E-posta Pazarlama Sistemi Kullanarak Satışların Arttırılması E-posta Pazarlama Sistemi Kullanarak Satışların Arttırılması

E-ticaret sitelerinden ürün satışı yapabilmek için kullanılmakta olan bir çok tanıtım ve reklam alanı bulunmakta. Ancak buunların arasından e-mail marketing yani e-posta pazarlama yönteminin yeri bir başka. Bu sektöre yapılan yatırımlar sonucu oluşan geri dönüşlerin oranı e-posta pazarlamasının değerini arttırmış durumda. Diğer pazalama yöntemlerine göre en çok tercih edilenler arasında yerini almış bir sektör.

e-posta pazarlamaE-posta pazarlamanın maliyeti ise oldukça düşük. Geri dönüşler de tam tersine yüksek. Bu sebepten dolayı bir çok e-ticaret firmasının gözdeleri arasında. Son bir kaç e-mail marketingin değerinin bu denli artması Neticaret paketlerinin de değişime uğramasına sebebiyet vermiştir. E-ticaret sitesi satın alan müşterilerin potansiyel müşteri kitlesini arttırabilmesi için e-ticaret paketlerine toplu mail gönderme özelliği eklenmiştir. Özellikle online satış yapmakta olan elektronik ticaret firmaları için değerli bir eklentidir.

Ancak bir çok firma e-posta pazarlama konusu hakkında bilgi sahibi değildir. Bilgi sahibi olan hatta bu sistemi kullananlar ise yaptıkları hatalı çalışmalarla satışlarında bir artış yaşayamamaktadırlar. Peki e-posta pazarlama nasıl kullanılırsa geri dönüşler istendiğinden daha fazla olur ?

MAİL LİSTENİZİ SİTENİZ ÜZERİNDEN OLUŞTURUN

Sitenize e-posta bülten üyeliği tarzında bir alan yapın. Ya da sitenizden ürün alanları e-mail marketing eklentisine ekleyin. Müşterilerinizi çok sıkmayacak şekilde belirli periyotlarda mailler gönderin. Maillerin içeriğinde yeni ürünlerinizin tanıtımlarını yapın. Ürünlerinizi tanıtırken göze hoş gelecek bir görselin yanında ürün özelliklerini kısaca anlatın ve fiyatını mutlaka yazın.

Ücretli olarak mail adreslerini almanız ise size zarar verecektir. Sadece kendi müşterilerinize tanıtım yapın. Para ile satılmakta olan mail adreslerine e-mail gönderdiğinizde bazı yasal sorunlarla karşılaşabilirsiniz ya da firmanızı rencide edebilirsiniz. Bu yüzden dikkatli bir şekilde sabrederek kendi mail topluluğunuzu oluşturmaya çalışın.

MÜŞTERİLERE ÖZEL İLGİ

Sitenizi sık sık kullanmakta olan müşterilerinize özen gösterin. Ama sitenize uzun zamandır giriş yapmayan müşterilerinizi de unutmayın. Ayın bazı günlerinde müşteri portföyünüze özel olarak indirim ya da kampanyalar düzenleyin. Yapacağınız indirim ve kampanyalar sitenize olan akışı artırır, arama motorlarında değerli bir yere gelmenizi sağlar ve bunlara paralel olarak satışlarınızda artışlara sebebiyet verir ki buda sizin asıl istediğiniz şeydir.

KATEGORİLER OLUŞTURUN

Hangi müşterinizin hangi kategoriden ürün aldığını Neticaret paketleri sayesinde görebilmektesiniz. Müşterilerinizi kategori kategori ayırın. Örnek olarak; kadın, erkek, bilişim ürünü alanlar, giysi alanlar, gibi kategoriler oluşturabilirsiniz. Bu sayede müşterilerinizin favori ürünlerine benzer ürünlerde yenilik yapıldığı zaman doğru kitleyi bilgilendirebilirsiniz. Eğer bu kategori düzenini yapmaz iseniz kadınlara traş makinesi tanıtımı, erkeklere de saç düzleştirici tanıtımı yapmanız an meselesidir. 

E-mail marketing yani e-posta pazarlamasında yapılması gereken 3 önemli çalışmayı sizlere aktarmaya çalıştık. Eğer bu çalışmalara yaparsanız sitenize dönüşlerde ve yapılan satışlarda hızlı bir şekilde artış yaşayabilirsiniz. 

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle