E-ticaret Sistemlerinde Sıkça Yapılan 6 SEO hatası E-ticaret Sistemlerinde Sıkça Yapılan 6 SEO hatası

Arama motoru optimizasyonu yani SEO konusu hakkında herkesin dilinde farklı görüşler bulunmakta. Bu farklı görüşlerden dolayı e-ticaret sistemlerinin arama motoru optimizsyonu yapılırken sıkça hatalar yapılmakta. Bir çok kişi tarafından şu SEO çalışmasını yaparsan daha üst sıralara yükselirsin dediği konular her zaman doğru çıkmayabiliyor. Arama motorlarının yüzlerce sayıda algoritması bulunmakta. Bu algoritmaların en önemli 6 tanesinde yapılan yanlışları siz e-ticaret site sahipleri için paylaşmak istiyoruz.

seo1.) TEKRARLANAN İÇERİK

Google güncellenen sitelere oldukça önem veriyor. Özellikle organik olan yani sizler tarafından ya da müşterileriniz tarafından yazıların değeri dünyanın en büyük arama motoru olan Google için oldukça önemli bir kriter. Bunun için blog sayfaları, haber alanları açılıyor ve siteye özgün içerikler girilerek güncel tutulması sağlanıyor. Ancak yapılan bir yanlış var. Bir çok firma e-ticaret sitelerinde kopya içeriğe yer veriyor. Şunu hiç bir zaman unutmamanız gerekiyor. Yazdığınzı bir içerikte google içeriğin yüzde kaçının kopya içerik olduğunu dahi görebiliyor. 

2.) SATIN ALINAN LİNKLER

Yıllardır bütün sitelerde link satışları gerçekleşmekte. Yapılan link satışları sonucu bir süreliğine de olsa üst sıralara siteniz çıkabilmekte. Ancak Google'un akıllı örümcekleri bunu anladıkları taktirde ki bu süre çok uzun olmuyor ana kelimlerinizde sayfalarca düşmenize sebep oluyor. Eğer bir e-ticaret siteniz varsa uzun vadeli bir yatırım yapmışsınız demektir. Bu sebeple kesinlikle sitenize zarar verecek anlık yüzlerce link alımı yapmayın.

3.) SAYFA, YAZI BAŞLIKLARI

Sitenizde zamanla sayfa ve yazılarınızın sayısı artacaktır. Yazacağınız her içerikte dikkat etmeniz gereken konu başlık ve açıklama kısımlarını iyi seçmek olmalıdır. Örneğin İphone 5S cep telefonu sattığınızı ve bunun için uzun bir içerik yazıdğınızı düşünelim. Seo alanında yazmanız gereken doğru başlık örneği; "Yeni Nesil İphone 5s Fiyatları Ne Kadar" ve yazmanız gereken doğru açıklama örneği; "2013 yılında tanıtımı yapılan iphone 5s fiyatları ne kadar, iphone5s hangi özelliklere sahiptir". Dikkat edilirse ana kelime hem başlıkta hemde açıklamada yer almaktadır.

4.) SİTENİN BARINDIRILDIĞI SUNUCU

Daha önceki yazılarımızda site hızının arama motoru optimizasyonu için ne kadar önemli bir kriter olduğundan bahsetmiştik. Bilmeniz gereken şey kullanacağınız sunucunun ne kadar hızlı olduğudur. Kullanacağınzı sunucu da maliyet geri planda olmalıdır. Çünkü sitenizin ana hızını belirleyen şey kullandığınız sunuculadır, kulandığınız sunucuların hızlı olması da organik aramalardaki yerinizin yükselmesinde en etkili özelliklerden bir tanesidir. 

5.) SEO ANALİZİ 

Seo analizi 100 üzerinden bir puanlama sistemidir. Arama motorlarının istekleri doğrultusunda yapılan çalışmalar sonucu sitenize bir puan verilmektedir. Bu puanın yüksek olması aramalarda çıkma hacminizi arttırmanın yanı sıra sitenize gelecek olan kullanıcı sayısını da arttırmaktadır.

6.) SEO'ya UYGUN ÇALIŞMALAR

Bunun en önemli konu ise siteye özgün bir şekilde yazılan içeriklerin girilmesi ve sitenin güncel tutulmasıdır. İçerikleri girerken yazım hataları yapılmamalı ve insanları doğru bilgilere ulaşatıracak makaleler yayınlanmalıdır. Kesinlikle kopya içerik bulundurulmamalı ve imkan varsa kelime sayısı fazla tutulmalıdır. Bunların yanında zamanla sitede karşılaşılabilecek olan kırık linklerin kaldırılması, site haritasının güncel tutulması, google webmaster tools kullanılarak yayınlanan makalelerin takip edilmesi de önemlidir.

Eğer e-ticaret sitenizin iyi bir yerlere gelebilmesini istiyorsanız yukarıdaki çalışmaların yanı sıra yüzlerce olarak bahsettiğimiz arama motoru optimizasyon haberlerini de takip etmeniz gerekir. Biz bu kriterlerden en önemli altı tanesini sizlerle paylaştık ve bilmenizi istediğimiz bir şey var. Şunu kesinlikle unutmayınız: GOOGLE hile yapan siteleri hiç bir zaman sevmez, sevmeyecektir de. 

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle