TNTV ve Haber Aktüel ‘e Djital Pazarlamasız E-Ticaret ‘in Sonuçlarını anlattık. NTV ve Haber Aktüel ‘e Djital Pazarlamasız E-Ticaret ‘in Sonuçlarını anlattık.



E-Çözüm firmasının Sosyal Medya Müdürü Serkan Hacıömeroğlu, e-ticarete atılan firmaların ayakta kalabilmek için sosyal medyayı kullanmaları gerektiğini söyledi ve ekledi: “Dijital pazarlamadan uzak kalan firmaların ciro kaybı yüzde iki yılda 50’yi bulabilir.”

Sosyal medya milyarlarca insan için yeni bir yaşam alanı haline dönmüş durumda. Türkiye’de aktif Facebook üyesi 35 milyonu, Twitter üyesi ise 5 milyonu geçmiş durumda. Veri ve bilgi paylaşımının en çok yapıldığı alan olan sosyal medya, doğal olarak firmaların müşteri bulmak ve onları ellerinde tutmak için kullanmaları gereken en önemli araç haline geldi. Sosyal medyayı en başarılı biçimde kullanan E-Ticaret ve Online Ödeme Sistemleri yazılım firması Sosyal Medya Müdürü Serkan Hacıömeroğlu, Türkiye’de e-ticaret, yeni nesil ödeme sistemleri ve sosyal medya ilişkisini anlattı. Hacıömeroğlu, sosyal medyanın geleneksel pazarlama yöntemlerini tamamen değiştirdiğine dikkat çekerken, çok hızlı gelişen e-ticaret sektörün beş yıl içinde tamamen mobil ve sosyal ticarete dönüşeceğini vurguladı. Firmalar, çok geç kalmadan e-ticarete girmez, e-ticareti öğrenmez ise gelişen sektörde eriye bilirler dedi.

Firmanız hakkında sizden kısa bir bilgi alabilir miyiz?

E-Çözüm firması 2001 yılında kuruldu. Türkiye’deki ilk hazır sanal mağaza paketleri ve ilk online tahsilat sistemi yazılım paketleri hizmetlerini sunan firma özelliğini taşıyor. E-ticaret alanında 12 yıldan bu yana faaliyette olduğumuz gibi Türkiye’nin ilk E-ticaret Altyapı Sağlayıcıları Derneği’nin (EDER)kurucu üyelerinden ve genel başkanlığı görevinde yer alıyor. Neticaret ürünü ile girişimcilere ve işini internete taşımak isteyen şirketlere, hazır sanal mağaza paketleri sunuyor. Netahsilat ürünü ile şirket, kobi ve stklara online tahsilat sistemi hizmeti sunuyor.

Bu iki ürünümüz ile firmalar isterlerse e-ticaret sitesi açabiliyorlar isterlerse müşteri veya bayilerinden online tahsilat ile ödeme toplayabiliyorlar. Normalde 40 bin TL yazılım maliyetleri olan bu hizmetleri biz hazır paketlerimiz ile 1-3 Bin TL arasında sunuyoruz.

Sanal mağaza ve barındırdıkları iş uygulamalarına biraz değinirsek, şirketler bu sistemi nasıl kullanıyor?

Sanal mağazaların çeşitleri mevcut. Şirketlerin kendi ürünlerini sattıkları sanal mağazalar bunlardan bir tanesi. Bu içerikte şirketler kendi stoklarında bulunan ürünlerini sayfalarında sunarak, fiyatını koyarak pazarlıyor. Bir de, ‘private’ dediğimiz, kişiye özgü mağazalar. Bu mağazalarda yüzde 80-90’a varan indirimler uyguluyor. Genelde tanınmış markaların sezon sonu veya ihracat fazlası ürünlerini çok yüksek indirim oranlarıyla sitelerinde satıyorlar. En son olarak, hizmet sunan mağazaların sanal mağazalarından bahsedebiliriz. Burada farklı sektörlere ait birçok şirket hizmet satabilir. Kısaca hem tüketim ürünleri, hem hizmet, hem de her ikisini birden içeren sanal mağazalar mevcut.

“EN BÜYÜK SORUN GÜVENLİK ENDİŞESİ”



Nasıl bir kurulum söz konusu?

Sanal mağaza paketimiz hazır. Satın alan müşterilerimiz, tercih ettiği paketi aktif hale getirdikten sonra hemen sanal mağazasını kullanmaya başlıyor. Söz konusu tasarım olduğunda, müşterinin kendi tercihine göre sanal mağazasını tasarlamak yaklaşık 10-15 günlük bir bekleme süresi gerektiriyor.

Pe ki hazır E-Ticaret Paketi Satan Firmaları nasıl değerlendiriyorsunuz?

Paket hizmet sunan birden fazla şirket var. Ancak sunulan her Bilişim Teknolojisi (IT) altyapısı güvenilir mi? Bu şirketlerin sorması gereken çok önemli bir soru. Neticaret olarak dört önemli soruya cevap veriyoruz: Birincisi teknik altyapıyı sağlıyoruz. İkincisi sunucuların güven altında olduğunu garanti ediyoruz. Üçüncüsü ise SSL sertifikası sunuyoruz. En son olarak teknik ve eğitim desteği veriyoruz.

Bir diğer dikkat edilmesi gereken konu, sanal mağazaların özelliklerinin birbirinden farklı olması. Bugün ücretsiz sanal mağaza paketi sunan firmalar var. Bu paketlerin öncelikle güvenlik sorunu yaşadığını biliyoruz. Ayrıca ürün ekleme sınırları var ve trafik kısıtlaması getiriyorlar. Bunlara ek olarak sunucu sınırı var. Yani bir sanal mağaza var, bir de ‘sanal mağaza’ var. Tüm faktörlere çok dikkat ederek bu ikilemi birbirinden ayrı tutmak gerekiyor. 2001’de kurulduğunuzdan bu yana e-ticaretin Türkiye’de 10 yılda nasıl bir değişim gösterdiğine tanık oldunuz?

Türkiye’de e-ticaret oranı yüzde 50 ile 60 arasında artış gösteriyor. Bir örnek vermek gerekirse, açılan ilk e-ticaret sitelerinden bir tanesi hepsiburada.com’du. Bu site ilk kurulduğun da adı infoshop.com.tr idi. Bu site açıldıktan sonraki ilk ay hiç sipariş almamış. Bir aydan sonra aldığı ilk sipariş de bilgisayar faresi olmuş. O günden bugüne geldiğimiz nokta 25 milyar TL gibi bir rakamı temsil ediyor. Önümüzdeki üç yıl içinde de bu rakamın 100 milyar TL’yi bulmasını bekliyoruz. Bugün Neticaret Türkiye’de gelinen noktada en büyük e-ticaret altyapı hizmet sağlayıcılarından bir tanesi.

E-Ticaret Güvenliği ile ilgili görüşleriniz nelerdir?

2000-2010 arasında e-ticaret alanındaki gelişim, Avrupa’ya kıyasla Türkiye’de daha sancılı geçti. Ancak 2010’dan sonra Türkiye’deki büyüme Avrupa’daki büyüme hızının iki katına ulaştı. Bunun sebebi de geçmişte yaşanan güven sıkıntısının büyük oranda aşılmış olması. Bu güvenlik sıkıntısı kastımız; birincisi kredi kartı bilgilerinin başkalarının eline geçme endişesi. Bir diğeri sipariş verilen ürünün doğruluğu idi. Bir diğer sıkıntı da kargo sürecindeki uzunluktu. Ancak kargolamada artık, dünyadaki en kısa kargo sürelerinden bir tanesine Türkiye’nin sahip olduğunu belirtmek gerekir. ABD’de bir kargonun ortalama teslim süresi yedi iş günüdür. Türkiye’de ise bu süre belli bölgelerde bir güne, hatta 3 saate kadar düşmüş durumda. Ayrıca, tüketiciler artık SSL sertifikasına sahip olan sitelere güvenebileceklerini biliyorlar.

Tüketicileri e-ticarete alıştıran diğer faktörler de söz konusu. Örneğin, 3D uygulaması . 3D ödeme sistemi, tüketicinin kredi kartı bilgisini girmesiyle birlikte doğrudan bankanın sunucusuna bağlı olarak bu işlemi yüzde 100 güvenli gerçekleştirmesidir. Kargo sürelerinin kısalması ve e-ticaret firmalarının basında yer alarak, reklam vererek iyiden iyiye güven tazelemeleri, tüketiciyle aralarındaki duvarı yıktı.

Çalıştığınız firma sayısı 2000’nin üzerinde. Pe ki sizin altyapınızı kullanan bir müşterinizin başarı örneğini paylaşır mısınız?

morfare.com adlı müşterimizi örnek verebilirim. Küçük bir ofiste iş hayatına adım atan bir firma. Bize geldiklerinde henüz piyasada çok yenilerdi ve Sony markasının elektronik ürünlerini pazarlamaya odaklanmışlardı. Henüz kendilerine ait stokları bile bulunmazken, bizim altyapımızı kullanmaya başladıktan sonra sektörde tanınan bir firma haline geldiler. Kendi ürünlerini satmaya başlamanın yanı sıra, ürünlerini başka sitelerdeki ürünlerle entegre ederek pazarlamaya başladılar. Kısaca A veya B sitesi Sony ürünleri satmak istiyorsa, morfare.com’da yer alan ürünleri çekip alıyor. 10 metrekarelik ofisle piyasaya giren bir şirket, bugün üç bürodan yönetiliyor ve vizyonunu ortaya koyarak sektörde ilerliyor. Bu, sektöre girecek yeni firmaların ne kadar başarılı olabileceğini gösterebilecek tek bir örnek.

Dijital pazarlama şirketlerin kendisi için de çok önemli. Sizce bugün Türkiye’de bu alanda nasıl bir tablo var? Şirketler internet ortamını kendilerini gösterebilmek adına iyi kullanabiliyor mu?

İnternet reklamcılığı, hedef kitle ve hedef bölge iyi seçilirse çok iyi bir alternatif. Geleneksel reklama göre çok daha ucuz ve kolay bir alternatif ayrıca. Ancak girişimcilerin bu alanı çok iyi bilmemeleri gibi bir sıkıntı var. Ayrıca bir adaptasyon sorunu yaşanıyor. Yani Google AdWords’e ya girmeleri gerekir, ya da hiç girmemeleri gerekir. Bence yapılabilecek en iyi hamle, kendi ürünlerine ilgi duyan kitlenin takip edeceği sitelere reklam vermeleri olacaktır. Örneğin çocuk giysileri satan bir firmanın kendi alanında uzak bir siteye veya Google AdWords’e reklam vermesinden çok, çocuklar ve annelerle ilgili sitelere reklam vermesi daha doğru olur. Okul üniformaları satan bir sitenin gençlere ve öğrencilere yönelik platformlarda reklam vermesi, hedef kitleye çok daha hızlı ve kolay ulaşmalarını sağlayacaktır.

Bu aşamada maalesef ya girişimcilerin, ya da ihtiyaç duyan tüketicilerin fazla bilgisi olmadığını görebiliyoruz. Ya da, verilen dijital reklamın ne kadar tıklandığı gibi bazı konularda kuşkular olabiliyor. Ayrıca, reklam verecek olan girişimciler hedef kitleyi nasıl bulacaklarını bilmiyor. Biz bu konuda elimizden geldiğince yönlendirme yapıyoruz ancak bu alanda danışmanlık hizmeti veren şirketlerin sayılarının artması gerekiyor. Bu da oldukça önemli bir iş sektörü. Firmalara özel internet reklamcılığı danışmanlığı yapılması gerekiyor. Böylece firmaların yöneticileri doğru kanallar aracılığıyla doğru hedef kitleye reklam verebilir.

Detaylar ve devamı için:
http://www.ntvmsnbc.com/id/25400242/
http://www.aktuelinternet.com/dijital-pazarlamasiz-e-ticaret-ciro-da-buyuk-zarar-dogurur-roportaj,5.html

facebook paylas