Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticaret Sitemin Kelimelerinde Düşüşler Yaşıyorum Sebebi Nedir ? E-ticaret Sitemin Kelimelerinde Düşüşler Yaşıyorum Sebebi Nedir ?

eticaret seoE-ticaret siteleri açıldıktan sonra başta arama motorları olmak üzere sosyal medya, arama motoru reklamcılığı, mail marketing, forumlar – bloglar, dijital reklamcılık ve bir çok dalda çalışma yapmaktadırlar. Amaç daha fazla kullanıcıya ulaşmak ve aynı zamanda markalaşarak daha fazla ürünün satışını gerçekleştirmektir. Yukarıda bahsettiğimiz çalışmaların arasında ise dönüşüm oranlarına bakıldığında en değerlisi arama motorlarıdır.

Arama motorlarında her anki bir kelimede daha üst sıralarda yer alabilmek için SEO çalışmaları yani arama motoru optimizasyon çalışmaları yapılmaktadır. Google, Bing, Yahoo ve Yandex başta olmak üzere arama motorlarının istekleri doğrultusunda ve onları anlayarak yapılan çalışmalar sayesinde daha üst sıralarda yer alma olasılığı yüksektir. Ancak kimi periyotlarda yapılan çalışmalar yükselmenize yarayamayabilir hatta bazı kelimelerde beklenmedik bir şekilde düşüşlerde yaşayabilmektesinizdir. Bu düşüşler aniden ya da zamanla gerçekleşebilmektedir.

Arama motorlarında yaşanan düşüşler genel olarak tek bir sebebe bağlansa da, aslında yaşanan düşüşlerin birçok sebebi bulunmaktadır. Bu makalede çalışma yaptıkları veya üzerine düştükleri kelimelerde ani düşüşler yaşayan e-ticaret site sahipleri için bu düşüşlerin sebepleri tek tek anlatılacaktır.

Algoritma Güncellemeleri

Arama motorları kullanıcılarına daha iyi hizmet verebilmek için ara ara algoritmalarını güncellemektedirler. Doğal yolların dışında yapılan çalışmaların tespit edilmesi, bu çalışmayı yapanların bir nevi cezalandırılması, ve arama yapan kullanıcıların en doğru ve en etkili bilgiye ulaşmasıdır asıl amaçları. Yapılan istatistiklere göre en çok sıra düşüşlerinin ve artışlarının yaşandığı dönemler arama motorlarının algoritma güncellemeleridir. Bu güncellemeler ile arama motorlarının nelere dikkat ettiğine bakılmalı ve yapılan bütün çalışmaların araştırılması gerekmektedir.

Rakipler Tarafından Yapılan Çalışmalar

Arama motorlarında sizin istediğiniz kelimeye çalışma yapan rakip sayısı sektörünüzün zorluğu kadar fazladır. Bu sebepten dolayı rakiplerin çalışmaları dikkatli bir şekilde takip edilmelidir. Zamanla sıralamalarda düşüşler görmenizin sebebi rakiplerinizin sizden daha fazla çalışması, arama motorlarının isteklerini daha fazla karşılamasından dolayı olabilir. Örnek vermek gerekirse yıllardır 1. Sırada olduğunuz kelime sıralamanızdan birden düşmeniz sizi geçen rakibinizin sitesine daha fazla önem göstermesi olarak gösterilebilir.

Tittle, Description, Keywords Alanlarının Değiştirilmesi

Bir siteyi arama motoru optimizasyonu açısından en çok etkileyen faktörlerdir başlık, açıklama ve kelime alanları. İngilizce olarak başlıktaki gibi bilinen ve sitenize bu şekilde eklenen alanların en doğru ve arama motorlarının istekleri doğrultusunda oluşturulması önemlidir. Uzun yıllar boyunca kullanmakta olduğunuz açıklama, kelime ve başlık alanlarının birden değişmesi, sıralamalarda yaşayacağınız düşüşlere sebep olabilmektedir.

Anti SEO Çalışmalarının Yapılması

Bir site için SEO çalışması yaparak sıralamalar zamanla yükselebileceği gibi anti SEO yapılarak da arama motorlarından engellenmeniz ve sıralamalarınızın birden düşmesi sağlanabilmektedir. Haberiniz olmadan sizin adınıza alınan binlerce link ya da sektörünüzle alakalı olmayan sitelerden sizlere sağlanacak olan çok sayıda kullanıcı sayısı gibi çalışmalar sitenizin ana kelime sıralamalarında birden düşüş yaşamasına sebep olabilmektedir. Google bu çalışmaları ortadan kaldırabilmek için sizlere webmaster tools ve manuel web spam alanları oluşturmuştur. Aynı zamanda yapılan bu çalışmaları reddetme hakkınız bulunmaktadır. Webmaster tools hesabı ve manuel web spam işlemi hakkında daha detaylı bilgi alabilmek için E-ticaret Sitenizi Manuel Web Spam Kullanarak Sandbox'tan Kaldırmak konu başlıklı makaleyi okuyabilirsiniz.

Doğal Bağlantı Sayınızın Azalması

Bir siteye gelen bağlantılar arama motorları tarafından her zaman büyük öneme sahip olmuşlardır tabi ki doğal oldukları sürece. Sitenizde yazacağınız yazılar, ürünlerinizin etkinliği ve aynı zamanda markalaşmanız ile birlikte diğer sitelerden alacağınız doğal bağlantı sayısı hızlı bir şekilde artış gösterebilmektedir. Siteniz için böyle bir dönem yaşanmış ise arama motorları sırlamalarında ani yükselişler yaşayabilmektesinizdir. Ancak belirli bir süre sonra yapmakta olduğunuz çalışmalar eskisi kadar etkili değil ise ve doğal yollarla bağlantı elde edemiyorsanız, bununla birlikte eski bağlantılarınızda kaldırılıyorsa sıralamalarda düşüşler yaşamanız olasıdır.

Anahtar Kelime Yoğunluğu

Birçok e-ticaret sitesinde görülen yanlışlardan bir tanesidir. Sitede satılmakta olan ürünler açıklamaları ve detayları ile birlikte siteye eklenmesinden sonra anahtar kelime yoğunluğu belirli bir orana gelmiş olur. Daha sonra eklenecek olan haber, blog alanları ile birlikte bu yoğunluk üzerinde değişmeler yaşanmaktadır. Blog, yeni ürünler ve haber sayfalarınıza eklemiş olduğunuz yazılar eğer ürünleriniz ile alakalı ise sıralamalarda yükseliş yaşanması muhtemeldir. Ancak sitenizle alakası olmayan haberlerin, makalelerin ve aynı zamanda farklı yazıların girilmesi, anahtar kelime yoğunluğunuzu değiştireceğinden dolayı sıralamalarda düşüşler yaşanmasına sebep olacaktır. Bu sebeple anahtar kelime yoğunluğunuza sık sık kontrol etmeniz önemlidir.

Yukarıda anlatılan 5 konu arama motorlarında düşüş yaşamanızın en önemli sebepleri arasında yer almaktadır. Bu sebepler ile birlikte tasarımınızda ya da kodlamanızda yapmış olduğunuz değişiklikler, sunucunuzda yaşamış olduğunuz problemler, daha üst sıralarda yer alarak ücret vererek birden sitenize yapacağınız ani bağlantı alımları da sitenizdeki önemli kelimelerinizde düşüş yaşanmasına sebep olabilmektedir.

E-ticaret Sitelerinde Arama Motoru Optimizasyonu Nasıl Yapılmalı ?

SEO çalışmaları yani e-ticaret sitelerinin arama motoru optimizasyonu için aslında binlerce algoritma bulunmaktadır. Bunlar arasında en önemlilerine ve sitenizin sıralamalarına en çok etkiye sahip olacak olan çalışmalara E-ticaret Sitelerinde SEO Nasıl Yapılmalı konu başlıklı makalemizi okuyarak ulaşabilirsiniz.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle