Sanal Mağazalarınızda Alınan ürünlerin İade Oranlarını Düşürme Sanal Mağazalarınızda Alınan ürünlerin İade Oranlarını Düşürme
iade

Bir çok girişimci tüketicilerin ürün iadelerinin fazla olmasından dolayı e-ticaret sitesi açmakta tereddüt etmektedirler. İade ürünleri fazla oldukça firmalar bundan zarar edebilmekte ve aynı ürünü bir kez daha kullanamamaktadırlar. Daha önce bahsetmiş olduğumuz cayma hakkı sayesinde müşteriler koşulsuz bir şekilde ürün iadesi yapabilmektedirler.

Cayma hakkının kullanım sebepleri

Tüketiciler için oldukça faydalı olan cayma hakkı bazen kullanımı dışına çıkabilmektedir. E-ticaret sektörüne güveni oldukça arttırmıştır ancak aynı zamanda bir çok kişi tarafından da yersiz bir şekilde kullanılabilmektedir. Bunun sen büyük sebepleri arasında ise ürün alan tüketicinin, aldığı ürünün istediği özelliklere sahip olmadığını görmesidir.

İade oranları nasıl düşürülebilir

İade edilen bir ürün firma tarafından bir daha kullanılamamaktadır. Genellikle bu ürün ikinci bir piyasaya düşmekte ve bunda zarar edilmektedir. Aynı zamanda cayma hakkının gerekliliklerinden dolayı ürünün kargo ücretleri tamamen firmaya ait olmaktadır. İşte bu sorunların yaşanmaması için nasıl önlemlerin alınması gerektiği ve iade oranlarının nasıl düşürüleceğini dair birkaç önemli bilgi paylaşmak istiyoruz.

Ürünlerinizin açıklamalarına dikkat edin

Müşterilerinize satacağınız ürünlerin açıklaması ürünü gerçekten tam anlamı ile anlatan ve kesinlikle akıllarda soru işareti bırakmayan tarzda olmalıdır. Yani müşteri alacağı ürünün ne olduğunu tam anlamı ile almadan önce bilmeli ve ona göre siparişini vermelidir. Aksi taktirde iade etme olasılığı yükselmektedir.

Müşteri yorumlarının doğruluğu

Sitenize eklediğiniz ürünler için kesinlikle yorum yapmayın. Bunu ürünü satın alan müşterilerin yapmasına bırakın. Genel olarak e-ticaret site sahipleri satacakları ürünler hakkında olumlu yorumlar yazmaktadırlar. Ancak tüketiciler bu olumlu yorumların bir tanesine daha ulaşamadıkları taktirde ürün iadesi yapabilmektedirler. Bu sebeple kötü yorumlar dahi yazılsa müşteriler tarafından onaylamaya çalışın.

Müşteri desteği

Tüketicilerin en çok dikkat ettiği konular arasında onlara verdiğiniz destek gelmektedir. Kesinlikle müşterilerinize sınırsız destek verin. Onlara karşı kurumsallığınızı ve aynı zamanda samimiyetinizi göstermeye çalışın. Müşterilerinize vereceğini ve onları memnun edeceğiniz hizmetlerini iade oranları oldukça büyük bir oranda şekilde azaltacaktır.

Kargo bilgileri ve takibi

Kullandığınız e-ticaret sisteminde mutlaka kargo takip özelliğinin olması gerekir. Eğer bu özellik yoksa da müşterinizi kargonun nerede olduğuna dair bilgilendirmeniz onları memnun edecektir. Teslimatta verilen hizmet müşterilerinizin yine doğru orantılı bir şekilde ürünü iade etme hakkını kullanmasının önüne geçen önemli konulardan bir tanesidir.

Neticaret e eticaret sistemleri ile bir adım öne geçebilirsiniz

E-ticarette iade oranlarını belirli bir seviyenin altına düşürdüğünüz taktirde kar marjınız buna paralel olarak artacaktır. Yukarıda anlattığımız 4 ana başlıklı konuyu eksiksiz bir şekilde uyguladığınız taktirde sizlerde iade oranlarınızın azalmasına sebebiyet verebilirsiniz. Neticaret e ticaret yazılımları nda online müşteri desteği ve online kargo takibi yapabilmeniz için yönetici paneliniz özel bir şekilde dizayn edilmiştir. E ticaret sistemleri sayesinde sizde müşteri odaklı çalışabilir ve iade oranlarını kolay bir şekilde düşürebilirsiniz. Bu özellikleri kendiniz test etmek isterseniz hemen alttaki butondan demo talebinde bulunabilirsiniz.

demo

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle