki anlatılanlardan eksik bir çalışma yapmış olanlar ise eksikliklerini tamamlamalıdırlar. Arama motorlarından engellenen e-ticaret siteleri ise aşağıda maddeler halinde anlatılan çalışmaları yapmaktan vazgeçmelidirler.

-          Bir anda binlerce bağlantı satın almayın.

-          Arama motorlarını kandırmayın doğal bir şekilde yükselmeye çalışın.

-          Anti SEO (Black Seo) kavramlarını iyi araştırın ve kesinlikle uzak durun.

-          Kopya içerikten kesinlikle uzak durun.

-          Sitenize eklenen ürün ya da makalelerde tekrarlanan yazılardan kaçının.

-          Tek bir kelime odaklı değil tüm site odaklı çalışmalar yapın.

-          Sitenize verilmiş olan ve sizin dışınızda olan bağlantıları aram motorlarında bildirin.

-          Sabredin. 1 ay, 3 ay hatta 1 yıl sabredin.

Makaleler

Aşağıda toplamda 10 makaleye bağlantı verilmiştir. Neticaret e-ticaret uzmanları tarafından yazılmış olan makalelerden oluşmaktadırlar. Her konu başlığı ayrı bir makaleye gidecektir. Eksik olduğunuz konu hangisi ise ilgili makaleyi okuyabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu 1, Arama Motoru Optimizasyonu 2, Arama Motoru Optimizasyonu 3

Sosyal Medya 1, Sosyal Medya 2 , Sosyal Medya 3

Arama Motoru Reklamcılığı 1, Arama Motoru Reklamcılığı 2

E-mail Marketing, Toplu Mail gönderimi

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle