Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticaret Sitenizde Kullanıcı Trafiğinizi Arttıracak 10 Altın Kural E-ticaret Sitenizde Kullanıcı Trafiğinizi Arttıracak 10 Altın Kural
klavye e-ticaret ikon

İnternette satış yapabilmek için online satış sitenizi güvenli bir e-ticaret alt yapısı ile birlikte açmanız gerekmektedir. Online ödeme sistemlerinizin entegrasyonu sağladıktan ve ürünlerinizi ekledikten sonra satış yapmaya hazır hale gelirsiniz. Peki sonrasında neler yapmalısınız ? Veya bu soruyu şu şekilde soralım. E-ticaret sitenizi kurduktan sonra sitenize kullanıcı çekebilmek ve satışlarınızı arttırabilmek için neler yapmanız gerekmektedir ?

Bu makalede, e-ticaret sitesi kurulduktan sonra sitenize aktif bir şekilde kullanıcı çekebilmeniz ve buna paralel olarak satışlarınızı nasıl arttırabileceğiniz e-ticaret uzmanlarının görüşleri alınarak sizlere aktarımaya çalışılacaktır.

E-TİCARET SİTESİ AÇILDIKTAN SONRA NELER YAPILMALIDIR

1. Sitenize ürün eklemesi yaparken dikkat etmeniz gerekir.

İnternette online satış sitenizi kurdunuz ve şimdi sıra ürün eklemeye geçti. İlk etapta dikkat etmeniz gereken konu görsellerinizdir. Kaliteli ve boyutları ürünü tamamen anlatabilen görseller kullanmayı tercih etmeniz gerekir. Hatta ürün görselleri için bir tasarımcı ile bile çalışabilirsiniz. Şunun unutulmaması gerekir; e-ticaret sitelerinde ürünü satan en önemli etkenlerden bir tanesi ürün resimleridir. Tabi bununla birlikte ürün görseline bakarken kullanıcının sitede kalması da siteniz açısından olumlu etkilere sebep olmaktadır. Bu konuya diğer maddeler içerisinde yer alacak olan SEO çalışmalarını etkiler. Unutmadan burada bir ekleme daha yapalım. Ürün görselleriniz yanında ürünü tanıtan videolar eklemenizde çok önemlidir. Kullanıcı alacağı ürün hakkında bütün detaylı bilgilere bu çalışma sayesinde ulaşabilecektir.

2. Ürün detaylarını yazarken özgün olmanız önemlidir.

Görsellerin yanında ürün detayları özellikle arama motorlarından gelecek kullanıcıların sayısının artması ve ürün hakkında daha detaylı bilgi almak isteyen kullanıcılara hitap etmesi amacı ile önemlidir. Ürünün teknik özellikleri varsa aynı yazılabilir ancak diğer içeriklerde özgün olmak yani kopya içerik barındırmamak önemlidir. Bununla birlikte ürün özelliklerinizi yazarken, o ürünü alabilecek olan kullanıcıların internette hangi aratmaları yapabileceğini düşünerek yazmanız araam motorlarından gelecek olan kullanıcı sayısını arttırıcı etkiye sahip olacaktır. Google son güncellemesinde, e-ticaret sitelerinin içerisinde yer alan herhangi bir kelime ile de arama yapıldığında , sonuçlarında çıkarmaya başlamıştır. Bu açıklamalar bir örnekle açıklamak gerekirse: İnternette iphone 6 sattığınızı düşünelim. Özellikler kısmınız şu şekilde olabilir " İphone 6 hangi teknik özelliklere sahiptir hemen açıklıyoruz. 5,5 inc ekran boyutu,....Iphone 6'nın fiyatı ne kadar öğrenmek istiyorum diyorsanız işte cevabı: 3.000 TL" Dikkat ederseniz iki cümlede de kullanıcıların aratabileceği iki farklı soru sorulmuş ve cevapları verilmiştir. Bu açıklamayı ne kadar uzun ve dikkat çekici yazarsanız siteniz için o kadar faydalı olacaktır.

3. Ürünlerinizin yorum alanlarına dikkat edin 

Ürün yorumları sitenizin satışlarınıza iki farklı açıdan yarar sağlamaktadır. Bunlardan ilki yapılan yorumların sitenize gelen yeni kullanıcılar tarafından mertak edilmesi ve okunmasıdır. Olumlu yorum alan ürünlerinizin satışları, bu olumlu görüşlere göre paralel olarak artış gösterecektir. Aynı zamanda eklenen her yorum sitenizin güncel olmasını sağlamaktadır. Arama motorları güncel olan siteleri daha çok kez takip etmekte ve ürünlerinizin dizinlerindeki sıralamalarında daha üst sıralarda yer almasını sağlamaktadırlar. Bu sebeplerden dolayı ürünlerinizin yorum ekleme alanlarını görülebilir yapmanız ve aynı zamanda yorum eklemelerine teşvik etmeniz sitenize gelecek olan kullanıcı sayısını önemli ölçüde etkileyecektir.

​4. Arama motoru optimizasyonu, SEO nedir öğrenin.

Search Engine Optimization yani SEO (arama motoru optimizasyonu) arama motorlarından en sağlıklı ve en fazla kullanıcıyı çekebilmenizi sağlayan çalışmalardır. E-ticaret siteleri başta olmak üzere bir siteye en verimli kullanıcılar Google, Bing, Yandex, Yahoo ve benzeri arama motorlarından gelmektedirler. Çünkü ürün almak isteyen veya bilgi öğrenmek isteyen kullanıcı direk olarak konuya odaklı arama yapmakta ve sitenize ulaşmaktadır. Sitenize profesyonel bir SEO uzmanı ile çalışarak çalışma yaptırabilir ya da e-ticaret portalımızda yazılan SEO makalelerini takip ederek sizlerde çalışma yapabilirsiniz. İlginizi çekebilir: E-ticaret Sitelerinde SEO Çalışmaları Nasıl Yapılmalıdır

5. Sosyal medya optimizasyonu, SMO nedir öğrenin.

Facebook, twitter, google plus, instagram, tumblr vb. sosyal paylaşım siteleri, forumlar ve bloglar her geçen gün kulanımı hızlı bir şekilde artan siteler arasına girmeye başlamışlardır. Milyonlarca potansiyel müşteri olabilecek kullanıcı bu sitelere oldukça fazla zaman ayırmaktadırlar. Online alışveriş sitenizi ekleyerek ürünlerinizin tanıtımını yapabileceğiniz, son zamanların en etkili alanları arasında yer almaktadırlar. Bu sebeplerle sosyal medya optimizasyonu nedir öğrenmeli ve siteniz için çalışmalar yapmalısınızdır. Bu konu hakkında e-ticaret uzmanlarımız hakkında yazılmış olan Sosyal Medya Optimizasyonu konu başlıklı makaleyi inceleyebilirsiniz.

artış grafiği

6. Arama motoru reklamcılığı, SEM nedir öğrenin.

Google ve yandex arama dizinlerinde herhangi bir kelimenin araması yapıldığında ilk olarak reklamlara yer vermektedir. Bu reklamlar sitelerin Google Adwords aracını kullanarak ücretli bir şekilde sitelerini için kelime bazlı reklam çalışması yapmalarından kaynaklanmaktadır. Arama mooru reklamcılığı hem ilk sıralarda yer alınabilmesi hem de direk olarak kullanıcılara ulaşılabilmesinden dolayı satışları arttırıcı bir etkiye sahip olmaktadır. Bununla birlikte yine Google Adwords aracılığı ile alınan ve sitenize oldukça fazla kullanıcı akışı sağlayacak olan görüntülü reklam ağının kullanılması SEO çalışmalarınızı olumlu yönde etkileyecek bir özelliğe sahiptir. Bu konu hakkında SEM uzmanları veya Google Adwords hizmeti veren şirketler ile çalışabilri ya da kendinizde Google Adwords hesabınızı açarak reklamlarınızı yayınlamaya başlayabilirsiniz. E-ticaret Siteleri İçin Google Adwords Reklamı Nasıl Verilir konu başlıklı makalemizi okumanızı tavsiye ederiz.

7. Site tasarımınızın fark yaratması artınızdır.

E-ticaret sitelerine gelen müşteriler iletişim bilgileir ve bir yetkili ile muhatap olabilmenin yanı sıra site tasarımına da önem vermektedirler. Şu unutulmamalıdır ki bir siteden ürün siparişi vermeden önce kullanıcının bütün tereddütlerinin ortadan kaldırılması gerekir. Bu sebeple kullanmakta olduğunuz e-ticaret altyapısının tasarımı geliştirilebilir olmalıdır. Sizin sektörünüzü en iyi şekilde ifade edebilecek ve aynı zamanda görsel açıdan müşterilerinizi etkileyecek bir tasarıma sahip olmanız sizlere büyük artılar kazandıracaktır. Neticaret bünyesinde İstanbul Teknik Üniversitesi ARGE bölümü ile birlikte çalışmalarını sürdürmekte olan Negrafik ekibi ile sizlerde hayalinizde bulunan tasarımı sitenize uygulayabilirsiniz. Negarfik e-ticaret tasarım ekibi tarafından yapılan tasarımlara E-ticaret Tasarım sayfasından inceleyebilirsiniz. 

8. Alan adınızı seçerken özen gösterin.

Alan adınızı almış ve e-ticaret sitenizi kurmuş olabilirsiniz ancak bu işlemleri gerçekleştirmemiş olanlar için alan adı alırken nelere dikkat edilmesi gerektiğinden bahsedelim. Öncelik akılda kalıcı, kısa ve öz alan adlarını tercihe edin. Eskiden kelime bazlı alan adları seçilerek arama motorlarında daha üst sıralarda yer alınacağı mantığı bulunmaktaydı. Ancak bu mantığın önüne siteye gelen kullanıcı trafiğinin fazla olması geçti. Alan adınız ne kadar kısa ve akılda kalıcı olursa sitenize gelen kullanıcı sayısı da o kadar fazl aolacaktır. Sizlerden ürün alan ve kısa bir süre sonra ürün almak isteyen kullanıcılar tekrar ziyaret edebileceklerdir. Aynı zamanda almış olduğunuz reklamları görenler, herhangi bir ürününüze ihtiyaç duyduklarında böyle bir site girelim bakalım mantığı ile sitenize giriş yapacaklardır. Bu sebeplerden dolayı alan adının seçimi satışlarınızı doğrudan etkileyen bir etki olarak gösterilebilir.

9. Affiliate marketin hizmeti ile tanışabilirsiniz.

Affiliate marketing çalışmaları bir e-ticaret sitesi için en mantıklı bütçe ayırılabilecek reklam çalışmaları arasında yer aldığı söylenebilir. Bu konu hakkında Satış ve pazarlama ortaklığı affiliate marketing nedir ? isimli bir makale paylaşımında bulunmuştuk. Bu makaleyi inceleyerek neden affiliate marketing hizmeti ile tanışmanız gerektiğini önerdiğimizi öğrenebilirsiniz.

10. Aracı olan sitelerde yerinizi ayırtın.

Türkiye'de oldukça fazla kullanıcı trafiğine sahip olan ve ürünlerinizin tanırımını yapabileceğiniz siteler bulunmaktadır. Bu siteler almış oldukları yüksek bütçeli reklamlar ve yapmış oldukları detaylı çalışmalar sayesinde e-ticaret sitelerini kullanıcılar ile buluşturmaktadırlar. Sizlerde Cimri.com, Akakce.com, Efiyat.com, n11.com ve benzeri sitelerde yer alabilir dükkan açabilir ya da ürünlerinizi bu siteler üzerinden tanıtarak sitenize ciddi bir trafik akışı sağlayabilirsiniz.

E-ticaret sitelerinize gelen kullanıcı trafiğinizi nasıl arttırabileceğinizi 10 ayrı madde ile anlatmaya çalıştık. Sizlerde bu çalışmaları uygulayarak sitenize gelen kullanıcı trafiğinizi ve buna paralel olarak satışlarınızı hızlı bir şekilde arttırabilirsiniz. Eğer henüz aktif olarak kullanmakta olduğunuz bir e-ticaret altyapınız mevcut değil ise ya da yukarıda bulunan çalışmaları desteklemiyor ise sizlerde Türkiye'nin e-ticaret sağlayıcısı Neticaret'in e-ticaret sistemlerini ücretsiz olarak test edebilirsiniz. Neticaret e-ticaret paketlerinizi online inceleyebilmek için Demo Talebi göndermeniz yeterli olacaktır.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle