Google'un Gözünde E-ticaret - Online Alışveriş Siteleri Google'un Gözünde E-ticaret - Online Alışveriş Siteleri

Bir tek Türkiye'de değil aynı zamanda Dünya'da da en çok kullanılan arama motoru google.Google'dan sonra en çok kullanılan arama motorları ise yahoo, bing, yandex gibi arama motorları takip ediyor. Uzun yıllardır liderliğini koruyan ve korumaya devam edeceği tahmin edilen google için e-ticaret sitelerinin ayrı bir önemi bulunmakta.

Google eticaret sitelerini dikkatli bir şekilde takip ediyor çünkü son bir kaç yıldır e-ticaret sitelerinde yaşanan rekabaet onların da dikkatini çekmiş durumda. E-ticaret site sahipleri google başta olmak üzere arama motorlarında daha üst sıralarda yer alabilmek için büyük çaba sarf ediyorlar. Bu yüzden google daha sağlıklı sonuçlar alınabilmesi için eticaret sitelerini ayrı bir algoritma ile değerlendiriyor. Bu algoritmada haksız yere üst sıralarda yer almak yok. Emek veren, özgün olan, güncel olan, eski olan siteleri daha çok seviliyor. Yeni açılıp backlink gibi google'u kandırmaya yönelik yapılan çalışmalar sonucu siteler bu değerli arama motorundan ceza alabiliyor.

Google bir siteyi alt sıralara atmadan önce yani bir siteyi cezalandırmadan önce ilk olarak içeriğine bakıyor. Henüz bu piyasaya yeni girmiş olan sitelerin dikkatsizce yaptığı çalışmalara önem veriyor. İlk sayfada yer almak ve ürün satışlarını arttırabilmek için google'un önerdiği çalışmaların dışında strateji uygulayan siteler birden kendilerini 2,3,5 hatta 100. sayfada görebiliyor. 

E-ticaret sitelerinde arama motorları ile çalışma yaparken nelere dikkat edilmeli ?

Girilen İçerikler

Sitenize girdiğiniz içerikler (resim, ürün özellikleri) birbirlerinden farklı olmalıdır. Eğer aynı ürünü tekrar tekrar aynı özelliklerde giriyorsanız arama motorları bu içeriklere sapam yani sahte içerik gözü ile bakıyor. Sahte içerik sayısı arttıkça sitenize verilen değer azalıyor. Ve hızlı bir şekilde düşüşler yaşanıyor. Bu yüzden girilen her içerik büyük ölçüde farklı ve özgün olmalı. Özgün derken daha önce herhangi bir sitede yaynlanmış olan içerik sizin sitenizde yayınlanmamalı.

Alınan Backlinkler (Dış Bağlantılar)

Genelde sitelerin üst sıralara çıkabilmek için başvurduğu bir yöntemdir. Doğru uygulandığı taktirde eticaret sitenize oldukça fazla katkısı bulunmaktadır. Ancak alınan yanlış dış bağlantılar sitenizin sonunu getirebilir. Size referans olacak olan sitelerin sizle aynı sektörde olması ya da benzer içeriklere sahip olması gerekir. Aynı zamanda o sitenin google gözünde değeri önemlidir. Bu değer PR olarak adlandırılır. Sitenize google tarafından verilen değeri ifade eder.

Hatalı Sayfalar

Sitenizde kesinlikle açılmayan sayfanın bulunmaması gerekir. Eğer var ise o sayfa özel olarak yapılmış bir 404 hata sayfasına yönlendirilmelidir. 

Güncellik ve Doğallık

Sitenize aynı kendinize bakıyormuşçasına bakmanız gerekmektedir. Eğer iyi bir yere gelmek istiyorsanız arama motorlarında sitenizi sürekli beslemek zorundasınız. Tabi ki tozunda bir besleme. Beslemek derken sitenize girilen içerik, resim, ürün ve sayfalardan bahsediyoruz. Eğer elinizde az ürün varsa yapmanız gereken şey sitenizi anlatan bir blog sayfası açmaktır. 

Sizde arama motorları tarafından saygı duyulan bir e-ticaret sitesine sahip olmak ve müşteri sayınızı sanal mağaza sektöründe arttırmak istiyorsanız Neticaret tarafından özel olarak hazırlanmış olan yazılımlarımızı inceleyebilirsiniz. Hemen sayfanın üst kısmında bulunan demo talebi butonuna tıklayarak sistemimizi inceleyebilirsiniz.