Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticaret Sitenizin Hitini İçerik Yönetimi İle Nasıl Arttırırsınız E-ticaret Sitenizin Hitini İçerik Yönetimi İle Nasıl Arttırırsınız
e-ticaret site sahibi

E-ticaret sitelerinin pazarlama stratejileri arasında başı çeken en önemli etken içerik yönetimidir. Sitede yer alacak olan ve her gün güncel bir şekilde devam edilecek içerik eklemeleri ile birlikte uzun vadeli kazanımlara sahip olunabilmektedir. Sitenize ekleyeceğiniz kaliteli blog ve haber yazıları ile birlikte, arama motorlarından e-ticaret sitenize giren kullanıcı sayısını arttırabilir ve buna paralel olarak satışlarınızda da artışlar gözlemleyebilirsiniz.

E-ticaret sitenize eklediğiniz ürünler üzerinde yapmış olduğunuz çalışmalar ile birlikte belirli bir sayıda sitenize kullanıcı akışı sağlarsınız. Bununla birlikte yapacağınız arama motoru optimizasyon çalışmalarının seviyesi ile paralel olarak bu akışı arttırabilirsiniz. Ancak sitenize ekleyeceğiniz ürün sayısı limitli olduğu için ve ürün başlık ve açıklamalarında kullanıcıların arama motorlarında yaptıkları arama kelimelerini giremediğiniz için bir çok potansiyel müşterinize ulaşamayabilirsiniz. İşte bu noktada oluşturacağınız kaliteli içerikler ve bu içeriklerin içerisinde ürünlerinize yönlendirme yapacağınız resimler ile ciddi kazanımlara sahip olabilirsiniz.

Peki kaliteli bir içerik hangi yapıda oluşturulmalıdır ? İçerik yönetiminde dikkat edilmesi gereken konular nelerdir ? E-ticaret sitelerinde ürün dışında eklenecek olan makale ve haber yazılarında nelere dikkat edilmelidir açıklayalım.

1. Profesyonel Bir Blog Sayfası Oluşturun

İlk yapmanız gereken şey profesyonel bir blog sayfası oluşturmaktır. Kullanıcıların sorunsuz bir şekilde makalelerinizi okuyabileceği, bu makaleleri sosyal paylaşım sitelerinde paylaşabileceği, insanları görsel ve estetik açıdan etkileyebilecek bir blog sayfası. Blog sayfanızda olması gerekenleri ise küçük bir görsel, daha önce paylaşılmış olan yazıların başlık ve kısa açıklamaları, yayınlanma tarihi ve yazar bilgileri olarak kısaca listeleyebiliriz. Tabi her makale başlığına tıklandığında ilgili makaleye link verilmesi de önemlidir.

2. İçeriklerinizi Oluştururken Dikkat

Profesyonel bir blog sayfası oluşturduktan sonra içerik, görsel, bilgilendirme, seo ve reklam açısından etkili makaleler (içerikler) oluşturmanız gerekir. Bu içeriklerde dikkat edilmesi gereken şeylerin başında her içeriğinizde en az bir tane görsel bulundurmanızdır. Bu görsel konu başlığını ile alakalı bir uzantıya sahip olmalı ve alt etiketler desteklenmelidir. Konu başlığınız kullanıcıların ilgisini çekecek tarzdan ve aynı zamanda arama motorlarında yapacakları aramalara odaklı bir şekilde hazırlanmalıdır. Örnek vermek gerekirse internet üzerinden takı sattığınızı düşünelim. Ürünlerinizi girebileceğiniz başlıklar bellidir. Blog sayfanızda yazdığınız içeriklerde ise özgürsünüzdür. Yani çok daha fazla kelimeye odaklı makaleler yazabilirsiniz.

içerik yazarken bilgisayar

Bir ürün üzerine kısa bir çalışma yapalım şimdi. Örnek olarak melek desenli bir kolye ürününüz var. Ancak ürün sayfanızda bu ürünü ancak Melek Desenli Kolye olarak paylaşabiliyorsunuz. Tabi ki arama motorlarında da bu şekilde indexlenerek (listelenerek) kullanıcılar sitenize giriş yapıyorlar. Ancak sizler bu kolyeyi daha fazla kullanıcıya tanıtmak istiyorsunuz. İşte bu noktada devreye yazacağınız içerikler geliyor. Hemen bu ürünün tanıtımını yapabileceğiniz bir içerik sayfası oluşturalım.

Başlık: Kırmızı Abiye Elbiseler İçin Takılabilecek Kolye Modelleri

Açıklama: Kırmızı abiye elbiseler ile en uyumlu bir şekilde giyilebilecek kolye modellerini inceleyerek hayalinize en uygun ürünü bu sayfadan bulabilirsiniz.

Makale İçeriği: Kırmızı abiye elbiseler özel günlerde bayanların ilk tercihleri arasında yer almaktadır. Doğum günleri, düğün törenleri, özel yemekler, sevgililer günü ve daha bir çok yerde bayanlar tarafından giyilmekte olan bir elbise modelidir. Tabi bu elbise modelinde dikkatleri çeken en büyük ayrıntı ise takılan kolyedir. Şimdi sizlerle kımızı abiye elbiselere en çok yakışacak olan kolye modellerini paylaşalım. Resim üzerine tıklayarak sitemiz üzerinden ilgili ürünleri anında satın alabilir ve aynı iş günü içerisinde sizlere gönderilmesini sağlayabilirsiniz.

1. Melek Desenli Kolye , 2. Örnek, 3. Örnek, 4. Örnek, 5. Örnek........

Yukarıda örnek verilen çalışmada melek desenli kolyenizi ve diğer kolyelerinizi kırmızı abiye elbiseler ile birlikte kullanıcılarına tanıtabilir ve ilgili ürün sayfalarına gerek resimler gerekse de tıklayınız tarzında kelimelere linkler vererek yönlendirebilirsiniz. Başlık ve açıklama kısmı SEO meta alanlarınız için oluşturulmuş ve kullanıcıların arama hacimlerine göre belirlenmiştir. Açıklama kısmında ise yine abiye, kırmızı elbise, kolye modelleri üzerine yoğunlaşılmıştır. İnternet aramalarına bakıldığında kırmızı abiye elbiseler için kolye modelleri aratan bayan sayısının oldukça fazla olduğu görülmektedir. Sizlerde yukarıdaki örnekten daha fazla ve kaliteli içeriğe sahip olacak makaleleriniz ile birlikte sitenize gelen kullanıcı sayısını ve buna paralel olarak yapılan satışlarınızı arttırabilirsiniz.

3. İçeriklerde Video ve Resim Kullanımı

Hazırlayacağınız içeriklerde imkanınız var ise ürünleriniz ile ilgili videolar kullanmanızı öneriyoruz. Bu videoları sizler hazırlayarak Youtube, Dailymotion, İzlesene gibi sitelere ekleyerek bu siteler üzerinden de hem ürün tanıtımı yapabilir hem de aynı zamanda sitenize kullanıcı trafiği sağlayabilirsiniz. Hazırlamış ve çok tıklanan video sitelerine eklediğiniz ürün videolarını iframe kodları yardımı ile içeriklerinize de ekleyiniz. Başta belirttiğimiz gibi makalelerinizde kesinlikle kullanıcıların ilgisini çekecek ve inceleme yapabilecekleri ürün resimlerine ya da konu ile ilgili resimlere yer veriniz.

Makale sayınız arttıkça arama motorlarında bulunan index sayınız da artacaktır. Daha fazla arama kelimesine yani daha fazla kullanıcıya ulaşmaya başladığınızı zamanla sizlerde göreceksiniz. Ama unutmadan bir hatırlatma yapalım. Kesinlikle makale içeriklerinizde özgün olun yani kopya içerikten kaçının. Bununla birlikte ürün sayfalarınızı ne kadar özenle oluşturuyorsanız blog sayfanızda yer olacak içerikleriniz de de bu özeni gösterin. Son olarak daha önce e-ticaret uzmanlarımız tarafından hazırlanmış olan E-ticaret Ürün Sayfalarında SEO konu başlıklı makalemizi kesinlikle okumanızı tavsiye ediyoruz.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle