E mail Marketing Nedir ? - Eticaret Sitelerinden Toplu Mail Gönderimi E mail Marketing Nedir ? - Eticaret Sitelerinden Toplu Mail Gönderimi

İnsanların interneti kullanmaya başladıkları zamanlarda ilk sahip oldukları şeylerden bir tanesi mail hesaplarıdır. Teknolojiinin ilerlemesi ile açılan mail sitelerinin bir çoğundan da e-mail hesapları açılmıştır. Şu anda internet kullanıpta mail adresi olmayan neredeyse yoktur. Şu anda Türkiye'de kullanılan e-mail adresi sayısı 100 milyonun üzerindedir. Özellikle gmail, hotmail, yahoo, yandex, mynet en çok kullanılan mail adresi sağlayıcılarıdır.

Bu kadar mail adresi kullanımı varken bunu pazarlığa dökmek ve bu sayede sadece bir kaç saniyede yüz binlere ulaşmak elbetteki büyük şirketlerin aklına gelmiştir. Bu fikir internetten ürün pazarlayan veya sitesinin reklamını yapmak isteyen firmaların, işletmelerin oldukça fazla önem verdiği yöntemler arasına girmeyi başarmıştır. 

E-Mail Marketing Nedir?

E-mail marketing şirket, firma, işletme ya da bireysel girişimcilerin satacakları ürünü ya da sahip oldukları mağazanın tanıtımını yapabilmek için ilgili şirketler aracılıı ile yüzbinlere aynı anda mail atmasıdır. Ürün ve hizmetlerin daha hızlı bir şekilde pazarlanabilmesi için ortaya çıkan bir yöntemdir. Mail içeriğinde ürün fiyatı, ürün tanıtımı ya da hizmet reklamı olabilir. Online alışveriş sitelerine oldukça olumlu bir katkısı bulunmaktadır.

E-mail marketing oldukça etkili bir yöntemdir. Hazırlanan mailin içeriğine göre dönüşler oldukça fazla olmaktadır. Şu anda bir çok e-pazarlama aracı bulunmaktadır. Bunların arasında en önemli sonuçları veren işlemlerden bir tanesi ise toplu mesaj gönderimi adı da verilen email marketindir. Genel olarak reklam alnıbilecek ya da tanıtım yapılabilecek alanlar bellidir. Bunların başında arama motorlarından alınan reklamlar gelmektedir. Ardından sektöre benzer haber ya da blog sitelerinden alınan banner reklamlar gelir. Son zamanlarda sosyal medya reklamcılığı da ortaya çıkmıştır. Ancak mail marketingin ayrı bir yeri vardır. Çünkü atılan mailler kişiye özgü açılmış olan sayfalara gider. Ve mail adresi ne zaman açılırsa o zaman gelen maili okuma şansı olacaktır.

Reklamın yapılacağı ürün belirli saatlerde potansiyel müşterilere gönderilir. Bu gönderim içeriği tanıtım, reklam ya da satış amaçlı olabilir. Potansiyel tüketiciler mail adreslerine gelen bu bilgilendirme mailine bakarlar. Eğer doğru bir yol izlenerek mailler atılmış ise dönüşler oldukça olumlu olacaktır. 

E-posta pazarlama bir diğer adı ile mail marketing son yıllarda oldukça fazla kullanılmaya başlanan ve geleceğin en büyük reklam sektörlerinden bir tanesi olmaya aday bir yöntemdir. Şu anda bu yöntemi bir çok büyük şirket kullanmaktadır. Özellikle e-ticaret siteleri, satacakları ürünün pazarlamasını yapabilmek için bu yöntemi tercih etmektedirler ve etmelidirler.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle

Yorumlar - 1

Serhat Yeşil - 07.08.2013 - 09.34

Mail marketing ile toplu mail gönderimi benim en çok tercih ettiğim yöntemlerden bir tanesi. Ancak dikkat edilmesi gereken bir konu var. Mutlaka sektörünüze uygun olan mail adreslerini seçmelisiniz.