E ticarette Adwords Reklamlarını Düzenlerken Yapılan Hatalar E ticarette Adwords Reklamlarını Düzenlerken Yapılan Hatalar

Oldukça kapsamlı olan e-ticaret piyasasında satışları arttırabilmek için yapılan çalışmalardan bir taneside Adwords reklamlarıdır. Yanlış ya da bilmeden alınan reklamlar büteçenizi yormanın yanında alakasız ve gereksiz olan konularda da sitenize girişlerin sağlanmasını sağlayarak Adwords puanınızın düşmesine de sebep olabilir.

YAPILAN STRATEJİK HATALAR

Şu anda en bilindik ve en çok kullanılmakta olan arama motoru reklamcılığında bir numara olan alan Google Adwords reklamlarıdır. Google her türlü ayrıcalığı size tanımaktadır. Ancak önemli olan sağlanan bu ayrıcalığın doğru strajiler uygulanarak avantaja dönüştürülmesidir. 

Google Adwors'e reklam verenlerin yaşamış olduğu sıkıntıların başında reklam başına dönüşlerin oldukça az olmasıdır. Diğer yaşanan problemler ise oldukça fazla bütçe gitmesi ve giden bu bütçenin yapılan satışlar ile karşılanamamasıdır. Ayrıca oldukça fazla tıklama alabiliyor ancak başarılı yüksek bir ciroya da sahip olamıyorsanız yanlış adımları izliyorsunuz demektir. 

GOOGLE ADWORDS NASIL KULLANILMALI

Anahtar Kelime Sayısı: Anahtar kelime sayısınızı çok fazla yapmayın. Sektörünüzle ilgili bulduğunuz ve sizi direk olarak satışa yönlendirecek olan 20 kelimeyi seçmeniz yeterlidir. Diğer kelimelerde ise zaten pararel olarak reklam verdiğiniz için çıkacaksınızdır üst sıralarda.

Genel Anahtar Kelimeler: Genel olarak hazırlanmış olan anahtar kelimeler fazla maliyetlere sebebiyet verir. Ayrıca satmak istediğiniz ürünü tam olarak müşterilerinize aktaramazsınız. Örneğin araba aksesuarlı satan bir firmasınız. Ve Adwors çıkıyorsunuz. Araba kelimesinde çıkılan reklamlar oldukça yanlış olacaktır. Sizin çıkmanız gereken kelimelere örnek araba parlatıcı, koltuk temizleyici ve benzeridir.

Kelime Konumları: Adwors reklam vermek istediğiniz bölgede size yardımcı olmaktadır. Örneğin eğer yurt dışına ürün satışı yapmıyorsanız ancak Türkiye'nin her noktasına ürün teslimatı yapabiliyorsanız sadece bölge olarak Türkiye'yi seçmeniz gerekmektedir. Aksi taktirde yurt dışından girecek olan kullanıcılar da reklamlarınıza tıklar ancak bunun size herhangi bir faydası olmaz.

Ayrılan Günlük Bütçe: Eğer ayırmış olduğunuz günlük bütçe çok az olursa günün erken saatlerinde tıklamalardan dolayı bütçeniz bitecektir. Ürününüzün asıl alındığı saatlerde ise bütçeniz olmadığı için reklamlarınız yayınlanmayacaktır. Bu yüzden günlük ayıracağınız bütçe miktarını iyi belirlemelisiniz.

Tıklama Başına Maliyet: TBM belirlemeleri yaparken oldukça fazla dikkatli olmanız gerekir. Eğer tıklama başına maaliyeti çok fazla tutarsanız ayırmış olduğunuz maaliyetler oldukça kısa bir sürede bitebilir. Bunun tam tersi yani TBM oranını çok düşük belirlerseniz eğer reklamlardan hiç tıklama alamayabilirsiniz. Bu yüzden sürekli reklamlarınızı kontrol etmeniz gerekir.

Neticaret GOOGLE ADWORDS konusunda sizlere özel olarak eğitimler vermektedir. Sektöründe tecrübeli SEM uzmanı ile sizde reklamlarınızı nasıl daha elverişli yöneteceğinizi öğrenebilirsiniz.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle