E-ticaret Yazılım Sistemleriyle Başarıyı Yakalayan Firmalar E-ticaret Yazılım Sistemleriyle Başarıyı Yakalayan Firmalar

Ticaret ile uğraşan firmalar son zamanlarda şirketlerini intert ortamına taşımaya başladılar. Bundaki en büyük sebep sadece bulundukları yerdeki insanlara değil aynı zamanda Türkiye'nin bir ucundan başka bir ucuna kadar bütün insalara hitap etmektir. Sitelerini e-ticaret piyasasına taşıyanlar doğru bir yol izledikleri taktirde başarıya ulaştılar ve yerel şirketlerinde kazandılarının kat ve katını sanal mağazaları sayesinde kazandılar. 

Ne Yapıyor E-ticaret Sektörüne Giriş Yapan Firmalar? 

Genel olarak ürün satışı yapmakta olan firmalar bu sektörü tercih ediyor. Çevrelerinde bulunan yüzlerce insan yerine internette dolaşan milyonlarca insana hedeflemeyi ulaşıyorlar. Düzenli ve amaçlı bir şekilde çalışma yaptıkları taktirde de istedikleri hedefe sadece bir kaç ay içerisinde ulaşıyorlar. E-ticaret sitelerini açılyorlar ve sırası ile aşağıdaki çalışmaları yapıyorlar.

Arama Motorları İçin SEO Çalışması

İlk yapılan iş strateji belirlemek oluyor. Google, yandex, bing, yahoo gibi arama motorları için nasıl bir çalışma yapılacağına dair toplantılar yapılıyor. Genel olarak bu işe uzmanına bırakılıyor. Bir e ticaret  seo uzmanı ile anlaşılıyor ve arama motorları için çalışmalar ona bırakılıyor. Bu işlemlere e ticaret seo deniyor.

SEM Arama Motoru Reklamcılığı

Seo uzmanları sayesinde arama motorlarından organik hit çekilmeye başlanıyor. Ancak arama motorlarının hoşun giden bir şey var. Onlardan reklam alınması. Bunun için bir SEM uzmanı ile görüşülüyor ve arama motorlarından alınacak olan reklamlar, belirlenek olan kelimeler, sitelere özel olarak verilecek reklam alanları ile direk o ilgileniyor.

Sosyal Medya

Seo ve Sem uzmanları ile arama motorlarında büyük başarılar sağlandı. Son olarak sitelerini sosyal medya da tanıtacak bir uzman ile görüşmeye başlanıyor. Sosyal medya uzmanı facebook, twitter, bloglar, gazeteler, haber siteleri gibi bütün sitelere içerikler yazıyor, paylaşımlar yapıyor ve siteyi organik ve reklam hitinin yanı sıra sosyal paylaşım hitleri ile de besliyor. Oldukça önemli konular arasında yer alıyor. Çünkü sosyal medya artık herkesin vazgeçilmezi.

Teknik Destek ve Sipariş Yönetimi

Teknik destek ve sipariş yönetimi için çalışma yapan bir ekip kuruluyor. Bu ekip online bütün siparişleri kontrol edebilecek, her telefona, site üzerinden yazılan yazılara ve mail trafiğine bakacak olan ekip oluyor. Sayısı siteye gelen ve alınan siparişlere göre değişebilir.

Yapılan bütün bu çalışmalar sonucu e-ticaret sektörüne giriş yapan firma kısa bir sürede başarıya ulaşıyor. Hatta kısa bir süre sonra da yerel mağazalar kapatılmaya ve depo haline getirilmeye başlanıyor. E-ticaret sektörüne giriş yapan bir çok sektörden girişimci hedeflerinin de ötesine ulaştığı için artık tamamen sanal ortamdan satış yapmaya başlıyor. İşte başarıya ulaşmak bu kadar kolay. Ama tabi ki emek de harcamak gerekiyor.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle