E-Ticaret Firmalarının Sık Düştükleri Hatalardan Bazıları E-Ticaret Firmalarının Sık Düştükleri Hatalardan Bazıları

E-Ticaret Firmalarının Sık Düştükleri Hatalardan Bazıları 

İşini ve Pazar payını büyütmek isteyen e-ticaret firmaları bu iş planı ile yola çıkarken bazı önemli noktalarda hatalar yaparak iş planlarına zarar vermektedir. E-Ticaret firmalarının sık olarak düştüğü bazı hataları sorduk ve sorunun cevabını Sosyal medya Müdürümüz Serkan Hacıömeroğlu’ndan aldık:

hata

1-      Sitelerindeki Müşteri Hareketlerini Yeterli Ölçüde Takip Etmemek: E-Ticaret sitelerinde satış olsun diye bekleyen yöneticiler ve site sahipleri ne yazık ki çoğunlukla müşterinin site içindeki hareketlerini irdelemez. Yani müşteri hangi sayfaları ziyaret etti, sepete ürün attı mı ?  attıysa bu ürünü aldı mı veya neden almadı  gibi sorulara yanıt bulmaları gerekmektedir. Örneğin bir müşteri cep telefonu sayfasını gezdi bir ürüne bakıp çıktı ise firma kendisine şunu sormalıdır :  Neden müşteri baktığı bu ürünü almadı ? Bunun cevabı basittir: Ya fiyatınız pahalıdır, ya ödeme seçenekleriniz kötüdür, ya ürün içerik ve resimleriniz iyi değildir, ya güven vermiyorsunuzdur gibi… İşte e-ticaret siteleri bu sorulara yanıt verdiğinde sorun çözülecektir. Gelen müşterinin satışa dönme ihtimali artacaktır.

2-      Sektör ve Rakiplerinizin Ne Yaptığını Takip Etmemek :

Firmaların diğer düştüğü hata ise kendi sektörünü ve rakiplerini takip etmemek, onların neler yaptığını, nasıl politikalar sürdürdüğüne bakmamaktır. Bu da sizi rakiplerinizin gerisinde kalmanıza neden olacaktır.

3-      E-Ticaret Sitesine Yeterli İlgi ve Bakımı Yapmamak :

E-Ticaret sitesinde özel tasarım, özel dizayn, sürekli güncellenen bannerlar gibi aktiviteler olmaması durumunda siteniz albenisini kaybedecektir. Sürekli canlı tutulan bir e-ticaret sitesi insanların daha çok ilgisini çekecektir.

4-      Teknolojinin Nimetlerinden Yararlanmamak :  E-Ticaret firmalarının sık düştüğü bir diğer hata ise yenilik ve teknolojik avantajlara ayak uyduramamak veya bunları uygulamamaktır. Örneğin e-ticaret sitesi olan bir firmanın mobil ticaret sitesi de açmak gibi…

5-      Müşteriler ile Bağ Kurmamak :  E-ticaret firmalarının düştüğü en büyük hata ise müşterileri veya müşteri olabilecek ziyaretçileri ile sıcak bağ kurmamalarıdır. İstek, şikayet veya beklentilere standart mail cevapları vermek , şikayetlere geç dönmek veya çözüm sunmamak, site de telefon veya irtibat bilgilerinin olmaması durumları e-ticaret sitelerine eksi puan sağlar.

Reklam ve Tanıtım :  E-Ticaret firmaları özellikle sitelerine Google ‘dan sürekli ziyaretçi beklemektedir. Ancak site Google da ilk sırada değilse bu ziyaret beklentisi boşa çıkabilir. Bu nedenle potansiyel müşterileri olma olasılığı yüksek yerlere , sitelere reklam vermelisiniz. Google için adwords ve seo yapmalısınız.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle