Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticarette Başarılı Olmak İçin Yapılması Gerekenler E-ticarette Başarılı Olmak İçin Yapılması Gerekenler

e-ticaret müşterisiE-ticaret sektörü her geçen yıl büyümeye devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde TUSİAD tarafından hazırlanan e-ticaret raporu içerisinde bulunan istatistiklerde de bu büyümeyi destekler durumda. Teknolojinin sürekli gelişim göstermesi, kredi kartı ve internet kullanıcılarının artışı, e-ticaret sitelerinin hem müşteri hem de işletme sahibi odaklı sunmuş olduğu ayrıcalık ve avantajlar e-ticaretin gelişmesinin en büyük sebepleri arasında yer alabilir.

E-ticaret ürün satmakta olan işletmeler, firmalar ve kurumlar için en önemli pazarlama stratejisi olmuş durumda. Tüketici taleplerinin internet üzerinde her geçen gün artması e-ticaret sitelerinin de değerini arttırmakta. Ancak her e-ticaret sitesi idealindeki başarıya ulaşamamakta. Bu makalede e-ticarette başarılı olmak için yapılması gerekli olan çalışmalar özet ve sade bir dille anlatılacaktır.

E-ticarette Başarılı Olmak İçin Yapılması Gerekenler

E-ticarette başarıyı ve ideallerinizdeki satışı yakalamanın iki büyük püf noktası bulunmaktadır. Bunlardan ilki sitenize giriş yapan kullanıcılara nasıl hitap ettiğiniz diğeri ise arama motorları, sosyal medya ve reklam kanalınızı kurgularken nelere dikkat ettiğinizdir.

1. E-ticaret sitelerinde kullanıcılara nasıl hitap edilmelidir

E-ticaret sitenizde kullanıcılar için sunmanız gereken ilk önemli özellik arama alanlarının, menülerin ve kategorilerin sadece ve anlaşılır bir şekilde aktarılabilmesidir. Yani bir kullanıcı sitenize girdiğinde alacağı ürünü en kısa sürede bulabilmeli, arayacağı ürün için zaman kaybı yaşamamalıdır. Ürün açıklamaları detaylı olmalı, görsellerde ilgi çekici kaliteli fotoğraflara yer verilmeli ve gerekirse (yapıldığında artıları çoktur) ürünlerin videolara çekilerek müşterilere sunulmalıdır.

Müşterilerinize ulaşılabilir olmanız önemlidir. Sitenize online destek alanları ekleyerek direk yazışma ile ya da iletişim adreslerinizden 7/24 destek verebilmeniz önemlidir. Telefon ve online destek üzerinden istek, talep, şikayet, bilgi ve daha bir çok cevaplanması gereken soru karşınıza çıkabilir. Dönüşümleriniz ne kadar hızlı ve çok olur ise ürün satışlarınızda da dönüşüm oranlarınız o kadar fazla olacaktır.

E-ticaret sitenizde müşteri odaklı yapabileceğiniz en iyi çalışma belki de kampanya ve sunmuş olduğunuz indirimlerdir. Fırsat sistemi kullanarak belirli zamanlarda belirli ürünlerde indirim ya da kampanyalar oluşturmanız, davet et TL – Puan kazan özelliği eklemeniz ve geri sayım sayacı kullanarak belirli ürünleriniz için belirli aralıklarla cazip fırsatlar uygulamanız sitenize gelecek kullanıcı sayısı ile birlikte satışlarınızı da arttırıcı etkiye sahip olacaktır.

E-ticaret sisteminizde ayrıcalıklı özelliklerin olması gerekir. Mail marketin yani toplu mail gönderimi özelliğini kullanarak daha önce sizlerden ürün satın almış olan müşterilerinize göndereceğiniz bültenler (yeni ya da indirim yaptığınız ürünler hakkında bilgilendirme sayfası) yine geri dönüşüm oranları sayesinde başarılı olmanızı sağlayacak olan özellikler arasında sıralanabilir. Aynı zamanda ürünleriniz arasında karşılaştırmalar, fiyat karşılaştırması, benzer ürünlerin incelenmesi gibi özellikleri aktif etmeniz sitenize olan ilgiyi arttırıcı özelliğe sahip olacaktır.

E-ticarette başarılı olmak için kullanıcı bazlı yapılması gereken çalışmalar yukarıda anlatılan özellikler ile sınırlandırılabilir. Zaman ile sizlere müşteri istekleri, şikayetleri, siteniz hakkında görüşleri gelecektir. Bu istek, görüş ve şikayetler doğrultusunda e-ticaret siteniz üzerinden ürün satışı yaparken neler yapmanız gerektiğini planlayabilir ve zamana yayarak uygulayabilirsiniz. Tabi bu işlemleri gerçekleştirilebilmeniz için geliştirilebilir alt yapıya sahip bir e-ticaret sistemi kullanmanız gerekmektedir.

2. Arama motorları, sosyal medya ev reklam çalışmaları

Arama motorları, sosyal medya ve reklam kanalınızı kurgularken hangi çalışmaları yapmanız gerektiğini ve size verebileceği sonuçları iyi analiz etmenizde büyük önem bulunmaktadır.”E-ticaret uzmanından tavsiyeler“konu başlıklı makalemizi okuyarak bu konu hakkında detaylı bilgi sahibi olabilir ve e-ticarette başarının sırları hakkında önemli ipuçlarını öğrenebilirsiniz.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle