Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticaret tasarımınız kullanıcılara ne kadar hitap ediyor E-ticaret tasarımınız kullanıcılara ne kadar hitap ediyor

e-ticaret tasarımÜrünlerinizi online olarak pazarladığını bir sanal mağazanı (e-ticaret siteniz) var ise en çok dikkat etmeniz gereken konulardan bir tanesi sitenizin grafik tasarımıdır. Bir sitenin tasarımı, o sitede bulunan ürünlerin pazarlanabilmesi için en önemli etkenler arasında yer almaktadır. Tasarımınız ne kadar kaliteli ve müşteriye hitap edecek şekilde dizayn edilirse, yapılacak olan satışlar ve müşterilerin sitenize olan güveni de o denli artacaktır.

Bugünkü makalemizde e-ticaret tasarımlarının nasıl olması gerektiğinden ve idealinizdeki tasarımı nasıl gerçekleştirebileceğinizden bahsedeceğiz. Öncelikle e ticaret sitelerinde olması gereken tasarım özelliklerinden daha sonra da istenilen bir e-ticaret tasarımını nasıl gerçek hayata dönüştürebileceğiniz anlatılacaktır.

E-ticaret tasarımı nasıl olmalı

Bilindiği gibi her geçen sene dünya değişiyor. Teknoloji gelişiyor. Moda kavramı bu değişime ayak uyduruyor. 10 sene önce herkes tarafından sevilen bir elbise 10 sene sonra kullanılmamak üzere rafa kaldırılıyor. İnsanlar yenilik istiyor. Yazdıklarımızda olduğu gibi e-ticaret sitelerinizin de tasarımlarının yeniliklere açık olması gerekiyor. Ancak yeniliklere açık olan bir e-ticaret sitesi gelişim gösterebiliyor.

E-ticaret tasarımı kullanıcılara güven verebilmeli

Elektronik ticaret rekabetin en fazla olduğu sektörlerden tanesi konumundadır. Ancak ticaret hacminin en çok yaşandığı yerdir. Bu sebeplerden dolayı işletmeler ürünlerini pazarlayabilmek için e-ticaret sitesi açmaktadırlar. Yapılan e-ticaret sitelerinden yapılan alışveriş sayıları, müşterilerin siteye olan güveni ile doğru orantılıdır. Rakiplerinizden bir adım öne geçmek istiyorsanız güvenilir bir e-ticaret alt yapısı kullanmanız gerekir. Ancak bilinmelidir ki alt yapınız ne kadar güvenli olursa olsun, müşterilerinizin alışverişlerini yapıp yapmamalarını site tasarımlarınız belirlemektedir. Ürün alacak olan bir potansiyel müşterinin tasarımınız sayesinde tereddütsüz bir şekilde alışverişini tamamlayabilmesi gerekmektedir.

TASARIMINIZDA OLMASI GEREKEN AYRINTILAR

Bir tasarım görselliğinden yani göze hitap etmesinden ziyade, o tasarımda kullanılan ayrıntılarda müşterilerinizin sitenize güvenerek alışveriş yapmalarını sağlayacaktır. Bu konuya geçmeden önce belirtmek istediğimiz bir güvenlik konusu bulunmaktadır. Mutlaka siteleriniz GlobalSign ve Rapid SSL şifreleme sistemleri ile korunmalı ve bu ayrıntı sitenizde müşterilere aktarılmalıdır. Şimdi sitenizde olması gereken ve alışveriş oranlarınızı arttıracak tasarım özelliklerinden bahsedelim.

grafik tasarım

Müşteri hizmetleri alanı

Müşterilerinize vereceğiniz hizmetlerin bir araya getirildiği müşteri hizmetleri alanı sayesinde sitenize giriş yapan kullanıcılara ayrıcalıklar tanıyabilirsiniz. Tanınan bu ayrıcalık kullanıcıların dikkatini çeken ve siteye olan güvenlerini arttıran bir alandır. Peki bu alanda neler olmalıdır ?

Müşteri hizmetleri alanında müşteri destek, havale bildirim forumu, garanti ve iade koşulları, şirket bilgilerinin yer aldığı iletişim, sıkça sorulan soruları ve cevapları, sitenin güvenlik alt yapısı, hesap numaraları, online sipariş takibi kısacası müşterileri ilgilendiren bütün konuların olduğu bir alanın yer alması önemlidir. Eğer e-ticaret siteniz var ise, bu alanları oluşturarak rakiplerinizin bir adım önüne geçebilirsiniz.

Üyelik alanı

Genel olarak e-ticaret siteleri üyelik sistemi ile çalışmaktadır. Bunun en büyük sebebi müşterilerin bilgilerinin gerekliliğindendir. Üye girişi ve yeni üyelik alanları sitenizde rahat bir şekilde fark edilebilir alanlarda (genel olarak sitenin üst kısmında) olmalıdır. Daha önce sitenize üye olan kullanıcılar kolayca üye girişi yapabilmeli, yeni üyeler ise göze hitap eden bir üyelik formu ile üyeliklerini tamamlayabilmelidirler. Bunlarla birlikte son günlerde en çok tercih edilen Facebook ile bağlan yani sosyal medya sitesi Facebook sayesinde de sitenize üyeliklerin gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Alışveriş sepeti

Üyelik alanlarında olduğu gibi e-ticaret sitenizde bulunan alışveriş sepeti alanınızın dikkat çekici renklerde ve siteniz ile uyumlu olarak kolay bir şekilde bulunabilecek bir alanda olması gerekir. Sitenizden üye almak isteyen kullanıcılar, ürün alma isteği gönderildikten sonra bu isteğin gerçekleşip, gerçekleşmediğini yani sepetek eklenip eklenmediğini görmelidirler. Alışveriş sepeti ile birlikte nasıl alışveriş yapılacağına dair soruların ve cevapların olduğu bir alan sitenizden daha rahat ürün satın alınmasını sağlayacaktır.

Sergilenen ürünler

Ana sayfanızda ön plana çıkardığınız ürünlerin ana açıklamaları, fiyatları, sepete ekle butonları ve stokta var olup olmadıkları bilgisi siteye uyumlu bir şekilde olmalıdır. Ürüne tıklandığı zaman yönlendirileceği ürün detay sayfasında ürün özellikleri, yorumlar ve ödeme seçeneklerinin olması ve detaylı bir şekilde ürünün tanıtımının yapılması gerekir. Bu sayfalarda ürünler ile ilgili paylaşılan fotoğrafların slider olarak gösterilebilmesi ve daha detaylı bir şekilde ürünü inceleyebilmek için büyüteç özelliğinin kullanılması önemlidir. Ürün özelliklerinin verildiği alanın site yönetici panellerinden doğru ve sıralı bir şekilde verilmesi kullanıcılarınızın sitenizde kalmasına sebebiyet verecektir. Yani tasarımınızın yerleştirilmesi ile birlikte aynı zamanda sitenizde kalma sürelerini de arttırarak arama motoru optimizasyonunuza destek olabilmektesinizdir.

Ana sayfa özellikleri

Sitenizin ana sayfasına giren bir kullanıcı almak istediği ürüne anında ulaşabilmelidir. Kategori düzenlemelerinin iyi yapılması ve genel olarak arama motorları tarafından dikkat çekici olan sol kısımda bu ürün kategorilerinin paylaşılması önemlidir. Marka bazlı olarak ürün ayrımı yapılması müşterilerinize zaman kazandıracak bir tasarım ayrıcalığıdır. Bu özellikler ile birlikte direk olarak bulunabilecek ve arama yapılabilecek bir “ARA” alanının olması da gerekir. Aksi taktirde sitenizde istenilen ürün vardır ancak o ürüne kullanıcılar ulaşamayabilir. Şu unutulmamalıdır ki sitenize giren kullanıcılar sizler kadar e-ticaret sitenizi tanıyamazlar. Belki sizlere sitenize istediğiniz ürünü bulmak çok kolay gelebilir. Ancak Türkiye’nin dört bir yanından farklı kullanıcıların sitenize girdiğini unutmamanız gerekir. Bütün bu özelliklerin yanında en çok önem vermeniz gereken alan ana sayfa tasarımınızdır. Logonuz ile birlikte sayfa düzeniniz, ürünlerinizin yerleştirilişi, renk tonlarının uyumu gibi konularda profesyonel bir tasarımcının desteğini almanız önemlidir.

Bütün bu özelliklerini ve daha fazlasını kapsayan e-ticaret site örnekleri

Negrafik ekipleri Neticaret müşterilerine profesyonel çözümler sunmaktadır. İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Teknoloji Geliştirme Bölgesi’nde profesyonel grafik tasarım uzmanları tarafından tasarım geliştirmeleri yapılmaktadır. İdealenizde ya da hayalinizde bulunan tasarımlar gerçeğe dönüştürülmektedir. Negrafik tarafından gerçekleştirilen projelerin bir kısmına göz atmak isterseniz http://www.neticaret.com.tr/grafik/ sayfamızı ziyaret edebilirsiniz. Siz hayal edin yeter.

Konumuzun başında da belirttiğimiz gibi e-ticaret tasarımınız ne kadar profesyonel, kaliteli ve müşteri odaklı olursa o kadar fazla ürün satışı gerçekleşecektir. Bir sitenin tasarımı o sitedeki ürünlerin pazarlanmasında en etkili rolü oynayan ayrıcalıklarınızdır. Raymond Loewye’un dediği gibi “Fiyatı işlevi ve kalitesi aynı olan iki üründen daha iyi görüneni daha iyi satar”.

İlginizi çekebilir

Eticaret Tasarım Ekibi: Negrafik

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle