Neticaret'in üreticisi Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. Visa Avrupa ‘ya kayıtlı tescilli temsilcidir.
TUSİAD Tarafından Yayınlanan 2014 E-ticaret Raporu TUSİAD Tarafından Yayınlanan 2014 E-ticaret Raporu

tusiad e-ticaretTürk Sanayicileri ve İşadamları Derneği  tarafından “Dijital Pazarın Odak Noktası e-Ticaret: Dünya’da Türkiye’nin Yeri, Mevcut Durum ve Geleceğe Yönelik Adımlar” başlıklı e-ticaret raporu yayınlandı. Toplam 136 sayfa olarak sunulan ve e-ticareti bütün yönleri ile inceleyen bu raporda Türkiye’nin Dünya e-ticaret pazarında nasıl bir konumda olduğu da detayları ile birlikte incelenmiş durumda.

Çok kısa bir süre önceye kadar Markafoni Yönetim Kurulu Başkanı, CEO’su olan ve aynı zamanda aktif olarak TUSİAD üyesi olan Sina Afra tarafından yayınlanan raporda birçok farklı kaynak ve merciden istatistiksel bilgiler bir araya getirilmiştir. Veriler ve aynı zamanda görsel grafikler ile zenginleştirilen bu rapor ile birlikte e-ticaret ve dijital pazarlamanın Türkiye’de ne kadar büyük paya sahip olduğu ve potansiyelin kurulu olandan çok daha fazla olduğu üzerine değinilmiştir.

TUSİAD’ın e-ticaret için hazırlamış olduğu bu rapor iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm “Dünya’da ve Türkiye’de E-ticaret” ikinci bölüm ise “Türkiye’de E-ticaret Hacminin Düşük Olmasının Sebepleri ve E-ticaret’in Geliştirilmesi İçin Öneriler” başlığı ile yayınlanmıştır.

TUSİAD E-ticaret Raporundan Önemli Bilgiler

Birinci bölümde dünyada ve Türkiye’de internet kullanım oranları, e-ticaret hacminin veriler ve yıllara göre grafiksel raporları, bölgelere göre e-ticaretin gelişim haritası, ülkelerin internet pazar payları, Avrupa’da açıklanan e-ticaret Pazar hacmi, ülke bazlı e-ticaret hacimleri ve oranları, Türkiye’de internet kullanım sayısı ve e-ticaret Pazar hacminin nasıl değiştiği, internet kullanıcı sayıları ile birlikte internet penetrasyon oranları, Türkiye’de B2B e-ticaret harcamaları, kredi kartı ve online ödeme sistemleri kullanım oranları, e-ticaret güvenliği, e-ticaret türleri ve kullanım oranları, mobil ticaret ve sosyal medyanın elektronik ticaret için önemi,  gibi birçok konu üzerine yoğunlaşılmış ve detaylı bilgilendirmeler verilmiştir.

İkinci bölümde ise gerek kredi kartı kullanım sayısı, gerek teknoloji gerekse internet kullanıcıları sayısının fazlalığı ve teknolojiye olan yatırımlar ile birlikte Türkiye’de e-ticaret hacminin daha fazla olması gerektiğine dair bilgiler verilmiş, işletmelerin e-ticarete yönelmelerinde ve internette online ürün alımı yapılmasında algı olgusunun ve aynı zamanda altyapı eksiklikleri ile birlikte ödeme sistemleri üzerine yoğunlaşılması ve güvenliğin ön plana alınarak

Rapora ek olarak “2023’de Türkiye’de E-ticaret: Bir Öngörü” 3. Bölümü eklenmiştir. Bu bölümde ise Türkiye’de nüfus, internet penetrasyon oranları, internet kullanıcı sayıları, e-ticaret kullanıcı sayısı, kişi başına düşen e-ticaret harcamaları gibi birçok tahminde bulunulmuştur.

TUSİAD tarafından hazırlanan e-ticaret raporuna bakıldığında  ise en çok dikkatleri çeken konu alınan verilerin profesyonelliğidir. Forrester, Euromonitor, Goldman Sachs, Deloitte, AT Kearney gibi uluslararası araştırma şirketlerinin verilerinin yanı sıra McKinsey, BKM, BTK, Boston Gmsulting Group, Euromonitor, TÜİK ve IDC gibi Türkiye'de bulunan kurumlardan oldukça etkili bilgiler-veriler alınmış ve raporda yer verilmiştir.

tusiad raporTUSİAD E-Ticaret Raporu

Toplam 136 sayfadan oluşan TUSİAD e-ticaret raporuna online olarak ulaşabilir ya da bilgisayarınıza indirebilirsiniz. Özellikle e-ticaret sitesi olan işletmeler ve aynı zamanda e-ticaret sitesi açmak isteyen işletmeler için oldukça yararlı bilgi ve öngörülere sahip olan bu rapora ulaşabilmek için sol kısımda bulunan butona tıklayabilirsiniz.



Paylaş

Facebookta Paylaş Tweetle