Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticaret Siteleri İçin Seo - Yapılması Gerekli Çalışmalar E-ticaret Siteleri İçin Seo - Yapılması Gerekli Çalışmalar
e-ticaret seo

E-ticaret sitelerine gelecek olan trafiğin önemi büyüktür. Ürün satışı gerçekleştirdiğiniz siteye istenilen trafiği sağlayabilirseniz, kullanıcıların sitenizde kalmasını sağlayarak tüketici taleplerini karşılayabilirseniz, cirolarınızı katlamanız için önünüzde herhangi bir engel kalmamaktadır.

E-ticaret sitelerine bir çok yöntem ile trafik sağlanabilmektedir. Daha önce e-ticaret portalı sayfamız aracılığı ile bu konu hakkında detaylı bilgilendirmeler yapmaya çalıştık ancak gelişen internet teknolojisi ile birlikte yapılması gereken çalışmalar da değişmektedir. Bir siteye kullanıcı sağlayabilmek için dijital pazarlama tekniklerini çok iyi anlamak ve bu konu üzerinde stratejik çalışmalar belirlemek gerekir. Şu anda kullanılmakta olan ve en çok dönüşüm oranına sahip olan dijital pazarlama yöntemi ise arama motoru optimizasyonu yani bilinen adı ile SEO’dur.

E-ticaret siteleri için seo önemli yere sahiptir

Bütün sitelerde olduğu gibi e-ticaret siteleri için seo ayrı bir önem taşımaktadır. Kısa süreli çalışmalar ile başarıya ulaşılamayan bir teknik olsa da uzun vadeli çalışmalar sonucu en etkili verimi olan dijital pazarlama yöntemidir. Uzun süreli yapılacak olan SEO çalışmaları sayesinde, harcanılan zamana ayrılan bütçenin kat ve kat fazlası yapılacak olan satışlardan elde edilmektedir. Bugünkü makalemizde e-ticaret site sahiplerinin dikkat etmesi gereken ve en çok öneme sahip olan bazı SEO ip uçlarından bahsetmek istiyoruz.

Kategori adlarının etkisi

Google başta olmak üzere yandex, bing, baidu, yahoo, ask, ve aol arama motorları en doğru sonucu insanlara aktarabilmek için çeşitli algoritmalar geliştirmektedirler. Yani kullanıcı ne aratıyorsa, arattığı kelime ile ilgili en faydalı bilgiye ulaşmaları için çalışmalar yapmaktadırlar. Bu sebeple dikkat etmeniz gereken şey ürünlerinizin arama motorlarında nasıl aratılacağıdır.

Kategori adlarının arama motoru optimizasyonunda sitenize gelecek kullanıcı trafiğinde büyük katkısı bulunmaktadır. Sitenize eklediğiniz ürünlerin kategorileri en doğru şekilde oluşturulmalıdır. Etkili bir şekilde oluşturulan kategoriler kullanıcıların aradıkları ürünleri daha rahat bulmalarını sağlamakta ve ilgili kategorilerde daha fazla süre kalınmasına sebebiyet vermektedir. Aynı zamanda arama motorlarının robotları sitenizi ziyaret ederken oluşturduğunuz kategorilerin içerisinde bulunan ürünlerin doğruluğu müşterilerin istedikleri ürüne ulaşmalarını sağlayacaktır.

Yorum yazmaya teşvik

E-ticaret sitelerinde yorum eklentilerin bulunması arama motoru optimizasyonu açısından büyük önem taşımaktadır. Yorumlar en doğal içeriklerdir ve farklı kullanıcılar tarafından yazılmaktadır. Aynı zamanda siteye girilen ürünün güncel tutulmasını sağlamaktadırlar. Bu sebeple müşterileri yorum eklemeye yönlendirmeniz yani onları teşvik etmeniz gerekir. E-ticaret sitelerinden ürün satın alacak olan kullanıcılar yazılan yorumlara benzer şekilde arama motorlarında aratma yapabilmektedirler. Yorumlar aynı zamanda sitede kalma süreleri ile beraber siteden yapılan alışveriş oranlarını da arttırıcı etkenlerdir.

Sosyal medyada yer alma

Google ve diğer arama motorları sosyal medya da yapılan paylaşımlara önem vermeye başladılar. Yaşanan güncellemeler ve değişen algoritmalar, insanların en çok tercih ettiği sosyal medya sitelerinde yapılan paylaşımlara göre arama motorlarındaki dizinlerinde bulunan indexlerde daha üst sıralarda yer almalarını sağlamaktadırlar.

Sitede bulunan blog ve haber sayfaları

E-ticaret siteleri için seo ip uçlarını verirken belki de en önemli konuyu sona bıraktık. Arama motoru optmizasyonunda bir sitede bulunan içerik sayısı oldukça önemlidir. Bu sebeple site ile ilgili haberler, ürünler ile ilgili blog sayfaları oluşturmanız sitenize ekleyeceğiniz yazılar ile site içeriğini zenginleştireceğiniz bir çalışmadır. Ancak bu çalışmayı yapmadan önce bilmeniz gereken bazı kriterler bulunmaktadır. İçerikleriniz kullanıcıları bilgilendirici yönde olmalı, kesinlikle kopya içeriğe sahip olmamalı, ve aynı içerikler site içerisinde tekrarlanmamalıdır.

Ürün resimlerinin alt (title) etiketine sahip olması

E-ticaret sitelerinden ürün satın alan kullanıcılar arama motorlarında görsel aratmaları da yapmaktadırlar. Bu sebeple sitenize eklediğiniz her ürün fotoğrafında alt ve title etiketlerinin bulunması gerekir. Bu etiketler görsel aramalarında da çıkmanızı sağlayarak sitenize trafik çekmenizi sağlayan bir stratejidir.

E-ticaret siteleri için seo konu başlıklı bu makelemiz de sizlere arama motoru optimizasyonu hakkında bazı tecrübeleri aktarmaya çalıştık. Sizde bu konuda daha detaylı bilgi sahibi olabilmek ve en etkili seo çözümleri ile birlikte profesyonel yazılım paketlerini kullanarak özel eğitimler almak istiyorsanız Neticaret paketlerini tercih edebilirsiniz. Bu paketleri tercih etmeden önce ücretsiz demo talebinde bulunabilirsiniz. Demo talebinde bulunabileceğiniz buton hemen sayfanın sağ üst kısmında sarı renktedir.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle