Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticaret Ürün Sayfalarında SEO E-ticaret Ürün Sayfalarında SEO
ürün içerik seo

E-ticaret sitelerinin ürün sayfalarında yapılacak olan SEO çalışmaları ve sayfaların arama motoru optimizasyonuna uygun bir şekilde oluşturulması, sitenize gelecek olan kullanıcı sayısını direk olarak etkileyen etmenlerden bir tanesidir. Bu sebeple bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra ürün sayfalarını oluştururken çok dikkat edilmelidir. 

E-ticaret ürün sayfalarında nasıl bir şekilde SEO oluşturulur bu makale aracılığı ile anlatılacaktır. E-ticaret sitelerine 7 yılı aşkın bir süredir SEO, SEM ve SMO danışmanlık hizmeti vermekte olan e-ticaret uzmanımız tarafından daha önceki deneyimler ve arama motorlarının güncellemeleri baz alınarak önemli tavsiyelerde bulunulacaktır.

E-TİCARET ÜRÜN SAYFALARINDA SEO

Ürün sayfalarında yapılması gereken SEO çalışmalarının başında meta tittle, meta description, ürün açıklamaları, ürün resim eklenişi, ürüne yapılacak olan yorumlar, oluşturulacak kampanyalar, ürün sayfasının sosyal paylaşım sayfalarında paylaşılması gibi çalışmalar gelmektedir. Şimdi dilerseniz bir örnek aracılığı ile yapılması gerekli olan çalışmayı adım adım sizlerle paylaşalım.

Eklenecek Ürün İçin Örnek Belirlenmesi

Bir ürünü eklerken izlenmesi gereken SEO çalışmalarını anlatmadan önce örnek bir ürün belirleyelim. Sizlerde bu ürün için yapılacak çalışmayı temel alarak diğer ürünlerinizde nasıl bir SEO çalışması yapılması ve ürün oluştururken dikkat edilmesi gereken püf noktaları neler olduğunu öğrenebilirsiniz. Örnek ürün olarak iş yerlerinde en çok kullanılan evrak rafını verelim. Ürünleriniz arasında vegus marka 3'lü evrak rafı olsun ve siz bu ürünü e-ticaret sitenize ekleyecek olun. Bu ürünü eklerken yapmanız gerekenleri şimdi madde madde anlatalım.

1. Ürün meta title ve description alanının oluşturulması

Kullandığınız e-ticaret altyapısının mutlaka bir meta title ve meta description girebileceğiniz alanı mevcuttur. Meta title ve description, ürününüzün Google aramalarında nasıl çıkacağını belirleyen alanlardır. Google'da bir aratma yaptığınızda karşınıza arama sonuçları sıralanır. Bu sıralamalarda mavi renkte olan alanlar meta title, hemen altta çıkan linkin altında bulunan ise meta description alanlarıdır. Meta title lanaı için 60 karakterden, meta description için ise 150 karakterden fazlası Google ve diğer arama motorları tarafından genellikle gösterilmez. Bu sebeple ilk uymanız gereken şart karakter sayısıdır. İkinci şartınız ise ekleyeceğiniz ürünün adının meta title ve description alanında kesinlikle geçmesidir. İsterseniz şimdi vegus marka 3'lü evrak rafı için bir title ve description oluşturalım.

Meta Tittle: Ofis ve İşyerleri İçin Vegus Marka 3'lü Evrak Rafı

Meta Description: Vegus marka 3'lü evrak rafı ile ofis ve iş yerlerinizde düzenli bir iş ortamına sahip olacaksınız. Fiyat, satın alma ve detaylar için sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Başlık ve açıklama kısmını yazarken dikkat ettiğiniz şey ürün adınızın mutlaka olmasıdır. Bununla birlikte açıklama kısmında tüketicilerin aratacağı şeyleri göz önünde bulundurarak bir açıklama yazmanız gerekir. Örnek olarak ben açıklama kısmında evrak rafının en çok kullanıldığı iş yeri ve ofis kelimelerini de ekledim. Ayrıca fiyat ve satın alma ekstralarını da ekledim. Bu örnek için düşünecek olursak kullanıcılar ofis için evrak rafı, evrak rafı ne kadar, iş yerlerine evrak rafları kelimelerini aratacaktır. Ürününüzün açıklama kısmında bu kelimeler dahil olduğunda arama motorlarında daha üst sıralarda yer almanız mümkün olacaktır.

Önemli Not: Google artık meta keywords alanlarını önemsememektedir!

google seo

2. Ürün linkinin uzantısı

Ürün linkinizin uzantısı da açıklama ve başlık kadar önemli bir konudur. Ya otomatik linkleme özelliği olmalı ya da sizler ürününüz ile ilgili link uzantısı oluşturabilme imkanına sahip olmalısınız. Örnek olarak Neticaret e-ticaret paketlerinde otomatik olarak link uzantısı ürün adı ile oluşturulmaktadır. Kesinlikle karışık rakam, harf, noktalama işaretlerinden oluşan bir link uzantısı olmamalıdır. Örnek olarak www.sitenizaaa.com/vegus-marka-uclu-evrak-rafi gibi bir link uzantısına sahip olmanız gerekir. Google herhangi bir kelimede arama yaptığınızda, o kelimenin başlık, açıklama ve link kısmında aratılan şey çıkıyorsa eğer sizlere koyu renkte görünecektir.

3. Ürün açıklamalarına yazarken dikkat edilmeli

Ürününüzün SEO tittle, description ve başlık alanlarını arama motorlarının istekleri doğrultusunda ilk iki maddede oluşturmuş olursunuz. Artık yapmanız gereken şey profesyonel bir içerik yazmaktır. Yani ürününüzün detay özellikleri ile birlikte açıklama alanları. Bu alanlarda en çok dikkat etmeniz gereken şey tamamen özgün olunması, hiç bir yerden kopya açıklama eklenmemesi ve en az 250-300 kelime arasında arasında olmasıdır. Peki ürün detay özelliklerini ve açıklamalarını yazarken nelere dikkat edilmelidir ?

Ürün detay özellikleri sizin ürününüzü tanımlayan alandır. Ne yazılması gerektiği bellidir. Bu alanda ebat, renk, çeşit, boyut ve diğer özelliklerinden bahsetmeniz gerekir. Ama bunlarla birlikte ürün adını bir kez de olsun yazmanızı öneririz. Ürün açıklama kısmında ise istediğiniz kadar özgür olabilirsiniz. Bu alanlarda ürününüzü en kapsamlı şekilde anlatınız. Müşterilerinizin neler aratacağını düşününüz. Aranacağını düşündüğünüz kelimeler ile ilgili soru cevaplar yazınız. Örnek olarak kısa bir ürün açıklaması yazalım.

Örnek Ürün Açıklaması: Vegus marka 3'lü evrak rafı ofis ve iş yerlerinde kullanılabilmekte olan saydam ve çeşitli renk seçeneklerine sahip bir raftır. Uzun ömürlü olmasının yanı sıra yere düşme esnasında kırılmama özelliği bulunmaktadır. Üçlü evrak rafı fiyatı ne kadar diye merak edenler için tekrar hatırlatalım. Şu anda indirimli fiyatı ile birlikte 59 TL'dir. Türkiye'nin 7 bölgesine ücretsiz kargo seçeneği bulunmaktadır. Müşterilerimizden gelen yorumlara göre en çok tercih edilen ve önerilen evrak rafları arasında yer almaktadır. Katlanabilme ve genişleyebilme özelliği sayesinde evrak, kağıt, önemli belge ve diğer ihtiyaçların için tamamının sığabilmesi için dizayn edilmiştir. Evrak rafı alırken nelere dikkat edilmesi gerekir öğrenmek isterseniz iletişim sayfamızı ziyaret ederek bizleri arayabilirsiniz.

Önemli Not: Google'da herhangi bir arama yapıldığında eskiden sadece tittle ve description alanları çıkardı. Ancak Google artık ürün içeriğinde bulunan açıklamalardan da otomatik olarak description oluşturmaya başladı. Yani sizin yazacağınız açıklama alanı ne kadar çok ve müşterilerin aratacağı tarzda olursa, arama motorlarında farklı kelimelerde çıkma oranınız da o kadar çok olacaktır. Örnek olarak yukarıdaki açıklama yazımızda, son cümlede evrak rafı alırken nelere dikkat edilmesi gerekir cümlesini kullandık. Müşterileriniz bu aramayı yaptığında, meta description alanında bu yazınız olmasa dahi arama motorlarında ürününüz çıkacaktır. Hani en başta belirttiğimiz title alanının altında bulunan açıklama kısmında bu yazınız görünecektir.

4. Ürüne eklenen resmin özellikleri

Bir ürüne eklenen resmin uzantısı ve başlığı, sitenize arama motorlarından gelen hitleri oldukça fazla etkileyen bir özelliktir. Bunun ilk sebebi tüketicilerin bir ürün almadan önce onun görselini inceleme isteği yani arama motorlarında görsel aratması yapmasıdır. İkinci olarak ise normal yapılan aramalarda da sizlere görsel sonuçlar çıkartılmaktadır. Bu sebeplerden dolayı yüklediğiniz görselin uzantısı ve görsel için oluşturulan alt alanlarında ürün adının geçmesi önemlidir. Mesela bu örnek için ürün resminizin adı vegus-3-lu-evrak-rafi.jpg ya da vegus-3-lu-evrak-rafi.png olması doğru iken 1234.jpg, asdwe.jpg tarzında olması kesinlikle yanlıştır. Masaüstünüzde bulunan resmin adını değiştirmek için üzerine tıklayıp f2 tuşuna basmanız ve yeni ismi girmeniz yeterli olacaktır. Aynı zamanda kullandığınız e-ticaret altyapısında otomatik bir şekilde alt etiketi oluşturulması ya da sizin oluşturmanız gerekmektedir. Neticaret e-ticaret paketlerinde bu özellik otomatik olarak mevcuttur.

Şu ana kadar yapılması gereken bütün SEO çalışmaları ürün odaklı olan ve sayfa içerisinde geçerli çalışmalardı. Bu çalışmaların dışında dış SEO olarak tanımladığımız bazı çalışmaların da yapılması gerekir. Şimdi yapılması gereken bu çalışmaları madde madde yazalım.

1. Sosyal paylaşım sitelerinde yapılan paylaşımlar

Başta Google olmak üzere bütün arama motorları, sosyal paylaşım sitelerinde yapılan paylaşımlara oldukça önem vermeye başlamışlardır. Bu sebeple sitenize eklenen her ürünün bu sayfalarda paylaşılması büyük önem arz etmektedir. E-ticaret sitelerine baktığımızda, sosyal paylaşım sitelerinde aktif olan sitelerin %20 oranında daha ön planda çıktığı söylenebilir. Sitenize eklediğiniz her ürünü Google Plus, Facebook, Twitter, Instagram ve Tumblr kesinlikle olması ve paylaşım yapılması gereken siteler arasında yer aldığını söyleyebiliriz. Bununla birlikte ne kadar fazla sosyal paylaşım sitesinde yer alırsanız ürünlerinizin Google sıralamalarındaki yeri o kadar iyi olacaktır denebilir. Örnek olarak Linked In, Pinterest, VK, Flickr, Vine siteleri verilebilir.

Sosyal paylaşım sitelerinde yapılan paylaşımlar iki şekilde ürünlerinizin SEO'suna katkıda bulunacaktır. Bunlardan ilki ürün sayfanıza gelecek kullanıcı sayısının artması ikincisi ise bir çok profil ve sayfada paylaşım yapılacağı için arama motorları nezlinde değerli bir sayfa olarak görünmesidir. Sosyal paylaşım sitelerinde yapacağınız paylaşımlarda ise hashtag mantığına uygun bir şekilde çalışma yapmalısınız.

Şimdi bir örnekle sosyal paylaşım sitelerinde yapılması gereken çalışmayı anlatalım. Firmanız için Google Plus, Facebook, Twitter, Instagram ve Tumblr sosyal paylaşım sitelerinden sayfalarınızı açınız. Ardından etkili görseller ile bu sayfaları düzenleyiniz ve istenen bilgiler ile birlikte sitenizin linkini ekleyiniz. Ardından paylaşım yapacağınız ürün sayfasının linkini bu sayfalarda paylaşmaya başlayayınız. Paylaşım yaparken etkili görseller ile birlikte hashtag mantığını kullanınız. Küçük bir açıklama eklemeyi de sakın unutmayınız. Örnek olarak yukarıda anlattığımız ürün için yapacağımız paylaşım şu şekilde olabilir. Ofis ve iş yerlerinde en çok tercih edilen evrak rafı Vegus şimdi uygun fiyatlarla sizlerin olmayı bekliyor #evrak #raf #vegus #evrakrafı #ofis #işyeri. Tabi etkili bir ürün görseli ve linkini de eklemeyi unutmayınız. Hashtag mantığını da şu şekilde anlatabiliriz. Sosyal paylaşım sitelerinde arama alanları bulunmaktadır. Bu alanlarda arama yapanlar hashtag olarak oluşturulan paylaşımlara ulaşmaktadırlar. Örnek olarak yukarıda paylaşımı siz yaptıktan sonra evrakrafı olarak arama yapan bir kişi sizin paylaşımınıza ulaşmaktadır. Bu sayede sayfalarınızın beğeni sayısı ve potansiyel müşteri sayınız da artmaktadır.

2. Facebook reklamlarına adım atın

E-ticaret siteleri için son zamanlarda en çok tercih edilen reklam alanlarından bir tanesi Facebook reklamlarıdır. Facebook'un sunmuş olduğu özel algoritma sayesinde, vermiş olduğunuz reklamlar sektörünüz ile ilgili arama yapan kullanıcılara ulaştırılmaktadır. Yani siz ofis ve büro malzemeleri satan bir işletme iseniz ve Facebook'a bu kelimeler ile ilgili paylaşım ya da beğeni reklamları verirseniz eğer, Facebook sadece sizin sektörünüz ile ilgili arama yapan kullanıcılara sayfanızı ulaştıracaktır. Bütün bunlar ile birlikte Facebook Store entegrasyonu da yaptırdığınız taktirde direk olarak Facebook sayfanız üzerinden satış yapabilirsiniz. Günlük olarak Facebook bütçenizi ilk başlarda 10-20 TL arasında belirleyebilirsiniz.

Daha önce Facebook reklamları hakkında Neticaret Sosyal Medya Uzmanımızın yardımları ile yazılan makaleye göz atarak, Facebook'a nasıl reklam verilir yazılı ve videolu anlatımlarla öğrenebilirsiniz. E-ticaret'de Facebook Sitesine Nasıl Reklam Verilir konu başlıklı makalemizi kesinlikle okumanızı tavsiye ediyoruz.

3. Google adwords kullanmaya başlayın

Google adwords arama motoru Google'dan aramalı ve görüntülü reklam alabileceğiniz bir alandır. Bu siteden alınacak reklamlar, ürün sayfalarınıza gelecek olan kullanıcı sayısını arttıracaktır. Etkileyici bir tasarıma sahip ve kullanıcının sitenizde kalmasını sağlayan bir ürün sayfanız mevcut ise, sitede kalma süreleri ve siteye gelen kullanıcı sayısı artacağı için SEO'nuza dolaylı bir şekilde katkıda bulunacaksınız. Genel olarak SEO uzmanları arasında tartışılır bir konu olmasına rağmen e-ticaret sektöründe alınan Google Adwords reklamlarının SEO'yu kesinlikle etkilediğini söyleyebiliriz. Tabi burada Google Adwords sektörünün profesyonel bir şekilde öğrenilmesi ve alınan reklamların tamamen siteye ilgi duyacak kullanıcı trafiği oluşturması önemlidir. Google Adwords hakkında bilgi sahibi değilseniz eğer E-ticaret Sitelerinde Google Adwords Reklamı Nasıl Verilir konu başlıklı makalemizi okuyabilirsiniz.

4. Kullanıcıların yorum alanlarına ilgi duyması

Google'un yapmış olduğu son güncellemelerden sonra, sitelere eklenen herhangi bir sayfanın belirli zaman aralıklarında güncellenmesi, Google sıralamalarını etkileyen bir öge olduğu açık ve net görülmektedir. Bu sebeple müşterilerinizin yazacağı yorumlar oldukça önemlidir. Aynı zamanda bir ürün sayfasında yorumların olması, yeni gelecek olan tüketiciler tarafından ürünün alınması olasılığını da arttırmaktadır. Ancak yorum zaman kullanıcı sayısı oldukça az olmaktadır. Ürün satın alan müşteriler, kullandıkları üründen çok memnun olabilmekte ama çok az sayıda yorum bırakılmaktadır. Bu sebeple müşterilerinizi teşvik etmeniz gerekir. Bunu en kolay yapabileceğiniz yol ise müşterilerinize sunacağınız avantajlardır. Örnek olarak aldığı ürüne yorum yazana %5 indirim yapabilir ya da çekiliş ile belirli ürünler verebilirsiniz. Bununla birlikte ürün sayfanızda yorum alanlarını ön planda tutarak müşterilerinizin yorumlarını yazabilirsiniz.

5. Kampanya ve çekilişlerin oluşturulması

Son olarak anlatacağımız kampanya ve çekilişler, SEO açısından belki de en çok işinize yarayacak olan konu olarak söylenebilir. Özellikle sosyal paylaşım siteleri üzerinden yapacağınız kampanya ve çekilişler ile, ürün sayfanız binlerce kişi tarafından beğenilmekte ve paylaşılmaktadır. Örnek vermek gerekirse yukarıda anlatmış olduğumuz evrak rafından çekiliş yaparak 5 kişiye hediye edeceğinizi ancak yapmaları gereken şeyin sizin Facebook sayfanızda paylaştığınız resimli ve linkli evrak rafı paylaşımının paylaşmak, beğenmek ve arkadaşlarını da bu paylaşımda etiketlemek gibi. Aynı anda 10 binlerce kişiye ulaşabilecek ve bunun yanında ürün sayfanızın farklı sayfalarda çok kez paylaşılması ürün SEO'nuzu olumlu yönde etkileyecektir.

E-ticaret ürün sayfalarında yapılması gereken SEO çalışmalarının 1 bölümü bu makale ile anlatılmıştır. En kısa sürede ikinci bir bölüm ile, yine detaylı bir şekilde yapılması gereken diğer detay çalışmalara yer verilecektir. Aktif ve planlı bir şekilde yukarıda anlatılan çalışmalarınızı SEO, SEM ve SMO departmanı olarak tavsiye ederiz. Herkese iyi satışlar.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle