Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
E-ticaret Dönüşüm Oranı (Conversion Rate) Nedir ? E-ticaret Dönüşüm Oranı (Conversion Rate) Nedir ?
dönüşüm oranı

Conversion Rate, Türkçe anlamı ile dönüşüm oranı Google Adwords reklamları kullanılarak alınmış olan reklam tıklaması başına elde edilen ortalama dönüşüm sayısının yüzde olarak ifadesi olarak tanımlanabilir.

E-ticaret'de dönüşüm oranlarını hesaplayabilmek için dönüşüm sayıları ilişkilendirilmiş dönüşüm reklamlarına tıklama sayısına bölünerek bulunur. Örnek olarak Google Adwords aracılığı ile bir reklam kampanyası düzenlediğinizi düşünelim. Bu reklam kampanyanız sonucu sitenize bir ayda toplamda 2000 kullanıcı giriş yapmış olsun. Yani 2000 kullanıcı reklamlarınıza tıklamış varsayalım. Tıklanan bu reklamlardan 100 dönüşüm elde ettiğinizi düşünelim. Bu durumda sönüşüm oranınız (100/2000)*%100= %5 olarak hesaplanır.

E-ticaret'de dönüşüm sayılarının ve dönüşüm oranlarının en çok kullanıldığı alanlar siteye yapılan üyelikler ve satın alınan ürünlerdir. Google Adwords aracılığı ile alınan reklamlar sonucu sitenize kayıt olan ya da sitenizden alınan ürün sayısını görebilir ve (dönüşüm oranı/reklama tıklama sayısı)*%100 hesabı ile dönüşüm oranlarınızı hesaplayabilirsiniz.

E-ticaret'de Hedef Dönüşüm Oranlarının Fazla Olmasıdır

Almış olduğunuz reklamların dönüşüm oranları e-ticaret siteniz üzerinden yapacağınız satışlar ya da üyelikler için en önemli reklam kavramı olarak tanımlanabilir. Çünkü bu oran sayesinde reklamlarınızın ne kadar etkili olduğunu takip edebilirsiniz. Örnek olarak 1000 tıklama sonucu sitenize sadece 1 üye oluyorsa dönüşüm oranınız oldukça düşüktür ve ayarlanmış olan reklamlar veya e-ticaret siteniz üzerinde mutlaka değişiklikler yapmanız gerekir.

conversation rate

Dönüşüm Oranlarının Düşük Olma Sebepleri

Çok fazla trafik almanıza rağmen dönüşüm oranlarınız düşük olabilir. Bu durumun bir çok sebebi bulunmaktadır ancak en yaygın olan sebeplerini paylaşmak gerekirse;

a. Sitenizin Tasarımı ve İşlevselliği: Dönüşüm oranlarını en çok etkileyten faktörlerin başında site tasarımınız ve işlevselliği yer almaktadır. Sitenize reklamlarınız aracılığı ile gelen potansiyel müşterileriniz ürün satın almadan ya da sitenize üye olmadan çıkış yapmaları dönüşüm oranlarınızı düşürmektedir. Bu çıkışların başlıca sebepleri ise sitenizin müşterinize güven vermemesi, üyelik ya da satın alma işlemlerinin zor olması, ürünleriniz ile ilgili etrkili görsellerin yer almaması, açıklamların ikna edici olmamasıdır. Nasıl bir site tasarımına sahip olmanız gerektiği hakkında bilgi almak istiyorsanız eğer E-ticaret Tasarımı Nasıl Olmalıdır ? konu başlıklı makaleyi okuyabilirsiniz. Bu makale sayesinde sitenizi profesyonel bir tasarıma dönüştürğünüz taktirde dönüşüm oranlarınızın nasıl değiştiğini anlık olarak gözlemleyebilirsiniz.

b. Anahtar Kelimeler ve Reklam Metinleri: Dönüşüm alabilmek için bir reklam kapmanyası oluşturmanız gerekir. Bu reklam kampanyalarında anahtar kelimeler ve reklam metinleri ürün almaya odaklı ya da ürününüz ile ilgili olmayabilir. Genel bir kavram kullanıyorsanız eğer, kullanıcılar sitenizde olmayan bir ürün için ziyaret sağlayabilmektedirler. Çok basitleştirilmiş bir örnek vermek gerekirse: Kendinizi müşterinizin yerine koyun. Yeni bir telefon alacaksınız ve markası Iphone 5s olsun. Kullanıcı bu telefonu almak için iphone 5s telefon satın al ve benzeri aramalar yapar. Sizin bu telefon markası için reklamınız ise iphone 5s fiyatı, iphone 5s indirimli fiyatlarla bizde ve benzeri olmalıdır. Tabi Iphone 5s satıyorsanız. Iphone 5s satmamanıza rağmen iphone telefon al, iphone telefonları, cep telefonu satın al tarzı reklamlar alıyorsanız eğer kullanıcılar sitenizde olmayan bir ürün için sanal mağazanıza giriş yapacklardır. Bu durumda ürün satın alınmadan (sitenizde olmadığı için) dönüşüm oranları düşük olacaktır.

c. Görüntülü Reklam Kampanyalarının Optimizesi: Görüntülü reklam kapmyanlarınız da aynı şekilde anahtar kelimeleriniz ve reklam metinleriniz gibidir. Örnek olarak 5 adet banner reklam hazırladığınızı ve bu reklamların en uygun cep telefonları üzerine hazırlandığını düşünelim. Bu durumda cep telefonu satın almak isteyen herkes banner reklamlarınıza tıklayarak sitenize giriş yapacaklardır. Bu sebeple hazırlamış olduğunuz bannerlar genel değil, satmak istediğiniz ürün ve ürünler üzerine olmalıdır. Bununla brilikte banner ve diğer görüntülü reklamların seçileceği siteleri sektör odaklı seçmenizde büyük fayda vardır. her ne kadar Google sektörünüz ile alakalı sitelerde reklamlarınızı göstermeye odaklı bir algoritma geliştirmiş olsa da sektörünüz ile ilgili olmayan siteler üzerinden de tıklamalar alabilirsiniz. Bu sitelerin optimize edilmesi oldukça önemlidir.

Neticaret e-ticaret yazılım altyapısı ile birlikte Google Adwords hesabınızı bağlayabilir ve dönüşüm sayılarınızı ve dönüşüm oranlarınızı sorunsuzca takip edebilirsiniz. Edinme başına reklamlar ile kullanılan dönüşüm oranları ile birlikte verilen kodu kendi sanal mağazanıza paneliniz üzerinden ekleyebilir ve kesintisiz bir şekilde çalışmasını sağlayabilirsiniz.

E-ticaret'de Dönüşüm Oranları Neden Önemlidir ?

Almış olduğunuz reklamların dönüşümlerinin ne olduğunu bilmek ve reklamlarınızı dönüşüm oranlarına göre yönlendirmek yapılması gereken en önemli çalışmalar arasında yer alır. 100 Tl ödeme yaparak sitenize gelen 1000 kullanıcı arasından 5 dönüşüm alıyorken, yapacağınız çalışmalar ile birlikte bu sayısı 10'a 20'ye ve hatta daha fazlasına çıkarmanız getirilerinizin artmasına sebebiyet verecektir. Google Adwords'den daha etkili bir kazanç sağlamak istiyorsanız eğer dönüşüm oranlarına göre çalışmalarınızı şekillendirmeli ve sonuçlarınız haftalık ya da aylık takip ederek en etkili çalışmaların neler olduğunu öğrenmelisiniz.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle