E-ticaret Sitelerinde Alışveriş Sepetinin Terk Edilme Sebepleri Nelerdir E-ticaret Sitelerinde Alışveriş Sepetinin Terk Edilme Sebepleri Nelerdir

Alışveriş sitelerinde siteye kullanıcı çekebilmek için onlarca strateji uygulanmaktadır. Bu stratejiler uygulanırken ciddi bütçeler ayrılmaktadır. Google adwords, sosyal paylaşım siteleri, haber siteleri, bloglar, e-mail marketing, arama motoru optimizasyonu derken oldukça fazla harcama yapılmaktadır. Bu harcamaların karşılığı olarak ise siteye hatrı sayılır bir trafik sağlanmaktadır. Bu sonuç e-ticaret firmalarını memnun etmektedir ancak bazen ortaya sıkıntılar çıkabilmektedir. Bu sıkıntıların en büyüğü ise alışveriş sepetinin sipariş verilmeden terk edilmesidir. 

alışveriş sepeti

STRATEJİLERİNİZİ BELİRLEYİN

Bu sorun bir çok e-ticaret sitesinde karşımıza çıkmaktadır. Alışveriş sepetine günde yüzlerce kişi gelmekte ancak sayı olarak verilen sipariş sayısı onu geçmektedir. Bunun sebebi yanlış uygulanan stratejilerdir. Yapılan araştırmalara göre ise neredeyse üç kişiden biri alışverişini tamamlamadan siteden çıkış yapıyor. Bugün alışveriş sepetinde yaşanan ter edilmelerin nasıl önüne geçebileceğiniz hakkında tecrübelerimizi sizlerle paylaşacağız. 

ÜRÜN FİYATINA GETİRİLEN ESKTRALAR

Müşteri bir ürünü beğeniyor. Ürün beğenildikten sonra sipariş verilmek için alışveriş sepetine atılıyor. Ardından ürünü satın almak için ödeme yap butonuna tıklanıyor. Ancak ürün fiyatına ekstra masraf ekleniyor. Örnek olarak 30 TL'lik ürün için 7.99 TL gibi kargo ücretleri ekleniyor. Müşterinin bütçesi 30 lira iken ve ona göre ürün aratması yapmışken 37.99 TL'lik ücreti ödeyemiyor. Ya da ürünün bu ücreti hak ettiğini düşünmüyor ve alışveriş sepetini terk ediyor. 

ALIŞVERİŞ SEPETİNİN HIZI

Eğer bir e-ticaret siteniz varsa son derece hızlı ve kaliteli sunucularda bu siteyi barındırmanız için için büyük bir ekstradır. Bazı alışveriş sitelerinde sipariş verileceği zaman dakikalarca beklenmek zorunda kalınmaktadır. Bunun sebebi sitenizin hızından kaynaklanmaktadır. Durum böyle olunca müşterinin siteye güveni azalmakta ve alışveriş sepetini terk etmektedir.

3D SANAL POS KURULUMU

Son zamanlarda internetten alışveriş yapan tüketiciler oldukça fazla bilinçlenmeye başladı. Yazılan makaleler yapılan haberler sadece güvenli alışveriş sitelerinden ürün alınması gerektiğini tüketicilerin hafızasına kazıdı. Durum böyle olunca 128bit SSL şifreleme sistemi kullanan aynı zamanda 3D sanal pos ile güvenli alışveriş yapılmasını sağlayan e-ticaret sitelerinden yapılan alışverişlerin sayısı da artmaya başladı. Eğer sitenizde 3D sanal posunuz yok ise alışveriş sepetinin terk edilmesinin büyük sebeplerindendir. 

Eğer yukarıda anlatılan bu üç konuya dikkat edilirse alışveriş sepetinden çıkma oranları oldukça azalacaktır. Genel olarak %70'lere varan bu oranı alacağınız bir kaç önlem ile %10'lara kadar indirebilirsiniz. Neticaret eticaret paketlerinde UPS kargo anlaşması, Turkcell alt yapısında barındırılan sunucular ve sorunsuz 3D sanal pos kurulumu sayesinde alışveriş sepetlerinde çıkma oranları minumum seviyelerde tutulmaktadır. 

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle