B2B E-ticaret Konusu Hakkında Neler Biliyorsunuz ? B2B E-ticaret Konusu Hakkında Neler Biliyorsunuz ?

E-ticaret bir çok firma tarafından kabul edilmiş olan ve hızlı bir şekilde yer alınan bir sektör halini almaya başladı. Bu hızlı artışın sonucunda gelişen e-ticaret sektöründe rekabette her geçen gün artıyor. Genel olarak firmalar müşterilerine direk olarak ulaşıyorlar. Müşteri e-ticaret sitesine giriş yapıyor ürünü satın alıyor ve firma müşterinin adresine ürünü teslim ediyor. Bu tarz yapılan ticarete ise B2C deniliyor. Ancak e-ticarette dikkatleri çeken ve yoğunluğun üzerine toplandığı bir de B2C ticareti bulunmakta. Direk olarak firmadan müşteriye değil de, firmadan firmaya yapılan e-ticaret B2B olarak adlandırılıyor.

b2b ticaret

B2B gerçekten çok ciddi bir rehabet görüyor. Aynı zamanda B2B ticaretinde yaşanan trafikte ise B2C e-ticaretinden daha yoğun. Yapılan araştırmalara göre bu sene B2B e-ticaretinde yapılan ticaret hacmi 500 milyon doları geçmiş durumda.

Eğer direk olarak müşterilere satış yapmıyorsanız ve sizin müşterileriniz sadece firmalar ise neler yapmanız gerektiğini 12 yılın vermiş olduğu tecrübe ile harmanlayarak anlatalım.

B2B TİCARETİNDE OLDUĞU GİBİ İNTERNETİ İYİ KULLANIN

B2B e-ticaretinde genel olarak yapılan çalışmalar müşteri odaklı olmakta. Müşterilere arama motorlarından, sosyal medyadan, tanıtımlardan ve adwords reklamlarından ulaşılmakta. B2B ticaretinde de aynı çalışmaların yapılması gerekiyor. Sonuçta şirketinizin tanıtımını internet üzerinde yapmanız gerekiyor. Ve bu tanıtımı yapabilecek her türlü internet kanalı kullanmanız gerekiyor.

ÜRÜN ÖZELLİKLERİNİZİ VE GÖRSELLERİNİ SEÇERKEN DİKKAT EDİN

B2C ticaretine göre ürün sayınız daha az ve sınırlı olacaktır. Bu yüzden firmalara tanıtacağınız ürünlerinizin fotoğraf seçimlerini çok iyi yapmalı ve hatta özel olarak profesyonel fotoğraf makineleri ile özel olarak yazdığınız ürün açıklamalarını beslemeniz gerekmektedir. Direk müşteriye ulaşan işletmelere göre daha kurumsal olmanızda fayda vardır. Bu yüzden çok detaya girmeden direk sonuca ulaşan ve işletmelerin anlayacağı tarzda hitaplarda bulunmanız önemlidir.

İŞLETMELERE ÖZEL HİTAPLAR

Sizin asıl müşteri kitleniz işletmelerdir. Bu yüzden birey olarak gelecek olan kullanıcılara ürün satışı yapmanız oldukça zor olacaktır. Sitenize gireceğiniz içeriklerde firmalara özel, işletmelere özel, kobilere özel tarzında kelimelerin daha fazla geçirmeniz arama motorlarında aratma yapan kullanıcıların size hitap edecek olanları sitenize çekmenize yardımcı olacaktır.

E-ticaret’e henüz yeni başladıysanız ya da bu konu hakkında daha detaylı bilgi almak istiyorsanız, size özel olarak hazırlanmış olan E-ticaret Portalı sayfamızı ziyaret edebilirsiniz. Bu sayfada bulunan konular sayesinde elektronik ticaret konusunda bilmeniz gereken her türlü bilgiye ulaşabilirsiniz.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle