E-ticaret Siteleri İçin Dikkat Edilmesi Gereken SEO Noktaları E-ticaret Siteleri İçin Dikkat Edilmesi Gereken SEO Noktaları
seo foto

E-ticaret sitelerine birden fazla mecradan trafik sağlanabilmektedir. Google adwords reklamları, diğer arama motoru reklamları, sosyal paylaşım siteleri, arama motoru optimizasyonu, mail marketing gibi bir çok sektörden sanal mağazalara kullanıcı çekilebilmektedir. Bütün bu yöntemler arasında ise en önemli olan ve en çok dikkat çekeni arama motorlarından gelen kullanıcılardır. Ücretsiz olmasının yanı sıra, siteye arama motorlarından gelen kullanıcıların ürün satın alma yüzdesi diğerlerine göre daha fazladır.

Hemen çıkma oranları oldukça farklılık gösteriyor

Yapılan araştırmalara göre e-ticaret sitelerine gelen kullanıcılarda hemen çıkma oranı en az arama motorundan sağlanan trafiklerde görülmektedir. Reklamlardan, bağlantılı sitelerden, sosyal medyadan gelen trafiklerde hemen çıkma oranları %50’lerde seyrederken arama motorlarından gelen kullanıcıların hemen çıkma oranları %10 ile %20 arasındadır. Hemen çıkma oranı siteye giriş yapan bir kullanıcının hiçbir hareketlilik göstermeden siteden çıkış yapma oranıdır.

Arama motorları e-ticaret siteleri için bulunmaz bir cevher

Yukarı anlatılanlardan çıkarılabilecek tek bir sonuç vardır. E-ticaret sitelerinin atar damarları arama motorlarıdır. Arama motorlarında yapılan çalışmalara ise seo çalışması yani arama motoru optimizasyonu çalışması denilmektedir. Ancak bir çok e-ticaret sitesi SEO çalışmalarına gerekli önemi vermemektedir. Bir elektronik ticaret sitesinde yapılması gereken çalışmalar nelerdir ?

Seo uzmanları ile çalışabilirsiniz

Genel olarak arama motoru optimizasyonu bu konu hakkında uzun yıllarını harcamış olan ve profesyonel çalışmalar yapabilecek seo uzmanları tarafından yapılmaktadır. Onların bir internet kullanıcısından tek farkı arama motorlarının güncellemelerini takip etmeleri, arama motorlarının istedikleri ideal siteleri takip etmeleri, kısacası arama motorları ile yatıp kalkmalarıdır. Onlar için SEO yaşanılan farklı bir dünyadır.

Seo uzmanları ile çalışmak yerine kendinizde e-ticaret sitenize arama motoru optimizasyon çalışmaları yapabilirsiniz. Her ne kadar SEO uzmanlarının yaptığı çalışmalar kadar etkili olmasa da istenilenleri yaptığınız taktirde sitenize gelecek olan kullanıcıların sayısında gözle görülür bir artış yaşayabilirsiniz.

Site başlığı, açıklaması, keywords

İlk dikkat edilmesi gereken püf nokta sitenizin başlığı, açıklaması ve önemli olan keywordslerin siteye girilmesidir. Sitenizin genel olarak anlatmaya çalıştığı şey ne ise site başlığı, açıklaması ve kelimeler kısmı site ile alakalı olmaldırı. Örnek 7duvel.com adında bir siteniz olsun. Ve bu site üzerinden cep telefonu sattığını düşünün. Eğer site başlığınız “7 Düvel Bu Siteye Gelecek” tarzında olursa, sitenizin genel konusundan uzak kalır. Ancak “7 Düvel’e Yetecek Cep Telefonu Satış Mağazası” adlı bir başlık sitenize en uygun başlık olacaktır. Aynı şekilde açıklama ve kelime alanlarında da cep telefonu kelimesinin geçmesi gerekmektedir.

E-ticaret Sistemlerinde Sıkça Yapılan 6 SEO Hatası konu başlıklı makalemizi okuyarak yapılması ve yapılmaması gereken SEO çalışmaları hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle