Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticaret Sitenizde Satışları Arttırmanın Yolları E-ticaret Sitenizde Satışları Arttırmanın Yolları

e-ticaret satışlarE-ticaret siteleri açıldıktan sonra etkili bir şekilde satış yapılabilmesi için bazı çalışmaların stratejik planlar doğrultusunda gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Ürünlerin internet kullanıcılarına tanıtılması ve potansiyel müşteri adaylarına ulaşılması önemlidir. Bu makalede bir e-ticaret sitesinin daha etkili bir şekilde internette bulunan tüketicilere ulaşabilmesi için yapması gereken çalışmalardan bahsedilecektir.

Özellikle e-ticarete yeni başlayan işletmeler satış konusunda sorunlar yaşayabilmektedirler. Bu sorunların yaşanmasının en büyük sebebi ise, sanal mağaza kurulumu yapıldıktan sonra, sitelerine dönüşüm oranı olan kullanıcı trafiğini nasıl çekebileceklerini bilmemelerinden kaynaklanmaktadır. E-ticaret sitesi açılır, fiziksel mağazada bulunan ürünler siteye eklenmeye başlar ya da tedarikçi firmalardan direk olarak XML entegrasyonu modülü ile alınır. Sistem satışa hazırdır ancak site tanıtılmadığı taktirde beklenen altında satışlar ile karşılaşma söz konusu olabilmektedir. Peki bir e-ticaret sitesine etkili yani dönüşüm oranı olan kullanıcı trafiği nasıl çekilebilir ?

Dilerseniz maddeler halinde e-ticaret site sahipleri yani şu anda bu yazıyı okuyan sizlerin çekmekte olduğunuz bu sorunu nasıl çözüme kavuşturabileceğiniz hakkında bilgiler verelim.

1. E-ticaret Sitelerinde Ürünlere Dikkat Edilmeli

Sanal mağaza kurulumu yapıldıktan sonra siteye ürünler eklenmeye başlar. Ürünlerinizi eklerken göstereceğiniz özen satış oranlarınızı direk olarak etkileyen bir faktördür. Ürün görsellerin kalitesi, ürün hakkında yazılmış olan bilgiler, ürün fiyatlarının optimize edilmesi, ürünlerin imkanınız var ise videolu tanıtımlarının yapılması, kullanıcı yorumlarına yer verilmesi, birden fazla ürün resmine yer verilmesi direk olarak satış arttırıcı etkiye sahip olan detaylardır. Bu sebeple ilk dikkat etmeniz gereken konu ürün sayfalarınızdır. Ürün sayfalarınızda ne kadar titiz ve özenli davranırsanız sayfanıza gelen müşterilerinizin o ürünü daha yakından tanımaları ve beğenerek almalarını sağlayacak bir faktördür.

2. E-ticaret Siteleri Güven Vermeli

E-ticaret sitenizin altyapısında müşterilerinize güven veren önlemlerin alınması ve aynı zamanda güven duygusunun onlara aşılanması çok önemlidir. Ödeme sayfalarında 128bit SSL şifreleme sistemlerinin kullanılması, sunucularda Firewall, IPS-IDS ve Raid5 güvenlik önlemlerin alınması ve müşterilere aktarılması güven duygusunu arttırıcı özelliğe sahiptir. Bunların dışında en önemli iki konu bulunmaktadır. İletişim sayfalarınızda adres ve telefon bilgilerinin yer alması gerekir. İletişim sayfalarında bulunan telefon üzerinden müşterileriniz istedikleri zaman sizlere ulaşabilmeli ve ürünler hakkında bilgi sahibi olabilmelidir. Bununla birlikte sitenize online destek hattının da konulması potansiyel müşterilerinizin güven duygusunu arttırıcı etkiye sahip eklentilerdir. Yapılan araştırmalara göre e-ticaret sitelerinden beğendikleri ürünü almayan kullanıcıların büyük bir kısmı iletişim sayfası ve muhatap olabilecek birinin olmamasından kaynaklanmaktadır.

3. Özel Tasarım Kullanılması

E-ticaret sitelerinde tasarımın özel yani sadece size özgü olarak geliştirilmesi akılda kalıcı olma, kullanıcıların sitenize tekrar gelmesi, kaliteli bir temaya sahip olması satışlarınızı etkileyen faktörler arasında yer almaktadır. Özel tasarımın en büyük özelliği siteye gelen internet kullanıcılarının aklında kalıcı bir temaya sahip olabilme şansının yüksek olmasıdır. Tabi özel tasarımla birlikte alınan alan adı yani domain isminin kısa, öz ve sektöre hitap edebilir olması önemlidir.

4. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Yapılmalı

Arama motoru optimizasyonu Google, Bing, Yandex, Yahoo ve diğer arama motorlarının istekleri doğrultusunda açılan sitenin düzenlenmesi ve site dışı çalışmaların yapılmasıdır. Arama motorlarından kullanıcı sağlayabilmek için SEO çalışmalarının düzenli ve itina ile yapılması gerekir. Arama motoru optimizasyonu çalışmaları ile arama motorlarından gelen kullanıcıların dönüşüm oranları ise oldukça fazladır. E-ticaret Sitelerinde Seo Çalışması Nasıl Yapılmalıdır konu başlıklı makaleyi okuyarak bu hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

5. Sosyal Medya Çalışması Yapılmalı

Facebook, twitter, instagram, youtube, google+ Türkiye’de milyonlarca kullanıcının ziyaret ettiği sitelerdir. E-ticaret siteleri sosyal medya sitelerinde yer alarak sektörlerine hitap eden ürün paylaşımları yapabilir ve ilgisi olan tüketicileri rahatlıkla çekebilir. Sosyal medya optimizasyonu olarak bilinen bu çalışmalar sayesinde e-ticaret sitelerine ciddi bir şekilde kullanıcı trafiği sağlanabilmektedir. Bu konu hakkında detaylı bilgi sahibi olabilmek için Sosyal Medya Optimizasyonu konu başlıklı makalemizi okuyabilirsiniz.

6. Google Adwords ve Ücretli Reklam Alımları

Türkiye’de en çok ziyaret edilen arama motoru Google üzerinden ücretli reklam alımları yapılabilmektedir. Görüntülü ve arama motorunda sektörünüze özel kelimelerde arama yapıldığı zaman direk çıkan reklamlar belirli bütçeler ayrılarak alınabilir. Aynı zamanda içinde bulunduğunuz e-ticaret sektörünüze benzer blog, haber vb.. sitelerden reklam alınabilir. Banner reklamlar yani hazırlamış olduğunuz bir resim ile sitenize yönlendirilen reklamlar sayesinde kullanıcı trafiğinizi arttırma şansınız bulunmaktadır. E-ticaret Firmaları İçin Google Adwords Reklamı Nasıl Verilir konu başlıklı makaleyi inceleyerek detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Yukarıda anlatılan 6 madde e-ticaret sitenize gelecek olan kullanıcı sayısını arttırıcı etkiye sahip çalışmalardır. Anlatılan çalışmaları sizlerde yapabilir veya konusunda uzman ekipler ile çalışabilirsiniz. Unutmayınız ki bir e-ticaret sitesi açıldıktan sonra o siteye kullanıcı sağlayabilmek için başta yukarıda anlatılan 6 madde olmak üzere çalışmaların yapılması gerekmektedir.

Neticaret E-ticaret Paketleri

Neticaret e-ticaret paketleri SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), SMO (Sosyal Medya Optimizasyonu) ve SEM (Arama Motoru Reklamcılığı) konularında sahip olduğu eklentiler sayesine en iyi geri dönüşümü alabilmeniz için tasarlanmıştır. Ayrıca özel olarak verilen SEO, SEM ve SMO eğitimleri sayesinde sitelerinizi en etkili şekilde yönetebilmeniz sağlanmaktadır.

Sizlerde Neticaret e-ticaret paketlerini ve sahip oldukları özellikleri ücretsiz bir şekilde incelemek isterseniz “Ücretsiz Demo Talebi” nde bulunabilirsiniz.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle