Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticarette Ürün ve Kategori Yönetimine Dikkat E-ticarette Ürün ve Kategori Yönetimine Dikkat

kategoriTüketiciler e-ticaret sitelerine giriş yaptıktan sonra alışverişlerini yapabilmek için direk olarak yöneldiği alanlar kategorilerdir. Planlı bir şekilde oluşturulmayan kategoriler sebebi ile ürün almak isteyen ancak aradığı ürüne ulaşamayan tüketici sayısı da oldukça fazladır. Bu sebeple bir e-ticaret sitesi açıldıktan sonra kategori düzenlemelerine müşteri odaklı özen gösterilmesi gerekir.

Sadece ürün kategorileri değil aynı zamanda ürün içerisine girildiğinde karşılaşılan ürün sayfasının düzeni, dizaynı, detayları, ürün resimleri ve diğer alanlarında planlı bir çalışma yapılarak oluşturulması önemlidir. Siteye gelen kullanıcıların aradıkları ürünü kolayca bulabilmeleri ve giriş yaptıkları ürün sayfalarında istedikleri bilgilere ulaşarak ürün hakkında detaylı bilgi sahibi olabilmeleri için bu iki konu üzerine yoğunlaşılması gerekmektedir.

Kategori ve ürün sayfalarının doğru yönetimi, kullanıcının istediği ürünü kısa sürede bulması ve aynı zamanda satın almaya yönelmesini sağlamanın yanı sıra arama motoru optimizasyonunu da önemli derecede etkileyen faktörlerden arasındadır. Ana kategoriye eklenen ürünün sayısının yanı sıra kategori içi yapılan aramaların sıklığı ve kullanıcıların ulaştıkları ürünlerde kalma süreleri bu etkiyi arttırıcı özelliğe sahiptir. Bununla birlikte ürün içerisine girildiği zaman sayfanın üst kısmında kategori > alt kategori > ürün şeklinde yapılacak olan sıralama da yine SEO’ya (arama motoru optimizasyonu) etki edecek faktörler arasında yer almaktadır.

Kategori Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Tüm kategorilerin bulunduğu alan göze hitap eden ve rahatça bulunabilecek bir alanda olmalıdır. Arama motorlarının bir siteyi tararken sol üst kısımdan başlamaları bu alanın sol üst kısma yakın yapıldığı takdirde en etkili performansı göstereceği söylenebilir. Kategori sayısı ise çok fazla tutulmamalıdır. Çok ürünlü bir site için ana kategori sayısı maksimum 20 – 25 arasında olabilir. Ana kategorilerin üzerine gelindiğinde alt kategoriler oluşturulabilir. Yine bu sayınında maksimum 10-15 arasında olması idealdir.

Kategorilerin resimli bir şekilde oluşturulması ilgi çeken çalışmalar arasında yer almaktadır. Kullanıcı bu sayede hem görsel hem de metinsel bir şekilde istediği ürüne anında ulaşabilmektedir. Kategori oluşturulurken üç noktaya özen gösterilmelidir. Bunlardan ilki kullanıcı siteye giriş yaptığı anda hızlı bir şekilde alacağı ya da aradığı ürüne ulaşabilmeli, kategoriler oluşturulurken karmaşıklıktan kaçılmalı ve ürün sayfalarına girildiği zaman üst kısımda hangi kategoriden ilgili ürüne gelindiği bağlantılı bir şekilde verilebilmelidir.

ürünÜrün Eklerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Daha önceki makalelerimizde bir siteye ürün eklerken dikkat edilmesi gereken konular üzerine değinmiştik. Özel olarak ürün içeriği girerken neler yapılması gerektiği, video kanallarının kullanım stratejisi, kullanılan görsellere dikkat edilmesi ve yorum alanları ile birlikte sosyal medya kullanımına özen gösterilmesi gerektiğinden bahsetmiştik. E-ticaret sitelerine ürün eklerken nelere dikkat edilmelidir konu başlıklı makaleyi okuyarak bu konu hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Neticaret E-ticaret Paketleri ve Ücretsiz Demo Talebi

Neticaret e-ticaret paketleri ile birlikte kolay ve rahat kullanıma sahip yönetim paneli sayesinde kategorilerinizi istediğiniz şekilde yönetebilir, SEO’ya uyumlu hale getirebilir ve aynı zamanda ürünlerinizi eklerken size sunulmuş olan ayrıcalıklara sahip olabilirsiniz. Neticaret e-ticaret paketlerini online test edebilmek için buraya tıklayarak ücretsiz demo talebinde bulunmanız yeterli olacaktır. 

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle