Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticaret sitelerinde e-posta pazarlama stratejisi E-ticaret sitelerinde e-posta pazarlama stratejisi

e-posta pazarlamaE-ticaret siteleri açıldıktan sonra siteye kullanıcı trafiği sağlanarak satış yapılabilmesi için bir çok çalışma mevcuttur. Arama motorlarından doğal bir şekilde kullanıcı sağlayabilmek için SEO çalışması, bütçe ayırarak kullanıcı trafiği sağlayabilmek için SEM çalışması, sosyal medyada paylaşımlar yapılarak ya da ücret ödeyerek SMO çalışması yapılmaktadır. Bunların dışında ise dönüşüm oranlarına bakıldığında performansı oldukça yüksek olan e-posta pazarlama hizmetleri gelmektedir.

E-posta pazarlama aynı anda on binlerce kullanıcıya ulaşabilmenizi sağlayan bir çalışma olarak göze çarpıyor. Bir diğer adı ile mail marketing olarak bilinen bu sektörde henüz yerinizi ayırtmadıysanız oldukça büyük potansiyele sahip olan bu sektör hakkında yazılmış olan makalemizi dikkatli bir şekilde okumaya devam etmenizi öneririz.

E-posta pazarlama nedir ?

E-posta pazarlama, kullanıcılarınıza toplu veya tek tek e-mail göndermenizi sağlayan, yeni çıkan bir ürün, bülten ya da indirimleriniz ile birlikte sitenizin tanıtımını yapmanızı sağlayan bir sektördür. Örnek olarak yeni bir ürün satışa sunuyorsunuz ve bu ürün hakkında müşterilerinizin ya da internet kullanıcılarının bilgi sahibi olmasını istiyorsunuz. O zaman yapmanız gereken şey ürün ile ilgili etkili bir tasarım hazırlamak ve ardından mail marketing hizmetini kullanarak kullanıcılara toplu bir şekilde bu ürünü göndermektir.

Dijital pazarlama teknikleri arasında e-posta pazarlamanın önemi

E-posta pazarlama, sosyal medya ve arama motorlarında yapılan çalışmalarının yanında ciddi bir öneme sahip olan üçüncü bir pazarlama tekniği olarak göze çarpmaktadır. Her ne kadar arama motorlarından sağlanan dönüşüm oranlarına sahip olmasa da sosyal medya ile karşılaştırıldığında kesinlikle önem verilmesi gereken bir pazarlama tekniğidir.  Dikkat çekici başlıklar ve aynı zamanda kaliteli bir şekilde hazırlanmış olan tasarımlar ile birlikte gönderilmiş olan e-postalar için dönüşüm oranlarının dikkat çekici bir yüzdesi bulunmakta.

E-posta pazarlama tekniğinde dikkat edilmesi gerekenler

E-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi daha fazla kullanıcıya tanıtabilmek için göndermiş olduğunuz e-postalarınızda profesyonel bir grafiker ile çalışmanızda büyük önem bulunmakta. Özellikle indirimli ve yeni çıkmış ürünler ile birlikte oluşturulmuş olan bültenlerin geri dönüşüm oranları oldukça fazla. Peki, e-posta pazarlama tekniği kullanırken gönderilecek olan maillerde hangi kriterlere dikkat edilmelidir.

Kısa ve net olun

- E-posta ile gönderilecek olan başlıklar oldukça önemli. Kısa ve net olmanız aynı zamanda mail içeriğinde ne ile karşılaşılacağına kesin bir cevap verebilmelisiniz. Aktif olarak bir mail adresi kullanıyorsanız büyük firmaların bültenlerine kayıt olabilir ve sizlere gönderilmiş olan bülten başlıklarından hangisine tıklayacağınızı düşünerek özel bültenler hazırlayabilirsiniz. Hali hazırda mail adresiniz bültenlere kayıtlı ise, direk olarak sildiğiniz ve ya da okuduğunuz mail başlıklarının arasındaki farklar nelerdir karşılaştırarak kendi bülten başlığınızı oluşturabilirsiniz.

Gönderilen mail başlığına dikkat edin

- Bir diğer önemli konu ise mail içeriğine girildiği zaman dikkat çekici bir anlatımla karşılaşılmasıdır. Bülteninizi grafikerlere hazırlatmanız ve kaliteli bir içerikle uzun uzuna yazılar yazmadan direk olarak ana düşünceyi verebilmeniz gerekir. Renk uyumundan tutunda bülteniniz ile birlikte göndermiş olduğunuz ürün sayınızın dahi geri dönüşüm oranlarının yüzdesinin değişmesinde büyük bir payı bulunmaktadır.

Kullanıcı isteklerini önemseyin

- Müşterileriniz ne görmek ister onu düşünün. Örnek olarak en çok dikkati çeken bültenler, kampanyalı ve indirimli ürünlere sahip olanlar olarak göze çarpmaktadır. Belirli tarihler arasında, eski fiyatına göre daha indirimli olan ürünler ise en çok geri dönüşüm oranına sahip olanlar. En çok dikkat edilmesi ve en iyi kampanyanın ön planda olması, daha sonra ise diğer ürünlerin sergilenmesi sizlere avantaj sağlayacak olan e-posta pazarlama stratejilerinden bir kaçı.

E-posta pazarlamanın dolaylı kazançları

E-posta pazarlama tekniği sayesinde aynı anda binlerce kullanıcıya ulaşabilmekte ve onlarca kişiye satış yapabilmektesinizdir. Dönüşüm oranları sizlere sağlayacağı en büyük faydalardan bir tanesidir. Ancak e-posta pazarlamanın sağlayacağı fayda sadece dönüşüm oranları değildir. Aynı zamanda bülten olarak gönderilen sayfaya sağlayacağı kullanıcı trafiğinden dolayı sayfanın arama motorları nezlinde değerini de arttıracaktır. Arama motoru optimizasyonunda sağlanacak olan yüksek performanslar sayesinde, kullanıcıların, doğal bir şekilde sizleri bulması da sağlanacaktır.

Ücretsiz e-posta pazarlama hizmetine bağlı e-ticaret sistemleri

Neticaret e-ticaret paketleri kullanan işletmeler, müşterilerine toplu bir şekilde e-posta gönderimi yapabilmekte ve bu sayede pazarlama tekniklerini kullanırken üstün performanslar sağlayabilmektedirler. E-mail marketing hizmetinin aynı sıra kullanılmakta olan özel SEO eklentileri sayesinde arama motorlarında da daha üst sıralarda yer alınabilmesi için ayrıcalıklar sunulmaktadır. E-ticaret hızlı ve güvenli bir şekilde giriş yapmak isteyenler hemen şimdi ücretsiz bir şekilde demo talebi gönderebilir ve Neticaret e-ticaret paketlerini online olarak inceleyebilirsiniz.

demo talebi

İlginizi Çekebilecek Konular

E-posta Pazarlama Sistemi Kullanarak Satışların Arttırılması

E-ticaret Sitelerinde Seo Çalışması Nasıl Yapılmalıdır

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle