Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticaret Siteniz Google Dalgalanmalarından Etkilenmesin E-ticaret Siteniz Google Dalgalanmalarından Etkilenmesin

google algoritmaGoogle spam sitelerin önüne geçebilmek ve aynı zamanda kullanıcılara daha iyi sonuçlar sunabilmek için sürekli algoritma değişikliklerine gidiyor. Bu değişiklikler genel olarak belirli zaman periyotlarında oluyor. Ancak son zamanlarda en çok gözlenen durum sıralamalarda anlık değişimlerin yaşanması. Gün başlangıcında 1. sayfada olan bir site aynı günün sonunda 10. sayfaya kadar düşebiliyor hatta arama dizininden silinebiliyor. 

SEO uzmanları tarafından Google dalgalanmaları adı verilen bu güncellemelere karşı hazırlıklı olan e-ticaret siteleri yerini korumakla beraber, istenen çalışmaları yaptıkları taktirde daha üst sıralarda yer alabiliyorlar. E-ticaret sitenizin Google algoritma değişiklikleri yani sıralama dalgalanmalarından etkilenmemesi için neler yapılması gerekir öğrenmek istiyorsanız;

Kopya içeriklerden kaçının ve özgün olun

İlk olarak dikkat edilmesi gereken konu kopya içeriklerden kaçınılması ve ürün açıklamalarını yazarken tamamen özgün olunmasıdır. Bu nokta şu söylenebilir. Bir ürünün özellikleri aynıdırı nasıl ve nerede değiştirilebilir ki. Buna en güzel cevabı bir örnekle vermeye çalışalım. Sanal mağazanız üzerinden Iphone 6 sattığınızı düşünelim.  Bildiğiniz üzere IPhone 6'nın belirli teknik özellikleri bulunmakta ve sitenizde bu özelliklerin aynı bir şekilde girilmesi gerekmektedir. Bu özellikler sizin sitenizin yanı sıra onlarca hatta yüzlerce farklı sitede yer alabilecektir. Çünkü bütün siteler özellikleri değiştirmeden girmelidir. Burada yapılması gereken şey ürün açıklamalarında kendi özgün kelimelerinizi eklenemenizdir. Gerek açıklama kısmında gerekse de detaylı özellikler kısmında ürün hakkında şahsi ve genel olarak bilinen ayrıntılar girilebilir. 

Sitenizi güncel içerikler ile besleyin

Kopya içerikler kaçınmanın ve özgün olmanın yanı sıra sitenize ekleyeceğiniz ürün sayısı ve ürn sayısı ile birlikte makaleler sitenizi arama motoru Google'da daha üst sıralara çıkarablecek ikinci bir çalışmadır. Bitr sitenin doğal içeriklerle beslenmiş ürün ve makale sayısı ve bu makalelerin indexlenme sayısı ne kadar fazla ise o siteye gelecek kullanıcı sayısı da o kadar fazla olacaktır. Eticaret siteleri genel olarak ürün sayfalarından oluşur ancak bunun yanı sıra ürünleriniz ile ilgili haber ya da blog sayfaları oluşturarak makaleler yazmanızında faydası bulunmaktadır. yazdığınız makaleler üzerinden sitenizdeki ürünlere link verebilir ve ürününüzün sitenizde bulunan başka bir yazı sayesinde satılmasını sağlayabilirsiniz. 

Sitenizi güncel içeriklerle beslemeniz arama motoru Google tarafından dikkatleri çeken bir özelliktir. Uzun süreler boyunca herhangi bir yazı, ürün ya da makale girilmemiş bir site ile her gün özgün bir şekilde oluşturulan makaleler ile beslenen e-ticaret siteleri arasında bir çok fark bulunmaktadır. Google botları belirli zaman aralıklarında sitenizi ziyarete eder. Yeni bir içerik gördüğünde onu indexler ve diğer sayfalarınıza vermiş olduğunuz linkler sayesinde, uzun zaman önce eklenmiş olan bir ürünü tekrar ön plana çıkartır. Sitenizi güncel içerikler ilke beslemenizin en büyük artısı ise sahip olduğunuz index sayınızın sürekli artması ve sitenize gelen kullanıcı sayısının da buna paralel olarak artış göstermesidir. Başta arama motoru optimizasyonu uzmanları olmak üzere bir çok internet site sahibi tarafından dikkat edilen şey daha çok doğal hite ssahip olan sitelerin daha üst sıralarda yer almasıdır.   

Olmazsa olmazlar arasında sosyal medya optimizasyonu

Facebook, Twitter ve Google+ başta olmak üzere arama motorları sosyal medya optimizasyonuna önem veren sitelere büyük ayrıcalıklar tanımaya başladı.  Milyonlarca  kişi aktif olarak bu siteler üzerinde vakit geçiriyor. Bu sebeple sosyal paylaşım sitelerinde açılan sayfalar ve bu sayfalarda sitenizin kayıt edilerek çalışmalar yapılması arama motoru optimizasyonunuzu yani Google sıralamalarınızı direk etkiliyor. Sosyal paylaşım sitelerinde aktif ve doğal yollarla yer alan siteler Google algoritma değişikliklerinden en az etkilenen siteler arasında yer alıyor. Çünkü Google sitenizin bir çok kişi tarafından sosyal medya aracılığı ile ilgilendiğini görebiliyor. Bu durumda hem sıralamalarınızda hem de sitenize gelen kullanıcı sayılarında büyük artış gözlenmesini sağlıyor. 

Girilen içeriklerin güncel tutulması

E-ticaet sitenize sınırsız sayıda ürün ya da makele ekleyebilirsiniz. Google eklenen içerikleri zamanla dizinine eklemeye başlar. İçeriklerinizin arama motorları tarafından yükselişe geçebilmesini sağlayan en önemli özelliklerden bir tanesi ise kullanıcılar tarafından yapılan yorumlardır. E-ticaret sitesinde bir sayfayı güncel tutmanın en kolay yolu ise ürünlerin müşteri yorumları ve puanlarına açık olmasıdır. Yazılan her yorum ve verilen her oylama sayesinde Google örümcekleri içeriğinize tekrar dönüş yapacak ve güncel bir şekilde kelime sayısı arttığı ve aynı zamanda kullanıcı akışı olduğu için ilgili ürünün daha üst sıralarda yer almasını sağlayacaktır. 

Buraya kadar anlatılan çalışmaların tamamı ücretsiz bir şekilde yapılabilmektedir. E-ticaret sitenizin Google algoritma değişiklikleri ve dalgalarından etkilenmemesi için yukarıda çalışmaların yapılması yeterli olacaktır. Bu çalışmaların yanı sıra Google arama motorunda daha üst sırada yer alabilmek yapılması gereken ücretli çalışmalarda bulunmaktadır. SEO - arama motoru optimizasyonu nasıl olmalı konu başlıklı makaleyi okuyarak bu konu hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle