E-ticaret Sitelerinde Müşteri Hizmetleri Servisi Neden Çok Önemli? E-ticaret Sitelerinde Müşteri Hizmetleri Servisi Neden Çok Önemli?

E-ticaret sitesi sahibi olan herkesin dikkat etmesi gereken en önemli konulardan bir tanesidir müşteri hizmetlerinde verilen destek. İnsanlar alışveriş yaparken sitedeki müşteri hizmetleri servisine göre karar verirler. Anlık ve online verilen servisler eticaret sitelerinin hep artısı olmuştur.

Müşteri ürün almak için ilgili e-ticaret sitesine giriş yapar. Ürün için siparişini vermeden önce site ile online ilgilenen birileri olup olmadığını ve teslimat, güvenlik konularda bilgi alabileceği birini arar. Eğer görevli bir kişiye ulaşırsa tatmin olur, alışverişine devameder. Ancak ürün satan sitede onun sorularına cevap verecek kimseler yok ise tereddütte kalır ve alışveriş yapmadan siteden çıkış yapar. Müşterilerinizi nasıl online bir şekilde karşılayabilir ve sorularına cevap verebilirsiniz ?

İLETİŞİM BİLGİLERİNİZİ PAYLAŞARAK

Sahip olduğunuz sitede mutlaka bir iletişim sayfası olmalıdır. Ve bu sayfada müşterilerinizin size istediği zaman ulaşabileceği bir telefon numarası olması gerekir. Şunu da unutmamanız gerekir. E-ticaret sektöründe günün hangi saatinde müşterinizin geleceği belli olmaz. Bu yüzden o telefonun arkasında sürekli bir bekleyenin olması gerekmektedir. 

ONLİNE DESTEK HATLARI

Müşterileriniz ile siteniz üzerinden konuşabileceğiniz online iletişim servislerini kullanmanız onların güvenini kazanmanızdaki ikinci yoldur. Bu sistemler sayesinde müşterileriniz akılarına takılan soruları sizlere sorabilir ve ürünler hakkında detaylı bilgiler alabilir. Bu servisleri sağladığınız taktirde onların tereddütlerini de ortadan kaldırabilirsiniz. Şu anda Türkiye'de en çok kullanılan e-destek hatları ise Zopim ve Olark. Bu sistemler sayesinde sitenize gelen kulanıcıların hangi sayfada dolaştıklarını, hangi ilden ve hangi ip ile sitenize giriş yaptığını, ne kelime aratarak sitenize girdiklerini ve eticaret sitenizde ne kadar süre kaldıklarıı görebilir ve onlara online bir şekilde yazabilirsiniz.

Müşterilerinizle sürekli olarak iletişim kalmanız ve istediklerinde onlarla görüşmeniz sitenize ve firmanıza olan güveni artıracaktır.