Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticarette iç ve dış makale yazarlığının önemi E-ticarette iç ve dış makale yazarlığının önemi

içerik makaleE-ticaret siteleri açıldıktan sonra mağazalarda bulunan ürünler siteye eklenmeye başlar. Yeni açılmış olan ve ürün eklenmeye başlayan sitelere arama motorları tarafından öncülük tanınmaya başlar. Bunun sebebi yeni açılmış olan bir sitenin, yeni teknolojiler ile doğru bilgileri verebileceği olasılığıdır. Siteye belirli bir süre güncel bir şekilde ürün girilmeye devam edilir. Bazı ürünler ise tedarikçi firmalardan xml ürün entegrasyonu sayesinde çekilmektedir.

Genel olarak ilk 1-3 ay boyunca eklenen ürünler sayesinde e-ticaret sitelerinden istenen performanslar alınmaya başlanır. Çünkü site günceldir ve doğal içeriklerle beslenmeye başlamıştır. Ancak bir süre sonra eklenecek ürün kalmaz ya da yeni çıkan ve eklenen ürünlerin sayısı oldukça az olur. İşte bu andan itibaren güncel tutulmayan e-ticaret sitelerinin sıralamalarında yavaş yavaş düşüşler yaşanmaktadır. Bir süre sonra ise arama motoru dizininde siteler görülemez hale dahi gelmektedir. Bu durumun sebebi açıklayalım.;

Arama motorlarının algoritmasında en önemli nokta güncel bir şekilde doğru bilgilerin paylaşımı yapılarak internette gezinen insanlara en öğretici ve işe yarar şeylerin aktarılmasıdır. Yani arama motorları sitelere değil, kendi dizininde arama yapan insanlara en iyi hizmeti vermek amacını misyonları olarak belirlemişlerdir. En doğru bilginin başında ise yeni çıkan haberlerle, bilgilerle ve ürünlerle müşterilerin bilgilendirilmesi gelmektedir. E-ticaret siteleri açıldıktan bir süre sonra sitede bulunan ürünler ile ilgili ne içerik, ne haber, ne de site ile ilgili paylaşımlarda bulunulmamaktadır. Bu durumun sonucu olarak terk edilmiş bir şekilde bırakılan sanal mağazalarda kullanıcı trafikleri de minimum düzeydedir.

Bu yazımızda tamamen güncel ve bilgilendirici içeriklere sahip e-ticaret sitelerinin başarıya daha hızlı bir şekilde ulaşacağından bahsedeceğiz.

Site içi güncel içerik girilmesi

Ürün eklemeleriniz bittikten ve site tasarımınız tamamen rayına oturduktan sonra mutlaka haber ve blog sayfanızın olması gerekir. Bu alanlarda sitenizde meydana gelen yenilikleri makaleler yazarak paylaşmalı ve aynı zamanda ürünleriniz hakkındaki gelişmeler ile ilgili bilgilendirmelerde bulunmalısınız. Bu işlemi gerçekleştirerek sitenizi tamamen güncel bir konuma getirtmiş olursunuz. Sadece belirli bir süreç içerisinde değil bu işlemi imkanınız varsa her gün yapmanız sitenize bir o kadar faydalı olacaktır. Doğal içerik ve siteyi güncel tutma tabirleri sizlere biraz farklı gelebilir. Dilerseniz bir örnekle açıklayalım.

Bilişim ürünleri satan bir e-ticaret sitenizin var olduğunu düşünelim. Bu site üzerinden cep telefonu, bilgisayar, tablet gibi teknoloji ürünlerini sattığınızı varsayalım. Sitenizde bulunan bir telefon ile ilgili haber ya da bilgilendirme çıktığında hemen sizde bu haberi ya da bilgilendirmeyi okuyarak, kendi yorumlarınıza da buna ekleyerek sitenizde blog ya da haber sayfanızda paylaşmalısınız. Aynı zamanda paylaşılan içerikten ürünün satılmakta olduğu bağlantıya link verebilir ya da direk olarak sitenizde satmış olduğunuz ürünün reklamını yapabilirsiniz. Yazı yazma konusunda kendinizi iyi görmüyorsanız bu işin uzmanı bir içerik editörü ile birlikte çalışabilirsiniz. Her gün sitenize en az 1 en fazla ise 3-5 yeni makale girişi yaparak sitenizi birden canlandırabilirsiniz. Ama unutmayınız ki yazılan makaleler tamamen size ait olmalı yani kopya içeriğe sahip olmamalıdır.

Site dışı sitenize link verilen güncel içerikler

Sizler kendi sitenizde sattığınız ürünler hakkında bilgilendirme yapmaya başladıktan bir süre sonra beğenilen makaleleriniz diğer sitelerde, sizlere link verilerek paylaşılacaktır. Sadece diğer sitelerde değil aynı zamanda sosyal paylaşım sitelerinde de ilgili ürününüzün haberlerinin paylaşımlarına sahip olabileceksinizdir. Bu sayede hem doğal bağlantılara sahip olabilecek hem de yayınlamakta olduğunzu haberlerin ve makalelerin binlerce kişiye birden ulaşmasını sağlayabileceksiniz.

E-ticaret siteniz var ise mutlaka blog ve haber sayfalarınızın bulunmasında ve bu alanlara sürekli bilgilendirici makaleler girilmesinde fayda vardır. Bu çalışmayı hem arama motorları taktir edecek hem de sitenize gelen kullanıcıların beğenileri sayesinde yeni paylaşımlara sahip olabaileceksinizdir.

Neticaret e-ticaret paketleri blog ve haber alanlarını destekleyen özelliğe sahiptir. Aynı zamanda yazılan makalelerin sosyal medyada paylaşılabilmesi için özel butonlar geliştirilmiştir. Sektöründe lider yazılıma sahip olan Neticaret e-ticaret paketleri şimdi hemen ücretsiz bir şekilde denemek isterseniz demo talebinde bulunabilirsiniz. Demo talep formu için tıklayınız.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle