Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
Landing Page - Açılış Sayfası Nedir ? Landing Page - Açılış Sayfası Nedir ?

landing page acilis sayfasiE-ticaret siteleri açıldıktan sonra siteye kullanıcı çekebilmek için bazı reklam çalışmalarının yapılması gerekmektedir. Bu çalışmaların başında sosyal medya optimizasyonu, arama motoru reklamcılığı ve diğer sitelerden alınan banner reklamlar gelmektedir. Alınan her reklam için ayrı bir bütçe ayrılması gerekmektedir. Ayrılan reklam bütçelerinden en iyi sonucun alınabilmesi için ise, potansiyel müşteri adayı olan internet kullanıcılarının en etkin olan sayfanıza yönlendirilmeleri gerekmektedir. Geri dönüşüm oranlarınızı en yüksek seviyede tutabilmeniz için reklamlardan sağlamış olduğunuz kullanıcı kitlesini özel olarak yapılmış olan sayfanıza yönlendirmeniz oldukça önemlidir.

İşte reklamlardan gelen kullanıcı trafiğinin yönlendirildiği sayfaya açılış sayfası bir diğer bilinen adı ile landing page adı verilmektedir. Arama motorları, sosyal medya ve diğer mecralarda yapmış olduğunuz reklamları ana sayfanız yerine direk reklamlarla ilgili alanlara yönlendirmeniz oldukça önemli. Örnek olarak bir bilişim firması olduğunuzu düşünelim. İnternette yeni çıkan bir cep telefonu için reklam veriyorsunuz. Alınan bu reklamları direk ürünün bulunduğu sayfaya yönlendirmek yerine sitenizin anasayfasına yönlendirirseniz eğer dönüşüm oranlarının oldukça düşük olduğu gözlenecektir. Ürün satın almak isteyen kullanıcı direk olarak satın almak istediği ürün hakkında eklenmiş olan görsel, fiyat, ödeme seçenekleri ve detaylara bakmak isteyecektir. Ana sayfanıza bu detaylar olmadığı ve her kullanıcının ürünü almak için sitenizde arama yapmayacağından dolayı dönüşüm oranlarınızda oldukça düşük rakamlar gözlenecektir.

Bu makalede açılış sayfalarınızı nasıl yapmanız gerektiği, en etkili dönüşüm oranlarının hangi yöntemlerle sağlanacağı açıklanacaktır. Bir paragraf önce anasayfa yerine direk olarak ürün sayfasına yönlendirme yapmanız dönüşüm oranlarını etkileyici faktörlerden arasındadır ancak yapılması gereken birkaç önemli çalışma daha vardır.

Landing Page (Açılış Sayfası) Nasıl Olmalıdır ?

- Alınan reklamlarda kullanılmakta olan banner ya da açıklamaların kısa ve sade olması önemlidir. Kullanıcı bu reklamlara tıkladığı zaman, reklamını yapmış olduğunuz ürüne yönleneceğini bilmeli ve direk olarak ürün hakkında bilgilere ulaşacağı hissine kapılmalıdır. Sonuç olarak da yönlendirildiği bu sayfada kullanıcılara sağlamış olduğunuz hissin doğru çıkması önemlidir.

- Açılış sayfalarının sitenizde bulunan diğer sayfalara göre daha özgü bir tasarıma sahip olması dönüşüm oranlarını arttıracaktır. Diğer ürünlere verilen bağlantıların az olması, tasarımın şık ve kaliteli görünmesi, renk tonlamasının gözü yormayacak şekilde özel olarak grafikerlere hazırlanması reklamlardan gelecek olan kullanıcıların almış oldukları ürün sayısını arttıracaktır.

- Açılış sayfalarınızda, aynı ürünün bulunduğu diğer sitelerde olmayan kampanya, hediye ve çekiliş alanlarının olması sağlanacak olan dönüşüm oranlarını arttırıcı etkilere sahip olacaktır. Örnek olarak ilgili sayfada bulunan ürünü alana, sitenizde bulunan bir ürünün hediye edilmesi, satılmakta olan üründe kampanya yapılarak rakip sitelerdekine göre daha uygun fiyata olması ya da ürün alınmasa bile çekiliş yapılarak ilgili ürünün belirli bir sayıda kullanıcıya hediye edilmesi dolaylı olarak yapılacak olan satışlarınızı arttırıcı etkiye sahip olacaktır.

- Açılış sayfasında sergilenmekte olan üründe direk olarak satın al butonunun olması ve ödeme sayfasına yönlendirebilmesi, form alanları yapılarak aynı sayfa içerisinde kullanıcıyı siteye üye yapabilmek, taksit seçenekleri ve sitede alınmış olan güvenlik önlemlerinin özel bir alanda belirtilmesi de dönüşüm oranlarını arttırıcı etkilere sahiptir.

E-ticaret siteleri açıldıktan sonra reklamlara ayıracağınız bütçeyi en etkili bir şekilde kullanmanız ve satışlarınız ile birlikte cirolarınızı arttırabilmeniz için açılış sayfalarınıza (landing page) önem vermeniz gerekmektedir.Bununla birlikte kullanmakta olduğunuz e-ticaret yazılımı, size yukarıda anlatılan özellikleri bazı ayrıcalıklar ile birlikte sunabilmelidir. Neticaret e-ticaret paketleri ileri teknoloji güvenlik önlemleri ile donatılmış, kampanya, indirim ve diğer modülleri oluşturabileceğiniz, geliştirilebilir özelliğe sahip bir e-ticaret sistemidir. Neticaret e-ticaret paketlerini online olarak test etmek isterseniz buraya tıklayarak sizlerden istenen kısa bilgileri doldurmanız yeterli olacaktır.

Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle