E-ticaret Sitelerine Gelen Müşteriler Kaça Ayrılır? E-ticaret Sitelerine Gelen Müşteriler Kaça Ayrılır?

E-ticaret sitesine gelen müşterilerin profilleri genel olarak bellidir. Kimileri sadece sitede dolaşır, kimisi indirimli ürünleri almak için siteye giriş yapar, kimisi de özel ihtiyaçlarından dolayı siteye giriş yaparlar. E-ticaret sitesi açarken ve yönetirken bu üç müşteri profilini iyi analiz etmeli ve ona göre stratejilerinizi belirlemeniz gerekmektedir.

Sitede Dolaşan Müşteriler Neden Önemli ?

Aklınıza şu gelebilir neden sitede dolaşan müşterilere yönelik çalışmalar yapayım ki onlar zaten bir şey almıyorlar. Şunu unutmayın ki sizin için en değerli olanlar sitede dolaşan müşterilerdir. Ürün almasalar bile teker teker ürünleri incelerler. Sitenizde bi çok sayfayı dolaşırlar. Uzun bir süre sitenizde kalırlar ve ürün almadan çıkarlar. Size hiç ödeme yapmazlar ancak en büyük katkıyı onlar sağlarlar. ir kullanıcının dahi sitenizde 1 dakika kalması arama motorları için önemlidir. Her gün sitenizde dolaşan 1000 kullanıcının olduğunu düşünün. O zaman gireceğiniz her yazı, ürün veya içeriklerde üst sıralarda yer almamak için bir neden yoktur. Peki nasıl sağalayabilirsiniz sitenizde dolaşan müşterileri? E-ticaret sitenizde bir forum ya da blog açabilirsiniz. Kullanıcılarınız bloğunuza giriş yapar ve ürünleriniz hakkında yazıklarınızı okur. Ya da foruma girerler yazdığınız başlıklar altındaki yazılara yorum yaparak sizlere katkıda bulunurlar.

İndirimli Ürünleri Alan Müşteriler

İkinci müşteriler ise sadece indirimli ya da kampanyalı ürünleri almak içn sitenize giriş yapan üyelerdir. Bu üyeler indirimli ürünleri gördükleir zaman hemen alırlar. Peki faydaları nedir? İndirimli ürünlerin yanında gözlerine çarpan mutlaka başka ürünlerde olmaktadır. Bu ürünlerin fiyatı başka bir e-ticaret sitesinde daha pahalı olsa bile sizden alışveriş yaparlar. Çünkü onlara sağlamış olduğunuz indirimi kapmışlardır ki bunun yanı sıra başka bir yerden tekrar ürün satın almak ve teslimatlarla uğraşmak istemezler.

Özel İhtiyaca Bağlı Ürün Alan Müşteriler

Bu müşterileriniz sitenize giriş yapar. Kendisine lazım olan ürünü alır ve çıkar. Nettir. Ürün açıklamasını okur. Ürün resimlerine bakarlar ardından da ödemelerini tamamlayarak sitenizden ayrılırlar. Bu müşteriler size en çok kazandıran müşterilerinizdir. Onlara ulaşabilmeniz için tek yapmanız gerek ürün çeşidini arttırmaktır. Bu şekilde ürün ihtiyacı olan daha çok kişiye ulaşabilirsiniz.

Başta da söylediğimiz gibi stratejinizi çok iyi belirlemeniz ve müşterilerinize odaklı çalışmanız gerekmektedir. Bu yüzden alacağınız kararlar çok önemlidir. İlerimi adım atmak istiyorsunuz yoksa yavaş yavaş geriye mi gitmek istiyorsunuz. Bunu belirlemek siz e-ticaret site sahiplerinin elinde.