Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
8 Adımda E-ticaret Sitenize Gelen Müşteri Sayınızı Artırın 8 Adımda E-ticaret Sitenize Gelen Müşteri Sayınızı Artırın
viral içerik

E-ticaret siteleri açıldıktan sonra gerek ilgisizlikten gerekse de yapılması gereken çalışmaların bilinmemesinden dolayı siteye gelen kullanıcı akışında istenilen değerlere ulaşılamayabilir. Bunun sonucu olarak da e-ticaret sitesi üzerinden yapılan alışveriş sayıları da düşük seviyelerde olabilmektedir. Halbuki sektörünüz ile ilgili arama motorlarında yüz binlerce arama yapan, sosyal paylaşım siteleri üzerinden ulaşabileceğiniz ve aynı zamanda profesyonel reklamlar ile ürünlerinizin satışını artırabilecek birbirinden değerli pazarlama çalışmaları bulunmaktadır.

8 adımda e-ticaret sitenize gelen kullanıcı sayısını ve buna paralel olarak potansiyel müşteri sayınızı arttırabilmeniz için e-ticaret, arama motoru optimizasyonu, sosyal medya optimizasyonu ve adwords uzmanları ile yapılmış olan özel röportajları sizler için derledik. Artık sizlerde yapacağınız bu çalışmalar ile birlikte sanal mağazanıza gelen kullanıcı ve sipariş sayılarınızı artırabilirsiniz.

1. Adım: Ürün Sayfalarında Yapılması Gereken SEO Çalışmaları

Yapılması gereken en önemli çalışma ürün sayfaları üzerinedir. Sitenize eklediğiniz her ürün arama motorları tarafından indekslenir yani arama motorlarının dizinine eklenir. İnternet kullanıcıları bir ürün satın almak istediklerinde o ürün ile ilgili arama motorlarında aramalar yapmaya başlarlar. E-ticaret sitenizin ürün sayfalarında yapılan SEO çalışmaları ne kadar arama motorları istekleri doğrultusunda geliştirilirse, arama motoru sıralamalarında o kadar üst sıralarda yer alırsınız. Bunun sonucu olarak sitenize bu mecralardan gelen kullanıcı sayıları artış göstermekte ve paralel olarak siteniz üzerinden yapılan satışlar da artmaktadır. ➤E-ticaret Ürün Sayfalarında SEO konu başlıklı makalemizi okuyarak yapılması gereken bütün detaylı çalışmalara ulaşabilirsiniz.

Ürün sayfalarında yaptığınız çalışmaların geri dönüşlerini 1-2 hafta içerisinde almaya başlarsınız. Bu konuda sabırlı olmalı ve itinalı bir şekilde ürün sayfalarınız üzerinde çalışmalarınızı yapınız. Şunu unutmayınız ki en çok geri dönüşüm oranları arama motorları üzerinden gelen kullanıcılara aittir. Çünkü direk olarak ürün satın almak isteyen ve yeni çıkan bir ürün hakkında bilgi sahibi olmak isteyenler internet üzerinde aramalarını bu siteler (Yandex, Google, Yahoo, Bing...) üzerinden yapmaktadırlar.

2. Adım: Profesyonel Bir E-ticaret Tasarımı

E-ticaret sitenize gelen ve potansiyel müşteri olan internet kullanıcılarının sanla mağazanızdan alışveriş yapmaları için sitenize güvenmeleri gerekmektedir. Bu güveni sağlayabileceğiniz en önemli çalışma ise e-ticaret tasarımının profesyonel bir şekilde dizayn edilmesidir. Yani şu olgu sitenize gelen kullanıcılarda oluşmalıdır. "Ben bu e-ticaret sitesinden alışveriş yaparım, kaliteli ve bana gerçekten güven veriyor". Tabi bu olgunun oluşabilmesi için e-ticaret sitenizde SSL şifreleme sistemlerinin kullanılması, iletişim bilgilerinin açık bir şekilde paylaşılması ve sürekli olarak bir yetkili ile muhatap olabilmeleri de gereklidir. Profesyonel bir e-ticaret site tasarımın nasıl olması gerektiği hakkında bilgi sahibi olmak istiyorsanız eğer Neticaret bünyesinde bulunan Negrafik ekibi tarafından tasarlanmış olan ➤E-ticaret Tasarımları sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

e-ticaret ürün sayfası

3. Adım: Sosyal Medya Optimizasyonu

Hemen hemen her internet kullanıcısının sosyal paylaşım sitelerinde bir hesabı bulunmakta. Başta Facebook, Instagram, Twitter, Google Plus, Tumblr olmak üzere bu kullanıcılara sosyal paylaşım sitelerinde sayfa açarak ulaşabilirsiniz. Gerek ücretsiz bir şekilde takipçi ve beğeni sayınızı arttırabilir gerekse de küçük bir bütçe ayırarak yapacağınız paylaşımları bir anda on binlerce kullanıcıya ulaştırabilirsiniz. Sayfanızı beğenen ve sektörünüzle ilgilenen kullanıcıları yine aynı hesaplarınız üzerinde yapacağınız yeni ürün paylaşımları ile tekrar tekrar ulaşabilirsiniz. Yapılması gereken çalışmalar hakkında detaylı bilgi sahibi olabilmek için sosyal medya uzmanlarımız tarafından yazılmış olan ➤Sosyal Medya Optimizasyonu sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

4. Adım: Arama Motoru Reklamcılığı

Başta Google ve Yandex olmak üzere arama motorları, kendi dizinlerinde arama yapıldığında daha üst sırlarda yer almanızı sağlayabilmektedirler. Tıklama başına alınan maliyetler sonucu Google'da en üst sıralarda yer alma imkanınız bulunmaktadır. Açacağınız bir Google Adwords hesabına sitenizi bağlayabilir ve e-ticaret sitenizde en çok aranan kelimeler üzerine reklamlarınızı Google aramalarında yayınlayabilirsiniz. Google'da e-ticaret sektörünüz ile ilgili en çok aranan kelimeleri nasıl bulacağınızı öğrenebilmek için ➤Google'da En Çok Aratılan Kelimeleri Nasıl Bulurum konu başlıklı adwords uzmanlarımız tarafından yazılmış olan makalemize göz atabilirsiniz. Google aramalı ve görüntülü reklamlarından en iyi dönüşü sağlayabilmek için profesyonel bir adwords uzmanı ile çalışabilirsiniz. Bununla birlikte sizlerde yapacağınız araştırmalar sonucu kendi reklamlarınızı yayınlamaya başlayabilirsiniz. ➤Google Adwords Reklamları konu başlıklı makalemizi inceleyerek sizlerde adwords hesabınızı oluşturabilir ve arama motoru Google'da reklamlarınızı yayınlamaya başlayabilirsiniz.

5. Adım: Ürün Listeleme Reklamları

Son günlerde belki de en etkili reklam çalışmalarından bir tanesi haline geldi ürün listeleme reklamları. Google Merchant Center olarak bilinen ve bu reklam çeşidini kullananlar tarafından oldukça iyi yorumlara sahip olan bu reklam çeşidi aramalı reklamların algoritması ile aynı bir algoritmaya sahiptir denebilir. Onu ayıran ve geri dönüşlerinin oldukça fazla olmasını sağlayan şey ise arama yapıldığında ürünlerinizin görselleri, fiyatları ve açıklamaları ile bilikte Google'da çıkması. Hemen şimdi aklınıza gelen bir ürünün aramasını Google'da yapın. Üst kısım ve sağ kısımda fotoğraflı bir şekilde çıkan reklamlar ürün listeleme reklamlarıdır. Google'a ürün listeleme reklamı verebilmek için e-ticaret sitenize özel bir XML ürün yapısı oluşturulması gerektiği ve Google tarafından istenen bu XML'in adwords hesabınız ile bağlantılı olması gerektiğini hatırlatalım. Ürün listeleme reklamları hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilmek için ➤Google Merchant Center sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

online satış sitesi

6. Adım: Ürün Listeleme ve Karşılaştırma Sitelerinde Yer Almak

Türkiye'de milyonlarca kullanıcının ziyaret ettiği ürün listeleme ve karşılaştırma siteleri bulunmaktadır. Bu siteler almış oldukları ciddi reklamlar, yapmış oldukları pazarlama çalışmaları le birlikte sizin yerinize ürünlerinizi pazarlamaktadırlar. Hepsiburada, GittiGidiyor, Bilio, Cimri, Efiyat, N11 ve benzeri sitelere yapılacak olan XML ürün entegrasyonları sayesinde ürünlerinizin on binlerce kullanıcı tarafından görülmesini sağlayabilirsiniz. Kullandığınız e-ticaret alt yapısının bu siteler ile entegre bir şekilde çalışan XML (ürünlerin listelenebilmesi için gerekli özel yazılım modülü) üretebiliyor olmaları gerekir.

7. Adım: Kampanya ve Fırsatlar Olmazsa Olmazlar Arasında

İnternet kullanıcılarının e-ticaret sitelerinden ürün satın almalarındaki en büyük sebeplerden bir tanesi sunulan kampanya ve fırsatlardır. Yapılan her kampanya ve fırsat indiriminde sitenize gelen kullanıcı sayısı artmaktadır. Tabi bu kampanyaların başta sosyal paylaşım sitelerinde olmak üzere reklam ve tanıtım çalışmalarının yapılması da gereklidir. Aynı zamanda iznli olan kullanıcılara toplu mail gönderimleri ile birlikte kampanya ve fırsatlarla ilgili bültenler gönderilebilir. Bu çalışmalar sonucu sitenize gelen her kullanıcı sadece satışlarınızı etkilemeyecek aynı zamanda arama motorlarında yer alan sıralamaları da dolaylı bir şekilde etkileyecektir. Bu sebeplerden dolayı önemli çalışmalar arasında yer almaktadır.

8. Adım: Sunmuş Olduğunuz Ödeme Seçenekleri

E-ticaret sitelerinden ürün satın alan kullanıcıların ödeme davranışları oldukça fazla farklılık gösterebilmektedir. Kimileri kredi kartından taksitli bir şekilde alışveriş yapmak avantajlı olduğu için bu seçeneği tercih eder, kimisi ürün satın alırken tereddüt eder ve ürün teslimi sırasında kargoya ödeme yapmak ister, kimisinin kredi kartı yoktur ve havale ya da EFT ile ödeme seçeneğini tercih eder. Bu sebeple sitenize gelen kullanıcıları kaçırmak istemiyorsanız eğer kapıda kargoya ödeme, havale, eft, kredi kartı tek çekim ve taksitli ödeme seçeneklerini mutlaka müşterilerinize seçenek olarak sunmaya çalışmalısınız.

 Yukarıda anlatılan 8 çalışmayı eksiksiz bir şekilde yaparsanız eğer sitenize gelen kullanıcı yani potansiyel müşteri sayıları oldukça hızlı bir ivme ile artmaya başlayacaktır. Buna paralel olarak da e-ticaret siteniz üzerinden yapılan satışlarınız ve cirolar artış gösterecektir. Son olarak hatırlatmakta ve bilgi vermekte fayda vardır. E-ticaret siteniz ile ne kadar fazla ilgilenirseniz o kadar kolay idealinizdeki satış rakamlarınıza ulaşabilirsiniz. Henüz bir e-ticaret siteniz ya da bu çalışmaları destekleyen bir alt yapınız mevcut değil ise 0 212 256 60 00'ı arayarak profesyonel e-ticaret umanları ile birlikte Neticaret e-ticaret paketlerini ücretsiz olarak inceleyebilirsiniz.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle