Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticarette müşteri güvenini kazanarak satışlarınızı arttırabilirsiniz E-ticarette müşteri güvenini kazanarak satışlarınızı arttırabilirsiniz

bilgisayar e-ticaretE-ticaret sitelerinde en önemli konular arasında yer almaktadır müşteri güveni. Online alışveriş sitelerine giriş yapan kullanıcılar alışverişleri ile ilgili yaşayacakları en ufak tereddütte ya da beklemedikleri bir durum ile karşılaşınca direk olarak beğendikleri ürünü almadan siteden çıkış yapmaktadırlar. Müşteri güveni sağlanamayan bir e-ticaret sitesinde ise satışları arttırmak için çok daha fazla bütçe ile çok daha fazla çalışma yapılması gerekir.

Peki bir yolu yok mudur müşteri güvenini kazanmanın ? Elbetteki vardır. Kendinizi onların yerine koymak. E-ticaret sitesi sahibi iseniz bu sektörde bulunduğunuzdan dolayı sizlerde online alışveriş yapıyorsunuzdur mutlaka. Yapmasanız dahi rakip sitelerinizin sürekli takibi içerisindesinizdir. Bir siteye ürün satın almak için girdiğinizde neden çıkarsınız ? Beğendiğiniz bir ürünü tam satın alacak iken neden alışveriş sepetini terk edersiniz ?

Bu makalemizde e-ticaret sitelerine giriş yapan kullanıcıların güvenlerini nasıl kazanabileceğinize ve müşterilerin güvenini kazanarak nasıl satışlarınızı arttırabileceğiniz hakkında bilgilendirmeler yapılacaktır. Maddeler halinde yazılacak olan bu bilgilendirmelerin kaç tanesini sitenizde yapıyor ve kaç tanesi ile daha önce hiç ilgilenmediğinizi karşılaştırmalar yaparak düzenlemelere gidebilirsiniz.

1.  E-ticaret tasarımınız güven verici olmalı

Tüketiciler e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmadan önce sitenin genel olarak tasarımının güven verip vermediğine bakarlar. İlk akıllarına gelen şeylerden bir tanesi acaba bu siteden ürün alsam bana gönderilir mi olur. Bunun en büyük sebebi ise daha önceki yıllarda meydana gelmiş ve hala devam etmekte olan sahte e-ticaretciliktir. Bu önyargıyı potansiyel müşterilerinizin üzerlerinden atmalarını sağlayacak şık bir tasarıma sahip olmanız önemlidir. Tasarımdan bahsederken aklınıza sadece genel olarak site şablonu gelmemeli. Ürün fotoğraflarından tutun kategori yerleştirmelerine, logodan tutun genel renk uyumuna her şey müşterinizi tatmin edici şekilde dizayn edilmelidir.

2. Şirket iletişim bilgileri ve online destek talebi

Şu soruyu bir kendinize sorun. İletişim adresi olmayan ve telefon üzerinden ya da online destek hatları ile iletişime geçemediğiniz bir site üzerinden alışveriş yapar mısınız ? Hayır dediğinizi duyar gibiyiz. Bu sebepledir ki sizler dahi bu soruya hayır diyorsanız ön yargılı bir şekilde alışveriş yapacak olan internetteki tüketicileri bir düşünün. Bu sebepledir ki iletim adresleriniz açık ve sitede dikkat çekici bir alandan link verilecek şekilde eklenmelidir. Aynı zamanda harita eklentileri kullanılarak direk olarak yer tespiti de yaptırılabilir. Son olarak telefon bilgileri girilmeli ve potansiyel müşterileriniz sizleri aradığında anında ona cevap verebilecek birini bulabilmelidir.

3. Kargo takip modülü

Sitenizden ürün alan müşteriler kesinlikle kargolarını takip etmek isterler. Sizler 24-48 ya da en geç 72 saatte paketiniz elinizde gibi bir sloganla yola çıkabilirsiniz. Ancak müşterileriniz bu zaman dilimleri dolmadan önce almış olduğu ürünün nerede olduğunu öğrenmek ister. Kullandığınız e-ticaret paketinde kesinlikel online kargo takibi olmalıdır. Ve müşteri ürün satın almadan önce kargosunun nerede olduğunu saatlik bir şekilde takip edebileceğini bilmelidir.

4. Sepet ekledikten sonra satın al butonuna tıklayınca..

Alışverişten en fazla vazgeçilme sebeplerinden yani sepetin terk edilme sebeplerinden bir tanesi ise ürünü satın al tuşuna bastıktan sonra beklenmedik bir şekilde alışveriş ücretinin artmasıdır. Genel olarak müşterileriniz bütçeleri tutarında alışveriş yaparlar. Bu tutar satın al tuşuna basıldığında artınca alışveriş yapmadan sitenizden çıkarlar. Bununla birlikte ürünü aldıktan sonra eklenecek olan bir ücert onların şaşırmasına ve beklenmedik bir şekilde yaşanan fiyat artışı düşündükleri ücretten fazla bir ücrete tekabül edeceği için sepeti terk edebilmektedirler.

Yukarıda anlatılan 4 madde oldukça önemlidir. Müşterilerinizin güvenini kazanmak, onlara iyi bir hizmet vermek ve sonuç olarak satışlarınızı arttırmak istiyorsanız yukarıdaki yazılanları uygulamanızda büyük fayda bulunmaktadır. Peki bu yazılanları uygulayabileceğiniz bir e-ticaret paketi mevcut mu ?

Bu sorunun cevabını “Neticaret'te sınırsız e-ticaret ile tanışın” konu başlıklı makalemizi okuyarak alabilirsiniz. Konu üzerine tıklamanız yeterlidir.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle