Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticaret Site Sahiplerinin Kendilerine Sormaları Gereken Sorular E-ticaret Sitelerinin Kendilerine Sormaları Gereken Sorular

Açılan bir e-ticaret sitesinden istenilen verimin alınabilinmesi için site odaklı çalışmaların düzenli bir şekilde yapılması gerekir. Bu çalışmalar içerik, sosyal medya, teknik, anahtar kelime, link ve benzeri kontrollerin sürekli yapılarak istenilen başarıya ulaşılması olarak görülebilir. Bu makalede anlatılmış olan çalışmaları yapıp yapmadığınıza göre e-ticaret sitenizden ne kadar verim aldığını veya alabileceğinizi öğrenebilirsiniz. Sanal mağazanız var ise aşağıda bulunan soruları kendinize sormalı ve online satış siteniz için için gerekli çalışmaları yapmalısınız.

Site İçi Ve Site Dışı Yapılan Bağlantı (Backlink) Çalışmalarının Soruları

1. Sitenize bağlantı veren siteler ne kadar kaliteli, Yüksek kalite içerik ve hitlere sahip sitelerden bağlantı alıyor musunuz ?

2. Sitenize gelen bağlantı sayısı (backlink) nasıl bir değişim gösteriyor,kalitesiz ve istenmeyen bağlantıları takip ederek engelliyor musunuz ?

3. Site içi linkleme yani sayfalar arası anlamlı bir bütünlük oluşturacak şekilde sayfalar araı bağlantı geçişlerinizi kontrol ediyor musunuz ?

4. Almış olduğunuz bağlantılar tek bir sayfaya mı (Anasayfa) yönleniyor yoksa tüm site içeriğine mi yayılıyor ?

5. Backlink alırken en çok nelere dikkat edilmelidir biliyor musunuz ?

Sosyal Medya Çalışmalarının Soruları

1. Facebook, Google Plus, Twitter, Instagram, Linked In, Tumblr, Pinterest gibi kaç farklı önemli sosyal medya sitesinde üyeliğiniz var ?

2. Sİteniz için açmış olduğunuz sosyal medya sayfalarında düzenli bir şekilde paylaşım yapıyor musunuz ?

3. Yapmış olduğunuz paylaşımlar ne kadar beğeni topluyor, insanlar tarafından tekrar paylaşılıyor mu ?

4. Sitenizin tek bir sayfasına yönelik mi yoksa her defasında farklı sayfalara yönelik mi paylaşımlar yapıyor sunuz ?

5. Yapılan paylaşımlarınızda hashtag (#neticaret gibi) olarak tanımlanan özelliği kullanıyor musunuz ?

6. Paylaşımlarınızı insanların dikkat çekeceği özel görseller ve yorumlar ile zenginleştiriyor musunuz ?

Anahtar Kelime Bazlı Çalışmaların Soruları

1. Sitenizin tittle (başlık), description (açıklama) ve keywords (kelimeler) alanlarında anahtar kelimeler geçiyor mu ?

2. Sitenize yeni bir ürün, makale ya da haber eklerken o sayfa ile ilgili SEO alanlarını 1. maddede anlatıldığı gibi dolduruyor musunuz ?

3. Backlink çalışmalarınızda yani sitenize verilen bağlantılarda anahtar kelime yoğunluğuna ne kadar dikkat ediyorsunuz ?

4. Sİtenizin genel içeriğinde anahtar kelime yoğunluğunuzu Webmaster Tools hesabınızdan kontrol ediyor musunuz ?

5. Anasayfanızda sitenizin tasarımını etklemeyecek şekilde anahtar kelime bazlı, H1, H2 ve H3 etiketlerini kullanıyor musunuz ?

6. Anasayfa ve eklenen içeriklerinizde bulunan resimlerin alt etiketlerinde anahtar kelimenize yer veriyor musunuz ?

Genel İçerik ve Ürün Bazlı Çalışmaların Soruları

1. İçeriklerinizi girerken özgünlüğe (kopya içerikten kaçınmak) dikkat ediyormusunuz ?

2. Ürün detaylarınızda, kullanıcıların arama motorlarında aratabilecekleri kelimeler üzerine yoğunlaşıyor musunuz ?

3. Ürün ekleme çalışmalarınız bitmiş olsa bile, sitenize makale, blog ve haber alanları sayesinde günlük içerik eklemesi yapıyor musunuz ?

4. İçeriklerinizde, sitenize gelen kullanıcılara yorum yaptırmaya yönelik alanlarınız mevcut mu ?

5. Kulalndığınız e-ticaret alt yapısında canonical link yapısı kullanılmakta mıdır ?

6. Girilen içerikler sonucu oluşan linklerde ürün başlığınız veya benzeri anahtar linkleme çalışması yapılıyor mu ?

Teknik Yönde Yapılması Gereken Çalışmaların Soruları

1. Site ve sayfalarınızın yüklenme süreleri hızlı mı ?

2. Robots.txt dosyası oluşturuldu mu, istenmeyen linkler engelleniyor mu ?

3. Site haritanız otomatik olarak oluşturuluyor mu ve webmaster tool hesabınıza ekli mi ?

4. Site URL'leriniz arama motorları isteklerine özgü bir şekilde mi oluşturuluyor ?

5. Eklenen resimlerde title ve ve alt etiketleri kullanıyor musunuz ?

6. Toplu bir şekilde kırık link kontrolü yaparak düzenlemeler yapıyor musunuz ?

7. Tasarımızın geliştirilebilir özelliğe sahip mi ve özgün, beğenilen bir tasarıma sahip misiniz ?

SEO Uzmanlarının Tavsiye Ettiği Çalışmaların Soruları

1. Sitenize eklenen haber, blog, ürün ve makale gibi içerikler ne kadar aktif olarak diğer siteler ve sosyal medyada paylaşılıyor ?

2. Header alanınızda site içi arama özelliğiniz var mı ?

3. Ulaşılamayan sayfalarda öneri veriliyor mu (Aradığınız içeriğe ulaşılamadı, anasayfaya yönlenmek için tıklayınız gibi.) ?

4. Alan adınızın yaşı nedir, kaç yıllığına alınmıştır ?

5. Spam sitelerden alınan linkleri engelliyor musunuz ?

6. Sitenizin manuel web spam işlemi görüp görmediğini kontrol ediyor musunuz ?

7. Arama motorlarının algoritma değişikliklerini takip ediyorsunuz ?

8. İçeriklerinizi yazarken yazım yanlışlarınızı düzeltiyor musunuz ?

E-ticaret Çalımalarının Sonuçları ve E-ticaret Altyapısı

E-ticaret sitenizde gerçekten başarıya ulaşmak istiyorsanız yukarıda sorulmuş olan soruları anlamı bir şekilde cevaplayabiliyor olmanız gerekmektedir. Sorulmuş olan 38 soru arasında anlamadığınız ya da uygulamadığınız çalışma mevcut ise Neticaret e-ticaret, SEO, SEM ve SMO uzmanları tarafından yazılan E-ticaret Sitenizde Kullanıcı Trafiğinizi Arttıracak 10 Altın Kural konu başlıklı makaleyi okuyabilir ve aynı zamanda e-ticaret portalını güncel bri şekilde takip edebilirsiniz. Henüz bu özellikleri destekleyen bir e-ticaret alt yapısına sahip değilseniz Türkiye'nin e-ticaret sağlayıcısı Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. tarafından geliştirilen Neticaret e-ticaret paketlerini hemen sayfanın sağ üst kısmında bulunan ücretsiz demo talebi butonua tıklayarak test edebilirsiniz.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle