Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
Youtube videolarının E-ticarette Satışlara Etkisi Nedir Youtube videolarının E-ticarette Satışlara Etkisi Nedir

e-ticaret TürkiyeE-ticaret, Elektronik Ticaret’in kısaltmasıdır. İlk defa 1990’lı yılların sonlarına doğru ortaya çıkmıştır. İnternet kullanımının bu yıllarda hızla artması, internette pazarlama tekniklerinin kullanılabileceği düşüncesini oluşturmuştur. E-ticaret açık olarak; mal ve hizmetlerin tanıtım, reklam ve çeşitli çalışmalar ile birlikte satışlarının, internet üzerinden online olarak yapılmasıdır.

Geleneksel pazarlama yöntemlerine ek olarak teknolojik bir dijital pazarlama tekniğidir. Kullanılan bu teknik sayesinde belirli bir kitlenin dışına çıkılarak internet kullanan herkese satış yapılabilmektedir. Fiziksel mağazalarla karşılaştırıldığında sadece yaşanılan bölgeye değil tüm dünyaya satış yapabilen sanal mağazalar olarak da bilinmektedirler.

Elektronik ticarette kullanılan araçlar

E-ticarette internet, yazılım, telefon, fax, muhasebe programları, online ödeme sistemleri, sunucular gibi bir çok araç bir arada kullanılmaktadır. Ürün satmak ve ürün satın almak isteyen işletme ve bireyler bu araçlar sayesinde bir araya gelmektedir. Herhangi bir fiziksel temas olmadan internet üzerinden satış gerçekleşmektedir.

KOBİ’lerin tercihi e-ticaret

E-ticaret sistemleri en çok KOBİ’ler tarafından tercih edilmektedir. İşini internete taşımak ve iki taraflı ürün ve hizmet satışı gerçekleştirmek isteyen küçük işletmeler, e-ticaret sitesi açarak cirolarının artışını sağlayabilmektedirler. Fiziksel mağazalara göre oldukça düşük bütçeler ile açılabilmesi ve aynı zamanda daha fazla kitleye, daha kısa sürede ulaşabilme imkanı KOBİ’lerin bu sektörü seçme tercihleri arasındadır.

Elektronik ticaret nasıl gerçekleşmektedir

Ürün ve hizmet satmak isteyen işletme, ürünlerini ya da hizmetlerini pazarlayabileceği bir e-ticaret sitesi açar. Bu site açılırken elektronik ticaret paketleri kullanılmaktadır. Kullanılan paketler online ticaret yapılabilmesi için gerekli olan bütün araçları sağlamaktadır. Ürün ve hizmetler bu siteye özellikleri ile birlikte eklenir. Alınan reklam ve yapılan çalışmalar aracılığı ile siteye kullanıcıların girmesi sağlanır ve tanıtımlar yapılır.

Site üzerinden satış, sipariş ve ödemeler

E-ticaret sitelerine giriş yapan kullanıcılar aradıkları ürünleri bulduklarında ve bu ürün kendilerine cazip geldiğinde satın al butonuna tıklarlar. İşletmenin sunmuş olduğu online ödeme sistemlerinden herhangi bir tanesini seçerler ve ödemelerini tamamlarlar. Ödeme yapıldığı anda, alınan ürün ve ödeme bilgileri işletmenin sahip olduğu e-ticaret yönetici paneline gelir. Bu bilgiler ışığında alınan ürün ilgili adrese gönderilir.

E-ticaret kavramı ve istatistikler

E-ticaret kavramı kısaca internet aracılığı ile sahip olunan ürün ve hizmetlerin satışlarının sağlanmasıdır. Bankalararası Kart Merkezi’nin açıklamış olduğu istatistikler ışığında, e-ticaret sektöründe 2012 ve 2013 yılının Ocak, Şubat ve Mart aylarında yapılan işlem adetlerini ve cirolarını aşağıdaki tablodan görebilirsiniz.

eticaret istatistikleri

E-ticaret kavramı nedir sorusuna daha detaylı bir cevap arıyorsanız ve sizlerde bu sektöre yer almadan önce bilgi sahibi olmak istiyorsanız e-ticaret portalı sayfamızı takip edebilirsiniz.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle